لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌هایی در پی دارد؟

همواره پیشنهاد میشود روغن موتور به اندازه‌ای که خودروساز سفارش می‌نماید در موتور ریخته گردد ولی در شکل ریختن بیش تر از حد آن چه زخم‌هایی وجود خواهد داشت؟

لوازم یدکی لیفان

پیشرانه‌های باطن‌سوز برای کاهش گرما و اصطکاک ناشی از کارکرد قطعات به روغن نیاز دارا هستند ولی در صورتیکه بیش تر از حد در موتور روغن ریخته خواهد شد چه گردد؟ یک سری قطره روغن مازاد مشکلی برای رغبت‌لنگ یا این که شمع‌ها به وجود نمی‌آورد ولی درصورتی‌که سه یا این که چهار موازی روغن موتور پیشنهاد گردیده در آن ریخته گردد ایرادات متعددی وجود خواهد داشت که مثلا آنها می‌قدرت به از میان رفتن خواص جاری کاری روغن اشاره نمود.


جدیدا شبکه یوتیوب گاراژ ۵۴ ویدئویی در همین قضیه منتشر کرده و نشانه می دهد که ریختن بیشتراز حد روغن چه بلایی بر راز موتور خودرو می آورد. اجرا کننده این شبکه دو موازی مقدار پیشنهاد گردیده بوسیله خودروساز روغن در موتور می‌ریزد البته این مقدار برای ساخت و ساز ایراد دورازشوخی در یاتاقان‌ها و تمایل‌لنگ کفاف نمیدهد؛ البته در‌پی بازهم روغن بیشتری به موتور اضافه شد‌ه‌است. وقتی که روغن متعددی وارد موتور گردیده و با تمایل‌لنگ در تماس میباشد خطاها بدون شوخی به وجود میاید. این قطعه اصلی در موتور خودرو تماماً روغنی گردیده و آن را به بلوک موتور منتقل می‌نماید. در این صورت گازهای نتیجه ها از پروسه سوختن نمی‌توانند به صدق تخلیه شوند و در غایت روغن موتور به لجنی سپید مایل به شیری تبدیل میگردد و دیگر خبری از جاری کاری و خنک کاری آن نخواهد بود.


افزودن روغن بیشتر سبب ساز تولید کف و حباب‌های بیشتر گردیده و رغبت‌لنگ و یاتاقان‌ها را تماماً دربرمیگیرد. در غایت روغن موتور همچنان به کف تبدیل میشود و به درون پمپ روغن کشیده گردیده و همت آن را از در بین می برد. ریختن بیش تر از حد روغن موتور می تواند سبب ساز کاهش فشار روغن و خواص جاری کاری آن گردد. همینطور به جهت ارتقا اصطکاک میان قطعات شاهد استهلاک بالای آنان خوا هیم بود. همینطور فرآیند خنک کاری قطعات نیز ذیل تأثیر قرار میگیرد. روغن جزو حیاتی‌ترین افزودنی‌های موتور میباشد و می بایست به گفته‌های آفریننده در‌این ارتباط دقت کرد.

اکسل یا محور خودرو چیست و خرابی آن چه نشانه‌هایی دارد؟

اساس خودرو که در گویش انگلیسی با اسم «اَکسل» (Axle) شناخته می شود بخشی از همه خودروهای امروزه میباشد که با اتصال به اجزای مکانیکی چرخ، محوری اثبات برای چرخش آن فراهم نموده است؛ لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد البته می بایست بدانید که‌این فقط وظیفه اکسل وجود ندارد و این قطعه نسبتا والا، وظایف هنگفت دیگری را نیز به دوش میکشد. سیستم‌های امر، گروه جابجایی توان و سیستم تعلیق نیز بر پایه خودرو توکل کرده‌اند.

به لهجه معمولی‌خیس، اکسل یک میله یا این که شافت میباشد که با قرار به دست آوردن در راءس چرخ‌ها، اذن روزگار آزادانه را به آن می دهد. لوازم یدکی چینی مشهد باکسل به اجزایی مجهز گردیده که اقتدار را از موتور و باکس‌دنده بگیرد و به چرخ‌ها جابجایی دهد؛ پس راه و روش ارتباطی چرخ با پیشرانه به شمار می‌رود.

