در ماههای اخیر عبارت سوخت تصنعی و مصنوعی به کرات در رسانهها مطرح می شود ولی خصوصیت این نوع سوخت چیست و چه طور قادر است روی آلایندگی وسایل نقلیه تأثیر بگذارد؟
با مجاورت شدن موعد ممنوعیت تردد خودروهای داخلسوز در بعضا کشورها، سوالاتی درباره پیشرفت سوختهای جایگزین همانند سوختهای تصنعی مطرح گردیده است. لوازم یدکی چینی مشهد آیا این سوختها می توانند در کنار تولیدات برقی نقشی در کاهش آلایندگی وسایل نقلیه اعمال نمایند؟ بعضی خودروسازان و دولتها در حالا کاهش برای ساختوساز سوختهای جایگزین همانند هیدروژن میباشند ولی برخی نیز میخواهند به گونه های دیگر سوختها به عنوان مثال سوخت تصنعی و سوخت زیستی بپردازند.
یکیاز اشکال سوختهای تصنعی سوخت موسوم به e-fuel میباشد که در واقع کوتاه گردیده عبارت electrofuel بوده و ما دراین نوشتهی علمی برای راحتی شغل از به عبارتی عبارت سوخت تصنعی و مصنوعی استعمال می کنیم. این نوع سوخت با استعمال از هیدروژن و کربن سبز که معمولاً از زیستگردآوری و دیاکسید کربن گرفته گردیده از اتمسفر به دست میایند ایجاد می شود. سوختهای تصنعی و مصنوعی با جداسازی هیدروژن و اکسیژن از آب و با به کارگیری از الکتریسیته ساخته می شوند. گامبعدی دراین پروسه تصاحب کردن دیاکسید کربن از هوا و آنگاه مخلوط آن با هیدروژن میباشد. سوخت تصنعی کربن خنثی میباشد بدین معنا که معیار آلایندگی دیاکسید کربن آن به اندازه دیاکسید کربن مصرفی میباشد. به همین خیال و خاطر بعضی برندها همانند پورشه سوختهای تصنعی و مصنوعی را جایگزینی بالقوه برای خودروهای برقی می دانند. بعضا اشخاص معتقدند کاهش کربن اتمسفری از روش فتوسنتز در طی پرورش زیستگردآوری سبب ساز خنثی شدن آلایندگی تولیدی در طول به کار گیری از سوخت در پیشرانه میگردد.
سوخت تصنعی مزایایی داراست که به آنان اشاره میکنیم. از این نوع سوخت میقدرت سوای نیاز به اصلاح پیشرانه در خودروهای امروزی مدرن به کار گرفت. همچنان قابلیت و امکان بهکارگیری این سوختها در وسایل نقلیه هنگفت و ونها نیز وجود داراست. درحالیکه سوختهای دیگر همانند هیدروژن و الکتریسیته مستلزم زیرساختهای منحصر به فرد خویش میباشند، سوختهای تصنعی و مصنوعی میتوانند در زیرساختهای فعلی استعمال شوند. همینطور مراحل سوختگیری نیز همچون خودروهای بنزینی و دیزلی معمولی در پهنا تعدادی دقیقه جاری ساختن گردد. البته عالی میباشد به نقاط ضعف سوخت تصنعی نیز بپردازیم. ایراد کلیدی این نوع سوخت به هزینه بالای ایجاد و همینطور ساختوساز به واحد سنجش معدود مربوط می شود. با اینکه فرآیند ساخت سوختهای تصنعی منزهخیس میباشد ولی هنوز هم گازهای مضر اطرافزیست ایجاد میگردد. همچون سوختهای فسیلی، سوزاندن سوختهای فسیلی سبب ورود کربن مونوکسید و نیتروژن اکسید به جو زمین میشود. نکته دیگر اینکه برای ساخت و ساز هیدروژن این نوع سوختها به انرژی متعددی نیاز میباشد.
