لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

در صورت ورود آب به باک سوخت خودروی دیزلی چه اتفاقی می‌افتد؟

آب و گازوئیل با یکدیگر ادغام نمیشوند هرچند کلیه سوخت‌های گازوئیل عرضه گردیده در کشورهای متعدد دارنده درصد بسیار یه خرده از آب میباشد که در طی پالایش وجود دارااست و می بایست دانست رطوبت باطن باک سوخت این خودروها خلل خاصی تولید نخواهد کرد البته در شرایطی که ترازو آب جان دار در باک خودروهای دیزلی به نقطه اشباع رسد واقعه دیگری صورت خواهد بخشید.

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

در‌این‌حالت‌ آب از گازوئیل جداگانه گردیده و به آب آزاد تبدیل می گردد. از آنجایی که آب چگالی بیشتری دارااست بدین ترتیب در کف باک ته‌نشین شود و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

لوازم یدکی چینی مشهد
همینطور سوخت گازوئیل یا این که دیزل دارنده خاصیت رطوبتی شبیه روغن ترمز را دارااست به سیرتکامل‌ای که رطوبت اتمسفر را جذب کرده و احتمال ارتقاء واحد سنجش آب درون باک بالا می‌رود؛ و این قضیه درباره سوخت‌های گازوئیل تولیدی بر مبنا اتانول بیشتر درستی می‌نماید چون استر متیل آنان همچون اسفنج آب را جذب می‌نماید. ورود آب به باطن باک سوخت خودروی دیزلی می تواند از روش نشتی مخزن یا این که لوله‌های سوخت شکل گیرد که انگیزه آن شاید آب‌وهوای نامساعد یا این که عدم کوشش مطلوب درپوش باک باشد.

آب مازاد داخل باک می تواند باقی‌مانده گازوئیل درون باک را کثیف نماید هرچند این صرفا قسمت کوچکی از مشکلاتی میباشد که چهره خواهد بخشید. در‌این‌حالت‌ شاهد خوردگی و زنگ‌زدگی باک سوخت خواهید بود که قادر است باعث به گرفتگی فیلترهای سوخت، زخم دیدن انژکتورها و… خواهد شد. همینطور باکتری‌ها، جلبک‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌ها نیز درون باک پرورش خواهند کرد و اسیدهای مضر و یا این که زیست‌عده را ساخت‌و‌ساز می‌نمایند که به شدت روی چگونگی سوخت تأثیر منفی نهاده و کارایی فیلترها، انژکتورها و بقیه قطعات سیستم سوخت‌رسانی را با ایراد مواجه می‌سازد.

ولی نشان‌های وجود آب در باک سوخت خودروی دیزلی چیست؟ او‌لین نشان پر‌نور شدن لامپ هشدار وجود آب در سوخت خواهد بود. این لامپ معمولاً به رنگ قرمز رنگ میباشد و آرم آن در خودروهای متفاوت فرق می‌نماید. پر‌نور شدن این لامپ در طول رانندگی خبر بدی برای صاحب و مالک خواهد بود چون سنسورها وجود آب در گازوئیل را تشخیص داده‌اند. از سایر نشان‌های وجود آب در باک می‌قدرت به کوشش ضعیف موتور، کاهش عجله، به دور آهسته خشن موتور، شروع مشقت بار و خروج دود مشکی یا این که سپید زیاد از اگزوز اشاره نمود. در شرایطی‌که بعد از سوخت‌گیری لامپ هشدار موردبحث پر‌نور شد سریعاً خودرو را متوقف کرده و موتور را خموشی نمایید.

مقایسه تسمه سرپانتین و تسمه تایم

موتور باطن‌سوز خودروی شما مستلزم قطعات متعددی برای کارکرد درست میباشد.