‌اکسل چه اجزایی داراست؟
از اساسی‌ترین قسمت‌هایی که به اکسل متصل میباشند می‌قدرت به دیفرانسیل خودرو، پلوس و باکس‌دنده اشاره نمود. به طبع لیست بالا بلند پیوندها پایه به اینجا ختم نمی شود؛ نصیب‌های دیگری زیرا چهار شاخ گاردان، فلانچ، سیم ترمز، دیسک ترمز، صلیبی خودرو، کرانویل و پینیون، پدال و لنت ترمز، پیستون و بوستر ترمز، BOSCH مندل و… هم با اکسل در خصوص میباشند. سطح بالای پیوندها اکسل با بقیه قسمت‌های خودرو، التفات این قطعه را بیش‌ازپیش می‌نماید.

اشکال اکسل کدام میباشد؟
در خودرو دو نوع اکسل از لحاظ کارکرد وجود داراست: اثبات یا این که تعلیق غیروابسته.

اکسل غیرمتحرک یا این که اثبات‌گردیده در بعضی وسایل‌نقلیه زیرا کامیون‌ها مدل و هنگفت و وانت‌های فارغ از شافت استعمال می شود. این نوع پایه فقط به سیستم تعلیق و امر یاری می‌نماید و کاری با دسته جابجایی توان ندارند. اکسل اثبات دارنده پیاده سازی بی آلایش داراست؛ به‌این شکل که در دو طرف آن، چرخ‌ها قرار دارا هستند که به یک بدنه اثبات متصل گردیده و روزگار هر چرخ سبب ساز چرخش چرخ دیگری گردد. این نوع مبنا خودرو خویش در گونه های پایین یافت می‌گردد:

مرده
عقب متحرک
جلو متحرک
جلو با امکان امر‌پذیری
مبنا تعلیق جدا دقیقا بر خلاف اکسل اثبات فعالیت می‌نماید و با چرخ‌ها منقطع از یکدیگر زمانه می‌نمایند.

گونه های اکسل عقب
اکسل‌های عقب خودرو همه لزوما یکسان نیستند و با اعتنا به تفاوت‌هایی که در خودروها وجود داراست و کاربردشان می توانند متعدد باشند.

اکسل نصفه شناور: درین نوع اساس، چرخ به فلنج بیرونی شفت متصل می شود و عمل محافظت آن را جاری ساختن میدهد. این اکسل‌ها دو یاتاقات درونی و بیرونی دارا هستند و در خودروهای مدل، شاسی‌بلندها و کامیون‌های خرد و میانگین و وانت‌های مدل مورداستفاده قرار می گیرند.
اکسل تک تک شناور: این پایه به لطف دو یاتاقان در مکان خویش شناور میباشد و برای جابجایی گشتاور از باکس‌دنده پیاده سازی گردیده و در خودروهای بزرگی زیرا کامیون‌های هنگفت استعمال میشود. خودروهای باری دیگری هم که وزن بالایی داشته یا این که بارهای سنگینی را حمل می‌نمایند ممکن میباشد بدین نوع شالوده مجهز گردیده باشند.
اکسل سه‌چهارم شناور: این سیستم غامض‌خیس از سیستم نصفه‌شناور به حساب میآید و به محافظت هماهنگی چرخ ها یاری می نماید و نیروی جانبی و گشتاور پیشرانه را در دست گرفتن می نماید.
اشکال اکسل جلو
اکسل مرده: این نوع محورها در مکان باقی میمانند و با چرخ‌ها تکان نمی‌چرخند. بیشتر اکسل‌ها و دیفرانسیل‌های جلو مرده برای به دور نگه داشته شدن از تماس با غبار و آب باطن محافظ قرار می گیرند.
اکسل زنده: تفاوت اکسل زنده صرفا درین میباشد که نیروی موتور را از باکس‌دنده به چرخ‌ها منتقل می‌نماید.

مقایسه گیربکس دستی، اتوماتیک و دوکلاچه؛ کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟

دوست دارید دنده‌های گیربکس خودرو چه طور بده بستان شوند؟ طرفدار گیربکس‌های دستی می باشید یااینکه ترجیح می‌دهید این شغل را خویش گیربکس اعمال دهد؟ لوازم یدکی لیفان برخلاف چیزی که برخی ماشین بازها اظهار می‌دارا هستند، گیربکس‌های اتومات امروزی نیز می توانند تجربیات سواری لذت بخشی را آماده سازند. یکی‌از فاکتورهایی که قادر است روی گیربکس انتخابی خریداران تأثیرگذار باشد نحوه رانندگی شخص و همینطور محل معاش وی میباشد. کسانی که به حد کافی خوش‌شانس میباشند تا بتوانند نصیب اعظم مجال خویش را در جاده‌های خالی و لبریز پیچ‌و‌خم بگذرانند، احتمالاً بی ام و M2 با گیربکس دستی را ترجیح خواهند بخشید؛ ولی چنانچه شخصی نصیب اعظم روز را در ترافیک‌های شهری می گذراند به احتمال زیاد یک گیربکس خودکار قابل انعطاف را تعیین خواهد کرد حتی در صورتی‌که خودروی وی یک کالا پرفورمنس و اسپرت باشد.