کدام خودروسازها در حالا سرمایهگذاری روی سوخت تصنعی و مصنوعی می باشند؟ پورشه پیشتاز این شغل میباشد بهطوریکه تعدادی میلیون دلار را صرف ساختوساز آزمایشی سوختهای تصنعی در شیلی کرده و می خواهد هر ساله ۱۳۰ هزار لیتر از آن را ساخت و ساز کند. یکی مدیران ارشد پورشه می گوید این نوع سوختها گنجایشهای متعددی داراهستند. وی خاطرنشان میسازد:
اینک بیشتراز ۱.۳ میلیارد وسیله نقلیه با پیشرانه باطنسوز در سراسر جهان وجود داراست. اکثری از این خودروها در سالهای پیش رو همچنان تردد خواهند کرد و سوختهای تصنعی به مالکان خودروهای فعلی یک سوخت جایگزین نسبتاًً کربن خنثی را سفارش مینمایند.
حالا که با آرمهای پاره گی سیم کلاچ وسایل نقلیه دنده دستی آشنا شدیم خوب میباشد به کارداران و دلایل ساختوساز این نقص نیز بپردازیم.
استهلاک بالای سیم کلاچ
برخی رانندگان عادت داراهستند حین رانندگی پای خویش را روی کلاچ قرار داده و یا این که بهشکل مکرر از آن به کارگیری نمایند. در اینحالت سیستم کلاچ مدام پایینفشار قرار داشته و استهلاک بالایی را تجربیات مینماید. تداوم این فرمان سبب ساز به فساد و در نهایتاً پاره گی سیم کلاچ گردد. سفارش می کنیم هیچ زمان بعد از ردوبدل دنده و موردها ضروری پای خویش را حتی بهشکل جزئی روی پدال کلاچ نگه ندارید.
استعمال از سیم کلاچ بیچگونگی
یکیاز دیگر از دلایل پاره گی سیم کلاچ را میقدرت بهکارگیری سیم کلاچ بیچگونگی و غیراستاندارد دانست.
کثیفی پوشش یا این که غلاف سیم کلاچ
درصورتیکه سیم کلاچ توسط عواملی همانند گردوغبار، نشتی روغن و… کثیف گردد قابلیت پارهگی آن وجود خواهد داشت.
دفرمه شدن سیم کلاچ
این قطعه میتواند به خیال و خاطر عواملی همانند تصادفات و نصب نامناسب دفرمه خواهد شد که سود آن تغییرو تحول در طی سیم کلاچ و عدم تحرک مطلوب خواهد بود. با سپری شد فرصت این مراحل سبب ساز به برش دادن سیم کلاچ ماشین گردد.
بی آبی سیم کلاچ
هرچه از ارتفاع قدمت سیم کلاچ بگذرد ترازو انعطاف آن کمتر گردیده و اصطلاحاً سیم کلاچ کم آب گردد و نخواهد توانست به راحتی جنبش نماید.
وجود خلل در کاغذ کلاچ
ورقه کلاچ خودرو مداقه متعددی در کارکرد درست آن دارااست و خردترین نقص در آن می تواند سبب ساز پاره گی سیم کلاچ خواهد شد براین اساس همواره می بایست استهلاک کاغذ کلاچ را در لحاظ داشته و در حین مطلوب آن را ردوبدل فرمائید.
در حالتیکه سیم کلاچ پاره شد چه کنیم؟
معلوم میباشد که فارغ از فشار دادن پدال کلاچ و ردوبدل دندهها قابلیت و امکان رانندگی وجود نخواهد داشت. درصورتیکه حین رانندگی متوجه برش دادن سیم کلاچ شدید خوب میباشد خودرو را بهطور ایمن در کنار خیابان یا این که جاده پارک کرده و با کمک خودرو تماس حاصل نمایید تا خودرو راهی تعمیرگاه گردیده و سیم کلاچ بده بستان گردد؛ البته در صورتی این فرمان میسر عدم وجود عالی میباشد روند تحت را طی فرمایید تا خویش را به مجاورتترین تعمیرگاه برسانید.
خودرو را کنار خیابان یا این که جاده پارک کرده و موتور را سکوت فرمائید.
خودرو را در دنده ۱ قرار دهید و بعد از آن پای خویش را روی پدال گاز نهاده و اندکی روی آن فشار دهید.
همفعلا شروع بزنید. توجه فرمایید که با پرنور شدن موتور، خودرو اندکی پریدن ناگهانی به جلو خواهد داشت بدین ترتیب شایستگی در دست گرفتن خودرو درین مجال را داشته باشید.
با دنده ۱ استارت به جنبش کرده و نادرمعدود فشار بیشتری روی پدال گاز وارد نمائید. با سپری شد فرصت دندهها را بده بستان و مدلخیس فرمائید تا نهایتاً به تعمیرگاه برسید.