لوازم یدکی لیفان

از پیچ و مهره‌های خرد گرفته تا گرایش‌لنگ و بلوک، موتورهای امروزی دارنده قطعات بسیار متعددی می‌باشند و هر یک از این قطعات نقشی کلیدی در ارسال نیروی تولیدی به کف جاده دارا هستند. به عنوان مثال مشهورترین قطعات موتور خودرو می‌قدرت به تسمه‌ها اشاره نمود که در انواع و بعدها مختلفی ساخت و ساز میشوند. احتمالاً اسم تسمه پروانه یا این که سرپانتین و همینطور تسمه تایم را شنیده‌اید؛ ولی این دو تسمه چه وظیفه‌ای دارا‌هستند و تفاوتی در بین آن ها وجود دارااست؟
بایستی اذعان کرد تسمه سرپانتین و تسمه تایم شبیه هم نیستند و اگرچه هر دو جزو قطعات کلیدی و اساسی موتور خودرو محسوب میشوند البته وظیفه هرمورد از آن ها به طور کاملً متعدد میباشد. در اکثر خودروها، تسمه تایم در قسمت کناری موتور قرار داشته و معمولاً تحت حفاظی به اسم کاور تسمه تایم قرار میگیرد. فعالیت این تسمه رابطه گرایش‌لنگ و گرایش بادامک با یکدیگر میباشد تا چرخش آنان‌را هماهنگ سازد و سوپاپ‌ها در طی صحیح گشوده و بسته شوند. تسمه سرپانتین یا این که تسمه پروانه معمولاً در قسمت جلوی موتور قراردارد و کاوری روی آن قرار نمی‌گیرد. این تسمه مشابه ماری میباشد که بدور تعدادی مبلغی غامض گردیده و در بعضا خودروها تماماً شناخته گردیده است.
تسمه سرپانتین چیست؟
تسمه سرپانتین یا این که تسمه پروانه نیروی لازم برای کارکرد قطعاتی همانند دینام، کمپرسور اسپلیت و پمپ دستور هیدرولیک را تأمین می‌نماید. تسمه سرپانتین با لاستیک بسیار مستحکم ساخته میگردد و بدور مبلغی‌های گوناگون غامض میگردد تا منجر چرخش آن ها گردیده و نیروی موتور را به سیستم‌های حافظه گردیده برساند. این تسمه به لطف رابطه با رغبت‌لنگ قادر است قطعاتی همانند دینام و کمپرسور کولر گازی را به راه و روش اندازد.

تسمه تایم چیست؟
تسمه تایم جزو کلیدی‌ترین نصیب‌های موتور خودروست که منجر هماهنگی قسمت‌های متفاوت با یکدیگر می شود. در ابتدا به وقوع انفجارهای خرد باطن سیلندر اشاره کردیم که سبب ساز بالا و زیر رفتن پیستون می شود و به دنبال رغبت‌لنگ چرخیده و توان به قطعات دیگر برای مثال تسمه سرپانتین منتقل میشود. گرایش‌لنگ همینطور به تسمه تایم متصل میباشد تا تکان گرایش بادامک‌ها را با پیستون‌ها تهیه نماید. تکان تمایل بادامک و پیستون بایستی تماماً هماهنگ باشد چون تمایل بادامک یا این که تمایل‌سوپاپ پروسه گشوده و مسدود شدن سوپاپ‌ها را در اختیار گرفتن می‌نماید. در شرایطی که سوپاپ‌ها به موقع گشوده و بسته نشوند واحد سنجش قابل قبولی از سوخت و هوا وارد محیط احتراق نخواهد شد و به این ترتیب انفجارهای بسیار گران قدر‌خیس یا این که بسیار خرد‌خیس فیس خواهد بخشید. همینطور احتمال داراست این انفجارها در حین نامناسبی چهره دهند که سود تمامی آن ها زخم دیدن خودرو خواهد بود.

آموزش جدا کردن باتری از خودرو

باتری ۱۲ ولت خودرو یکی مهم ترین قطعات آن به حساب می آید. باتری مسئول ارسال برق به موتور استارتر میباشد تا در غایت سیستم جرقه‌زنی عمل کرده و موتور پر‌نور خواهد شد. این قطعه همینطور برق لازم تجهیزاتی همانند رادیو، اسپلیت و شیشه‌های برقی را در هنگامی که موتور خودرو بی سر و صدا میباشد و کلید در حالت ON جای‌دارد تأمین می‌نماید.