شاید هم همچون بخش اعظمی از اشخاص هم طرفدار گیربکس دستی میباشید و هم گیربکس خودکار. ما رابطه مکانیکی راننده با خودرو و بده بستان دستی دنده‌ها حتی‌د‌ر خودروهایی که ادعای پرفورمنس بودن ندارد را دوست داریم؛ البته شما چقدر می توانید دنده‌ها را به نرمی بده بستان نمایید؟ شایسته ترین فرصت ردوبدل دنده برای حصول حداکثر عجله چه هنگامی میباشد؟ چه گونه می توانید معکوس دهید تا خودرو به خیر در جاده تکان نماید؟ کلیه این مورد ها روی تعیین گیربکس تأثیرگذار میباشند.


می بایست دانست گیربکس‌های اتومات نیز بسیار خوب فعالیت می‌نمایند. کافی میباشد یک گیربکس امروزی را آزمایش کرده و زیر تأثیر همت آن در بده بستان دنده‌ها و ترازو پیشرفتش در ۲۰ سال اخیر قرار گیرید. سرعت ردوبدل دنده‌ها در‌این گیربکس‌ها بهبود یافته و برخی از آنها حتی دارنده ۱۰ دنده می باشند که سبب کاهش مصرف سوخت میشوند. نرم‌افزار‌ریزی این گیربکس‌ها نیز به حدی بهتر میباشد که دلیلی برای ردوبدل دستی دنده‌ها وجود نخواهد داشت. حتی گیربکس‌های اتومات سنتی نیز با رقیبی به اسم گیربکس‌های دوکلاچه مواجه گردیده‌اند. این گیربکس‌ها برای لبریز کردن مسافت میان مثال‌های اتومات و دستی ظهور کرده‌اند و اگرچه گیربکس دوکلاچه ای همانند PDK پورشه بسیار بهتر شغل می‌نماید البته در‌حالتی که سا‌عتها متعددی را در ترافیک سپری میکنید عالی میباشد به سراغ گیربکس‌های خود کار سنتی با مبدل گشتاور بروید؛ ولی در‌صورتی‌که سرعت وصال از یک نقطه به نقطه دیگر حق تقدم مهم میباشد گیربکس PDK موفق بازی خواهد بود.


با این تفاسیر، شما کدام نوع گیربکس را گزینش می کنید؟ لطفاً انگیزه تعیین خویش را نیز با ما بین بگذارید.