اجرت و هزینه ردوبدل دیسک و کاغذ گونه های خودرو
توجه داشته باشید که در صورتی ترمز کرده و خودرو را متوقف فرمایید موتور بدون صدا شود و بدون چاره خواهید بود کلیه روند خاطر گردیده را از آغاز جاری ساختن دهید. به همین خیال بایستی مسیر تکان را به سیرتکاملای اپریزی فرمایید که نیاز چندانی به ترمز کردن نباشد. از آنجایی که حین ردوبدل دندهها خبری از فشار دادن پدال کلاچ وجود ندارد بدین ترتیب بایستی در حین ردوبدل دنده می بایست پا را از روی گاز برداشته و بعد دنده را عوض نمایید. احتمالاً در زمان بده بستان دنده صدای ناهنجاری را بشنوید که به جهت پارهگی سیم کلاچ و عدم سرگرم شدن آن طبیعی میباشد.
اکثر رانندگان میدانند که روغن موتور عنصری حیاتی برای پیشرانههای باطنسوز میباشد.لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد روغن موتور خیر صرفا تحت عنوان جاری شغل بازی نقش مینماید بلکه به قطعات متحرک داخلی اذن می دهد تا فارغ از اصطکاک در کنار یکدیگر فعالیت نمایند.لوازم یدکی چینی مشهد روغن موتور همینطور گرمای ناشی از تحرک قطعات را به خارج هدایت کرده و بازدارنده جراحت دیدن آنها می گردند. این روغن به لطف دو فاکتور کلیدی ویسکوزیته و فشار می تواند همت خیر داشته باشد. ویسکوزیته به مقاومت یک مایع در قبال روان شدن گفته می گردد. فشار روغن نیز میتواند مقیاسی از معیار نیروی مورد نیاز برای جابجایی مایع در پیشرانه را ارائه نماید. در صورتیکه فشار خیلی زیر باشد روغن نخواهد توانست به همه قطعات رسد و براین اساس شغل جاری کاری به خیر جاری ساختن نخواهد شد. در حالتی که فشار خیلی زیاد گردد گرمای مازاد میتواند باعث به از عمل افتادن پیشرانه خواهد شد. هر دو نمایش زخم وسیعی به قلب تپنده وسیله نقلیه وارد خواهد کرد.
اکثر خودروها دارنده سنسوری میباشند که فشار روغن درون موتور را اندازه میگیرد. این سنسور دادهها به مغز خودرو میفرستد و داده ها نتایج نیز از روش نشانگر ویژه در پشت آمپرها به استحضار راننده میرسد. در شرایطی که آمپر روغن موتور ناگهان افت نماید به احتمال زیاد فشار روغن موتور بسیار زیر میباشد؛ البته چه عواملی سبب پایین آمدن فشار روغن موتور میشوند؟ خطاها متنوعی میتوانند این قضیه را رقم بزنند و ما می خواهیم دراین نوشتهی علمی به ریشههای نقص و راه حلهای رفع آن ها بپردازیم.
پایین آمدن فشار روغن موتور
نادر بودن روغن موتور
یکی دلایل مهم پایین آمدن فشار روغن موتور به معدود بودن سطح روغن باطن پیشرانه مربوط می شود. درصورتی که پیشرانه فاقد ترازو صحت از روغن باشد قابلیت و امکان محافظت فشار کافی وجود نخواهد داشت. به عبارتیطور که گفته شد روغن موتور نقشی مهم در کارکرد درست موتور خودرو داراست و در صورتیکه ترازو آن خیلی نادر باشد خیر فقط فشار روغن معدود میشود بلکه احتمال جراحت دیدن قطعات و داغ کردن موتور نیز وجود داراست. بدونشک تعمیر موتور هزینه متعددی را در بر دارااست و به همین خیال و خاطر بایستی همواره سطح روغن موتور را تحقیق نمایید. ولی دست اندرکاران گوناگونی می توانند منجر پایین آمدن روغن موتور شوند که مثلا آن ها میاقتدار به نشتی روغن و مصرف بیشتراز اندازه روغن در موتور اشاره نمود. اما افزودن روغن به موتور عمل بی آلایشای بوده و کافی میباشد کاپوت را بالا زده و میله منحصر به فرد اندازهگیری روغن را نگاه فرمائید. درصورتیکه واحد سنجش روغن خیلی نادر بود واحد سنجش یه خرده از آن را تا مجال وصال نشانگر به حال و روز مطلوب اضافه فرمایید. در حیث داشته باشید که وسعت متعددی از روغن را به ناگهان به موتور اضافه نکنید.