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

با اینکه باتری در نگاه اولیه خیلی به دیده نمی‌آید ولی التفات بالایی داشته و در شکل فساد نخواهید توانست خودرو را فارغ از امداد فرنگی پر‌نور نمائید.

لوازم یدکی چینی مشهد
ارتفاع قدمت باتری خودرو بسته به وضعیت متعدد در میان ۳ تا ۵ سال خواهد بود ولی برخی اوقات شاهد از عمل افتادن سریع‌خیس آن هستیم که علتش قادر است مواقعی همانند تخلیه شارژ، زخم فیزیکی و دینام وخیم باشد. باتری خودرو همینطور در شکل فراموش کردن بدون صدا کردن لامپ‌ها و به کارگیری از کولر گازی و رادیو در حین بدون صدا بودن موتور ارتفاع قدمت کمتری خواهد داشت. در بعضا مفاد قابلیت شارژ دوباره باتری و به کار گیری از آن وجود خواهد داشت ولی اکثر زمان ها باتری حاد را می بایست با مثال تازه بده بستان کرد.
به عبارتی‌طور که گفته شد، بعداز فساد یا این که نقطه نهایی قدمت باتری بدون چاره به بده بستان آن خواهید بود. شاید برخی اشخاص غیروابسته کردن باتری از خودرو را شغل مشقت بدانند ولی این‌سیرتکامل وجود ندارد و فرآیند سریع و بی آلایش‌ای دارااست. در واقع یکی‌از شایسته ترین تمرین‌های مالکان خودرو برای شناخت با قسمت‌های فنی خودرو به ردوبدل باتری مربوط میشود. در شرایطی که مشتاقید کیفیت غیروابسته کردن باتری از خودرو را حافظه بگیرید این نوشته‌ی علمی را دنبال فرمایید. اکثر باتری‌های استاندارد بکار رفته در خودروهای مدرن تحت کاپوت و در قسمت گوشه یا این که جلوی موتور قرار دارا‌هستند. احتمالاً باتری خودرو بالای یک سینی خرد و مربعی صورت نصب گردیده است. غیر وابسته کردن باتری از خودرو مستلزم علم توسعه یافته یا این که ابزار خاص وجود ندارد هرچند می بایست ابزارهایی همانند آچار ۸ یا این که ۱۰ را به هم پا داشته باشید. وقتی که موتور خودرو خموشی میباشد فرآیند ذیل را طی نمائید تا باتری را از خودرو جداگانه نمائید:

کاور قطب‌های باتری را کنار بزنید تا قابلیت دسترسی به قطب‌های مثبت و منفی وجود داشته باشد.
با وارفته کردن مهره مرتبط با قطب منفی باتری (کابل به رنگ مشکی)، آن را از باتری مستقل نمایید.
مهره مرتبط با قطب مثبت باتری (کابل قرمز) را نیز وا رفته کرده و آن را از باتری غیروابسته فرمائید.
درصورتی‌که باتری دارنده یک بست فلزی باشد مهره‌های مرتبط با آن را نیز گشوده نمائید تا این بست غیروابسته خواهد شد.
باتری دیرین را بلند کرده و از موتور غیروابسته نمایید.
موردها حافظه گردیده پروسه کلی غیروابسته کردن باتری از خودرو می باشند و برای اکثر خودروها بکار میروند. ولی عالی میباشد پیش از ایفا این عمل دفترچه راهنمای خودرو را نیز رسیدگی نمائید تا در شکل وجود موردی خاص از آن با خبر گردید. برای نصب باتری نو نیز روند حافظه گردیده را از انتها به نخستین طی فرمائید؛ ولی شاید برای شما این سؤال اتفاق افتاده باشد که چه وقتی نیاز به جداگانه کردن باتری از خودرو خواهید داشت. به‌طورکلی نیاز چندانی به‌این شغل وجود ندارد و در اکثر موردها صرفا وقتی نیاز به جداگانه کردن باتری میباشد که خودرو پر‌نور نمی شود و باتری وخیم گردیده است. با اینکه دلایل آغاز نخوردن ماشین متنوع میباشد البته یک کدام از رایج‌ترین آنها فساد باتری میباشد.