مکمل سوخت خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

واپسین باری که از بنزین سوپر به کارگیری کردید چه وقتی بود؟ لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد آیا تا به امروز به‌این پندار افتاده‌اید که سوخت بهتری را برای خودروی خویش گزینش نمایید؟ لوازم یدکی چینی مشهد بعضی وقتها بنزین انتخابی می توانید خطاها متعددی را برای پیشرانه خودرو به وجود آورد و این مورد به ویژه درباره پیشرانه‌های توربو و امروزی بیشتر صحت می‌نماید. تکمیل کننده‌های سوخت به شما اذن میدهند تا برخی خصوصیت‌های خاص بنزین را بهبود بخشند. این مواد میتوانند به ویژه برای خودروهای کهن، دیزلی و در موقعیت آب و هوایی خاص موثر باشند. اما پیش از به کار گیری از تکمیل کننده سوخت خودرو می‌بایست برخی مفاد را در لحاظ بگیرید. به خیال و خاطر وجود مورد‌های متفاوت در بازار، گزینش تکمیل کننده صحیح و کیفیت خوب عمل نسبتاً مشقت خواهد بود و شاید حتی مورد خطا سبب ساز جراحت دیدن خودرو گردد. در‌پی به معرفی کامل کننده سوخت خودرو، گونه های گوناگون آن، کاربرد و عنایت به کار گیری از آن خوا‌هیم پرداخت.
تکمیل کننده سوخت خودرو چیست؟
کامل کننده‌های سوخت با به عبارتی بنزینی که باطن باک خودرو ریخته میگردد عمل می‌نمایند. کاربرد این مواد به عبارتی‌طور که نامشان نماد می دهد اضافه کردن موادی همانند منزه‌کننده‌ها، جاری کننده‌ها و بهبود دهنده‌های کوشش به سوخت میباشد. بیان این نکته حائض اهمیت میباشد که صرف‌لحاظ از تبلیغات پمپ‌بنزین‌ها، تکمیل کننده‌های سوخت نمی‌توانند عمل بنزین‌های با کیفیت پالایشگاهی با فرمول‌های ویژه را تکرار نمایند و به همین مراد ضروری میباشد در گام اولیه از سوخت کیفیت خوب برای خودروی خویش استعمال نمائید.
بدیهی میباشد که تغییر‌و تحول در پیشرانه خودرو بسیار هزینه‌بر خواهد بود و به همین خیال تکمیل کننده‌ها می توانند به مالکان خودروها در حل بعضا خطاها و حتی کاهش هزینه‌های مراقبت یاری نمایند. به کار گیری از این مواد قابلیت رفع اشتباهات پیشرانه فارغ از بده بستان قطعات را مهیا می‌سازد. تکمیل کننده‌ها میتوانند ایرادات مرتبط با جنبش بنزین در سیستم سوخت‌رسانی را تا حدی مرتفع سازند. به عنوان مثال دست اندرکاران تمیز‌کننده تکمیل کننده‌ها می توانند با سوخت مخلوط شوند تا ذرات هنگفت را از سطح ها غیروابسته کرده و اصطکاک را کاهش دهند که‌این فرمان در معنای بهبود جریان سوخت خواهد بود. قطعاتی همانند انژکتور و سوپاپ به مراد ارائه شایسته ترین تلاش خویش می بایست تماماً آزادانه عمل نمایند و تمیز کردن سیستم سوخت‌رسانی میتواند این مورد را ضمانت نماید.
سرازیر امور نیز کارکرد مشابهی دارا هستند و به قطعات یاری می‌نمایند تا عالی و کاراتر جنبش نمایند. از سایر وظایف تکمیل کننده سوخت خودرو می‌اقتدار به پرهیز از یخ‌زدگی سوخت، بهبود اکتان و دوری از کاهش چگونگی آن با سپری شد مجال اشاره نمود. اشکال مختلفی از کامل کننده‌ها وجود دارا‌هستند که مشمول مثال‌های منحصر به فرد خودروهای آفرود میباشند. برخی کامل کننده‌ها نیز برای وضعیت آب و هوایی ویژه همانند هوای سرد و با رطوبت بالا پیاده سازی گردیده‌اند. ولی اکثر تکمیل کننده‌ها برای همگی خودروها ساخت و ساز می گردند.

کروکی تصادف چیست؟ شرایط، انواع و هر آنچه باید دانست

کروکی تصادف در واقع گزارشی میباشد که مأموران راهور از صحنه تصادف تنظیم می‌نمایند. لوازم یدکی لیفان کروکی گواهی مهم برای تشخیص تقصیر کار رخداد میباشد و گاها برای گزینش واحد سنجش دیه نیز آیتم به کارگیری قرار میگیرد. بیان این نکته نیز اساسی میباشد که در‌حالتی که طرفین اتفاق مستلزم کروکی باشند نباید صحنه تصادف را به هم زده و خودروها را جابجا نمایند. مهم ترین مورد بعد از وقوع اتفاق تماس با پلیس میباشد تا در اسرع وقت به محل تصادف اعزام شوند. این کروکی تصادف میباشد که تقصیرکار رخداد را معلوم می‌نماید و بدین ترتیب تا حد قابلیت نباید خودروها از محل خویش جابجا شوند. همینطور می بایست از علائم ایمنی مطلوب برای هشدار به بقیه رانندگان استعمال شود.
گونه های کروکی تصادف
در میهن ما دو نوع کروکی برای تصادفات وسایل نقلیه وجود داراست که مشتمل بر کروکی سازشی و کروکی غیر سازشی میباشد.

کروکی سازشی

در اکثر تصادفات وسایل نقلیه از این نوع کروکی برای انتخاب تقصیر کار و خودروی ضرر چشم به کارگیری میگردد. درصورتی‌که مامور راهور تشخیص دهد خسارات وارداتی به خودروها در سقف تعهدات مالی کمپانی‌های بیمه میباشد کروکی سازشی را رسم می‌نماید. در واقعیت با این نوع کروکی یک گزارش بدون نقص درباره ویژگی ها راننده تقصیرکار و ضرروزیان چشم به هم پا کیفیت وقوع تصادف ارائه می گردد. برای رسم این کروکی قوانینی مایحتاج میباشد که به آن اشاره میکنیم:

تصادف دست‌کم دو خودرو با یکدیگر
تشخیص پلیس راهور
تقصیرکار بودن طرفین اتفاق
سکونت طرفین تصادف در شهرهای گوناگون
کروکی غیر سازشی