به کارگیری از روغن موتور نامناسب برای خودرو
ویسکوزیته روغن نقش مهمی انجام مینماید. همینطور بایستی دانست هر پیشرانه خصوصیتهای خاص خودش را دارااست و می بایست از روغن موتور مطلوب آن مصرف شود. با اینکه بخش اعظمی از پیشرانهها میتوانند با روغنهای دارنده ویسکوزیته مختلف فعالیت نمایند البته بایستی از روغنی که کمپانی تولیدکننده خودرو پیشنهاد کرده بهره مند شد. یکیاز اثار بهکارگیری روغن نامناسب در خودرو افت فشار روغن میباشد که میتواند مشکلاتی مثلا خلل در شروع میل کردن، داغ کردن و حتی شکستن قطعات داخلی را به دنبال داشته باشد. با تحقیق دفترچه راهنمای خودروی خویش خواهید توانست از نوع مطلوب روغن موتور استحضار پیدا نمایید. در شرایطیکه بهطور تصادفی از روغن نامناسب برای موتور خودروی خویش استعمال کردید خیلی نگران نباشید چراکه رفع آن شل میباشد و می بایست سریعاً راهی بده بستان روغن گردید تا با ردوبدل روغن قبل از مثال مطلوب خودروی شما به کارگیری نماید.
خودروها در مقایسه با تعدادی دهه گذشته بسیار ایمنخیس گردیدهاند.لوازم یدکی لیفان نصب سیستمهای ایمنی فابریک که بیوقفه درون و خارج خودرو را به خواسته اجتناب از وقوع واقعه پایش مینمایند نقش مهمی دراین باره داراهستند. وسایل نقلیه امروزی از هشدارهای متنوع برای تمرکز راننده روی جاده به کار گیری مینمایند. برخی سیستمها نیز خویش راننده را پایش کرده تا با پژوهش شاخصههایی همانند خوابآلودگی و حواسپرتی و ساخت هشدارهای صوتی، بصری و لرزشی بازدارنده رویدادها ناراحت کننده شوند. کلیه این تمهیدات سبب ساز گردیدهاند خودروهای مدرن بهطورکلی گرانخیس و ایمنخیس باشند. ولی اصلی وجود ندارد که کدام تکنولوژیها در خودروها بکار رفتهاند چراکه جایگزینی برای شم حقیقی و واقعی آدم نیست. شاید خودروی شما دارنده همگی امکانات مایحتاج برای ارتقاء ایمنی در وضعیت خاص باشد البته تا وقتی که شما نقش خویش در صدر بردن ایمنی سرنشینان و دیگر یوزرها جاده در همگی موقعیت را انجام نکنید سیستمهای ایمنی خیلی کاربردی نخواهند بود.
به عنوان مثال آیا به تازگیً بهاین درنگ کردهاید که صندلی شما چقدر به دستور مجاورت میباشد؟ شاید شما ابداً بدین موضوع درنگ نکنید و به آن مداقه ندهید. اکثر رانندگان فقط بهاین قضیه بسنده مینمایند دستور را می بایست در وضعیت ساعت ۱۰ و ۲ در اختیار گرفت؛ ولی حقیقت بالاتر از این قضیه بوده و داشتن مسافت ایمن دستان و تن راننده از امر خودرو یکیاز مهمترین اقداماتی ایمنی میباشد که شما میتوانید در خودرو به فعالیت گیرید. مسافت شما از دستور خودرو گزینش کننده مکانی میباشد که بعد از برخوردی ناگهانی قرار خواهید گرفت. بر پایه ی دادههای NHTSA، شما می بایست مسافت حدود ۲۵ سانتیمتری از دستور در کلیه حالات داشته باشید و برهان نیکی برای بیان این مسافت وجود داراست.