انواع تسمه تایم در موتور خودرو

اکسسوری بلت (کمربند اسباب جانبی-تسمه دینام) که همینطور تحت عنوان تسمه کمکی از آن خاطر می‌گردد، جزء نادیده نگرفتنی موتور خودرو میباشد.

لوازم یدکی لیفان
این تسمه و کارکرد آن به گذر زمان فرصت برای خودرو ها از التفات بالاتری نسبت به قبلی جای دارد.در واقع موتور خودرو برای با صرفه خیس شدن به‌این تسمه مستلزم میباشد.با دقت که‌این تسمه قطعات مرتبطی را با هم همانگ می نماید، چین یدک توس توضیحات و راهنمای مختصری برای آن در حیث گرفته میباشد.
تسمه دینام چه کاربردی دارااست؟
تسمه دینام که با تیتر تسمه پاداش نیز دارای اسم و رسم میباشد، وظیفه پشتیبانی انرژی تنی چند از قطعات را با به کارگیری از نیروی اصطحکاک قرقره بر ذمه دارااست.براین اساس می‌تواند نیروی دورانی را از قرقره رغبت لنگ به دسته ای از اسباب جانبی منتقل نماید.
به این ترتیب به صورت موثری این قطعات را جا به جا می نماید.
قطعات جانبی تغذیه گردیده بوسیله تسمه دینام عبارتند از :
آلترناتور
کمپرسور تهویه
پمپ برق
در مواقعی برق پمپ آب
برای با صرفه خیس کردن کارکرد تسمه دینام، بایستی اجزاء مذکور نیز به خیر شغل نمایند!
تسمه تایم در کجا واقع گردیده است؟
این تسمه به قرقره تمایل لنگ وصل می گردد و از روش بخش های گوناگون بلوک موتور بغرنج می گردد.
بسته به نوع موتور وسیله نقلیه مد حیث، ممکن میباشد تسمه تایم در بخش جانبی موتور یا این که قسمت جلویی آن وجود داشته باشد.

شایسته ترین مجال ردوبدل تسمه تایم خودرو
این آیتم در دفترچه راهنمای خودرو خریداری گردیده مذکور میباشد.
ولی در صورتیکه خودرو استوک خریداری نموده اید، بایستی بدانید مقطع تعوضی تسمه تایم در بین 55 تا 70 هزار کیلومتر میباشد.
طبیعی میباشد که‌این واحد سنجش در خودرو های متفاوت، مختلف میباشد.

اشکال تسمه تایم در خودرو:
تسمه دینام : مرتبط با باتری خودرو میباشد.
تسمه دستور : به جاری خیس شدن چرخش امر امداد می نماید.
تسمه پمپ آب : به سهولت گردش آب به داخل رادیاتور خودرو امداد می نماید و آن را در بخش های متعدد موتور می چرخاند تا از گرم شدن بیشتراز حد موتور خودرو پرهیز خواهد شد.
تسمه کمپرسور تسویه : کمپرسور AC را که نقش محافظت دما را در کابین خودرو دارااست را به جنبش وا میدارد.
تسمه تایم : این تسمه رابطه مستقیمی با تمایل لنگ خودرو دارااست و گاها (مبتنی بر نوع کارکرد) قادر است پمپ های آب و روغن را نیز به چرخش در بیاورد.

با 10 خطر درباره چرخ خودرو که میتواند هر راننده ای را تهدید کند آشنا شوید!

در روزگاری که ارزش خودرو و قطعات آن ساعتی تغییر تحول میکنند، رفتن به مکانیکی دل شیر می خواهد!