در شرایطی‌که قوانینی به غیر از مفاد بالا در تصادف وجود داشته باشد سروان موعظه و رانندگی کروکی غیر سازشی را رسم خواهد کرد. این کروکی گزارشی دو ورقه‌ای میباشد که گزارش بی نقص اتفاق و محل وقوع آن را ارائه می‌نماید. همینطور شرایط خودروها، عابران و ویژگی ها رانندگان نیز در کروکی غیر سازشی وجود دارا هستند. در برگه آنگاه گزارش بی نقص خصوصیات مامور راهور و گستردن وقوع اتفاق درج می شود. کروکی غیر سازشی در موردها تحت ارائه گردد:

واحد سنجش خسارات وارده فراتر از تعهدات بیمه باشد یااینکه به هیچ وجهً در تعهدات بیمه نباشد
طرفین اتفاق به دلایل متفاوت مثلا افت ارزش درپی پیگیری قضایی باشند
تصادف با صدمات جانی یاروهمدم باشد
یکی طرفین اتفاق به تشخیص سروان راهور اعتراض داشته باشد
فراروگریز راننده تقصیرکار از صحنه تصادف
اخذ ضرر و زیان بیمه بدنه با به کار گیری از کروکی (برای ضرر و زیان‌های بیشتر از ۴۰ میلیون تومان در امسال)

رسم کروکی تصادف چه هنگامی الزامی میباشد؟
برای آنکه با موقعیت مورد نیاز برای رسم کروکی آشنا گردید مطلقاً موردها تحت را تفحص فرمائید.

وقتی که یک کدام از طرفین تصادف وسیله نقلیه نظامی، موتورسیکلت یا این که وسیله نقلیه هنگفت باشد
یک کدام از طرفین مدارک شناسایی همانند گواهینامه نداشته باشد
تصادف سبب ساز زخم جانی یا این که فوت گردیده باشد
تصادفات زنجیره‌ای و چندمرحله‌ای فیس دهد
یکی‌از طرفین اتفاق در طول دنده‌عقب رفتن تصادف کرده‌باشد
دست‌کم ۲۰ روز از فرصت صدور بیمه‌طومار دو طرف واقعه پیشین باشد
وقتی که تصادف با شی اثبات یا این که حیوان ها چهره دهد
در موقعیت مذکور خودروها می‌بایست در صحنه تصادف باقی بمانند و جابجا نشوند. درصورتی‌که صحنه تصادف به هر علتی به هم خورده باشد می‌بایست پیش از انتقال از خودروها و موقعیت محل رخداد تصویر و فیلم تهیه و تنظیم گردد تا مامور راهور با یاری آنها بتواند کروکی ظریف‌تری ترسیم کند.


به کار گیری از پهپاد برای مشابه سازی تصادف و رسم ظریف کروکی
اعتراض به کروکی
در بعضی مفاد طرفین واقعه به کروکی رسم گردیده به وسیله پلیس راهور معترض می باشند. در‌این‌صورت‌ بایستی شخص معترض به یاور کروکی و بقیه سندها خویش به دادگاه مراجعه کند. بعد از طرح گلایه و پژوهش حکم دهنده، فرمان رسم دوباره کروکی صادر می گردد. این پروسه شاید اندکی مجال‌بر باشد ولی فرآیند رنج وجود ندارد.

مقطع اعتبار کروکی تصادف
راننده خودروی ضرر‌چشم حداکثر ۵ روز بعداز رسم کروکی زمان دارد تا به کمپانی بیمه مراجعه کرده و ضرروزیان خویش را اخذ کند. بعد از سپری شد این فرصت کروکی اعتبار خویش را از دست داده و کمپانی بیمه تعهدی در ارتباط پرداخت زیان نخواهد داشت.

کمپانی‌های بیمه ضرروزیان را سوای کروکی پرداخت می‌نمایند؟
بدیهی میباشد که اخذ ضرر و زیان از کمپانی‌های بیمه تابع موقعیت و ضوابط خاص خویش خواهد بود. در اکثر موردها یار و همدم داشتن کروکی برای مطالبه ضرر و زیان ضروری میباشد البته با اعتنا به ضوابط مو جود در بعضی موردها می‌اقتدار فارغ از کروکی تصادف نیز ضرروزیان را اخذ کرد. درصورتی‌که جراحت جانی به طرفین اتفاق وارد نشده باشد و آن ها با یکدیگر به توافق رسیده باشند قابلیت و امکان اخذ ضرروزیان از بیمه فارغ از کروکی تا سقف ۴۰ میلیون تومان ضرر و زیان وجود داراست.