NHTSA پیشنهاد مینماید کلیه رانندگان مسافت حدود ۲۵ سانتیمتری از امر را در طی رانندگی رعایت نمایند. دلایل گوناگونی برای این شغل وجود داراست البته کلیه آنان حول یک فاکتور اساسی صورت گرفتهاند: کیسه هوا. در صورتیکه هیچ وقت کیسه هوا در شکل شما گشوده نشده پس شخص خوششانسی میباشید چون تجاربای بسیار نا مطلوب میباشد. کیسه هوا سیستمی ایمنی میباشد که بعد از واکنش خودرو گشوده گردیده و بازدارنده عکس العمل رمز و نصیب بالای تن با کابین خودرو می شود. اما کیسه هوا با این فرض پیاده سازی گردیده که راننده همواره کمربند ایمنی را بسته و در مسافتای سنجیده با غربیلک دستور نشسته میباشد. سرعت کیسه هوا در طی گشوده شدن از امر خودرو میتواند به حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت رسد. این قطعه ایمنی با نیروی حدود ۸۸۰۰ نیوتونی گشوده میگردد. در شرایطی که در مسافت حدود ۲۵ سانتیمتری از امر قرار داشته باشید برخوردی ایمن با کیسه هوا خواهید داشت؛ البته درصورتیکه مسافت شما با امر خودرو خیلی نادر باشد کیسه هوا صحیح در شکل شما گشوده گردیده و در شایسته ترین وضعیت منجر شکسته شدن دماغ گردد.
ضمن نگهداری مسافت ایمن با دستور، کارشناسان و متخصصان پیشنهاد مینمایند صندلی خویش را نیز در شایسته ترین شرایط تهیه و تنظیم نمایید تا ایمنی بهتری داشته باشید. محافظت مسافت ۲۵ سانتیمتری بدونشک مهم ترین نصیب ماجراست ولی برخی ریزهکاریها در انتخاب شرایط نشستن روی صندلی راننده نیز وجود دارااست که قادر است ریسک ناشی از تصادفات و گشوده شدن کیسه هوا را ارتقا یا این که کم کند. رانندگان می بایست پشتی صندلی را در مسافتای مطلوب تهیه و تنظیم کرده و آن را یه خرده خمیده نگه دارا هستند. وجود یه خرده مسافت مازاد در میان شما و دستور منجر میشود کیسه هوا فرصت بیشتری برای گشوده شدن بدون نقص و ایمن داشته باشد. در حالتیکه قد شما خیلی کوتاه میباشد و به پدالها نمیرسد بجای اینکه صندلی را مجاورت امر فرمایید خوب میباشد پدالهایی با ارتفاع بیشتر برای خودروی خویش توصیه دهید.
همینطور در شرایطیکه غربیلک امر خودرو امکان تهیه و تنظیم داراست خوب میباشد مقداری زاویه رو به ذیل را تعیین فرمایید تا کیسه هوا در حین گشوده شدن بهطور بدون نقص با شکل واکنش نداشته باشد. درصورتی که کیسه هوا حتی با وجود مسافت ایمن از امر در شکل شما گشوده گردد بازهم آسیبهایی در شکل و گردن خواهید داشت. درصورتیکه امر خودرو پاره ای رو به زیر تهیه گردیده باشد کیسه هوا در راس ثقل تن شما گشوده شود و تمام تن شما نیروی نتایج از آن را جذب خواهد کرد.
سازه به گفته NHTSA، هر ساله حدوداً ۶ میلیون تصادف وسایل نقلیه در امریکا چهره می دهد. بیشتراز ۱ میلیون رخداد با موقعیت آب و هوایی همانند باران، برف، یخ، باد و یا این که مه گرفتگی رابطه داراهستند.لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد همینطور حدود ۵ هزار فوتی و بیشتراز ۴۰۰ هزار مصدوم ناشی از این تصادفات نیز گزارش گردیدهاند. نکته شوکه کننده اینکه بیش تر از ۷۰ درصد تصادفات مربوط به موقعیت آب و هوایی در جادههای تر فیس داده و فیض بی واسطه بارش باران بودهاند. لوازم یدکی چینی مشهد ۴۶ درصد این تصادفات در حالی صورت دادهاند که باران در درحال حاضر بارش بوده میباشد. در مقابل بایستی ذکر کرد تصادفات مرتبط با فصل زمستان فقط ۱۸ درصد رویدادها موردبحث را تشکیل می دهد. این داده های عددی ترسناک مارا به پدیده هیدروپلنینگ که در برخی منابع با اسم آکواپلنینگ نیز شناخته گردیده می رساند؛ البته پدیده هیدروپلنینگ چیست و چرا بایستی آن را اصلی بدانیم؟
لاستیکها دارنده سطح ها و الگوهای ویژهای به اسم آج میباشند. مقصود از پیاده سازی این نوع الگوها غیر وابسته کردن آب از آج و اذن دادن به لاستیک به خواسته محافظت تماس خویش با جاده میباشد. هیدروپلنینگ وقتی فیس می دهد که لاستیکها نتوانند آب را سریعخیس از فرصت تماس با آن، از خویش غیر وابسته نمایند. دراینصورت آب سبب مستقل شدن لاستیکها از جاده می گردد و فیض آن لغزش و چرخش خودرو خواهد بود. بهاین پدیده هیدروپلنینگ گفته می گردد. هیدروپلنینگ می تواند حتیدر سرعتهای ذیل و به عنوان مثالً ۵۵ کیلومتر در ساعت صورت دهد البته احتمال وقوع آن در سرعتهای فراتر بیشتر میباشد. با اینکه هیدروپلنینگ می تواند در طول عبور از چالههای مالامال آب صورت دهد ولی گفته می شود یکی خطرناکترین فرصتها برای رانندگی در ۱۰ دقیقه ابتدایی بارش باران میباشد. درین مجال قطرات باران روی باقیماندههای روغن سطح جاده میبارد و یک سطح تماماً لغزنده را صورت میدهد.
وقتی که پدیده هیدروپلنینگ فیس دهد راننده شاید در دست گرفتن امر وسیله نقلیه را از دست داده و شاهد کاهش قابلاعتنا چگونگی ترمز خودرو باشد چراکه لاستیکها چسبندگی خویش به جاده را از دست می دهند؛ البته هیدروپلنینگ در چه موردها دیگری می تواند فیس دهد؟ این پدیده می تواند فیض خطای انسانی نیز باشد. رانندگی با سرعتهای بالا، ترمزهای هنگفت و یا این که دستور دادن شدید و ناگهانی نیز شانس وقوع هیدروپلنینگ را بالا میبرند. این پدیده خطرناک بایقین میتواند جان سرنشینان خودرو را به خطر بیندازد مخصوصاً اینکه بهطور ناگهانی و غیرمنتظره فیس میدهد. چنانچه خودروی شما در این صورت گرفتار شد این مفاد را رعایت نمائید تا شانس لغزش خودرو کاهش یابد:
پای خویش را از روی پدال گاز بردارید تا سرعت خودرو معدود خواهد شد. ابداً ترمز نکنید! این شاید عکس العمل اول شما در طول پدیده هیدروپلنینگ باشد ولی ترمز دریافت کردن قادر است سبب از دست رفتن بی نقص در اختیار گرفتن خودرو گردد.
روی نگه داشتن خودرو در خط بدون واسطه تمرکز فرمائید. درحالتی که مستلزم تغییر تحول جهت جنبش خودرو میباشید این فعالیت را با آرامی جاری ساختن داده و دستور را به نرمی در اختیار گرفتن فرمایید. هرگونه حرکت شدید و ناگهانی امر می تواند اوضاع و احوال را حادخیس نماید.
هنگامی که سرعت خودرو معدود شد لاستیکها میتوانند کشش بهتری داشته باشند. وقتی که کشش مدنظر به دست آمد شما به آرامی میتوانید ترمز بگیرید و در اختیار گرفتن بدون نقص خویش را در چنگ داشته باشید.
می بایست بهاین نکته اشاره نمود که خلال اقدامات حافظه گردیده عالی میباشد تمرینهای منحصر رانندگی در آبوهوای بارانی را نیز اعمال دهید. اما گامهای خاطر گردیده برای خودداری از رخداد در حین هیدروپلنینگ مدام پاسخ نمیدهند و به وضعیت جاده، ترافیک و خویش وسیله نقلیه نیز بستگی دارا هستند. یکیاز شایسته ترین شیوهها برای رفع اختلال هیدروپلنینگ این میباشد که به هیچ وجهً با آن مواجه نشوید. اگرچه پدیده موردبحث میتواند بهطور تصادفی و غیرمنتظره صورت دهد البته طرزهایی برای پرهیز از صورت دادن آن وجود دارااست. با یقین قابلیت و امکان اینکه با بارش باران دیگر رانندگی نکنیم نیست چراکه حتیدر حین رانندگی نیز می تواند حالت آبوهوا تغییر و تحول نماید