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد
در میان اثاثیه یدکی و قطعات مصرفی، چرخ و لاستیک ها تحت عنوان قطعات اساسی و حیاتی، در سعی خودرو اثر بسزایی دارا هستند و ارتقاء مخارج بده بستان آنان موجب گردیده تا برخیََ مالکان خودرو جایگزینی لاستیک جدید با کهنه را با تانی جاری ساختن دهند که ولی این شغل خطراتی را به یار و همدم داراست.

لوازم یدکی چینی مشهد

در‌این نوشته‌علمی بر این تلاش داریم تا به بعضا اصطلاحات مرتبط به چرخ و لاستیک خودرو بپردازیم. شناخت با این موردها امداد می‌نماید تا شما بتوانید از چرخ و لاستیک خودروی خویش برای بازه زمانی بیشتری به کارگیری فرمائید و اصطلاحا قدمت اثر گذار آن را ارتقاء دهید.
افزون بر آن، دانش به بعضا دیگر از این مورد ها، منش شما‌را برای گزینش حلقه و لاستیک مطلوب هموار خیس می سازد و شمارا برای انتخابی داهیانه خیس امداد میکند.

ممکن میباشد تجربیات کرده باشید که غربیلک دستور را صاف بگیرید و خودروی شما مسیر بی واسطه را طی نکند. یا این که ممکن میباشد حس نمایید که با آزادکردن امر، خودرو به سمتی گمراه خواهد شد. این علائم واحد سنجش نبودن دستور می باشند. زمانی شما برای معیار امر به تعمیرگاه مراجعه میکنید، مکانیک با پژوهش چرخ های جلوی خودروی شما آنان‌را تهیه و تنظیم میکند.
هنگامی که بها خودرو چندبرابر می‌گردد، طبعا مخارج تعمیر آن نیز ارتقا مییابد؛ با این هم اکنون هزینه ترازو دستور همچنان رقم بالایی وجود ندارد، ولی عدم اجرا آن ممکن میباشد سبب به فساد هایی گردد که هزینه هنگفت داشته باشند. حتی ساییده شدن لاستیک با وضعیت امروز بازار قطعات یدکی، هزینه ای هنگفت به حساب آورده می شود!

معیار امر مشمول هم جهت کردن 2 چرخ جلو و همگام سازی آن با غربیلک امر می‌گردد.
شغل ترازو امر با 2 طرز سنتی و امروزی ایفا میشود. در طریق سنتی مکانیک با یک میله به ارتفاع مسافت ی دو دیواره ی داخلی لاستیک های جلو مبادرت به ترازو امر می نماید تا دهانه‌ی چرخ های جلو از یکدیگر گشوده یا این که بسته نباشند و تماما برابر و هم‌راستای یکدیگر قرار گیرند.
در طرز امروزی نیز مقصود از معیار کردن شبیه میباشد. صرفا تفاوت معیار دستور لیزری آن میباشد که مکانیک با قرار دادن کیت های لیزری روی چرخ ها زوایای آن‌ها را رسیدگی کرده و با مونیتور کردن مقدار زوایا آنها‌را تهیه میکند. بدیهیست که‌این طرز ضریب خطای کمتری نسبت به طریق سنتی مشمول می‌شود.

تهیه زوایای چرخ‌ چیست؟
چرخ ها مشتمل بر تعدادی نوع اتصال می باشند. واحد سنجش نبودن هریک از این اتصالات سبب می‌شود تا چرخ در حالت و زاویه ی صحت قرار نگیرد. عدم تهیه و تنظیم زوایای هر 4 چرخ خودرو سبب ساز ساییده شدن زود هنگام لاستیک ها، ارتقاء مصرف سوخت و کاهش پایداری خودرو میشود و در آخر قدمت عقبندی و جلوبندی خودرو را کاهش میدهد. هر جهتی که چرخ میتواند به طور طولی در آن انتقال داشته باشد و از حالت صحیح خویش مسافت بگیرد با یک اسم شناخته می‌گردد. در حالتی که 3 شالوده X و Y و Z را برای چرخ در حیث بگیریم، در یکی‌از Toe in و Toe out ، در یک کدام از کمبر (Camber) و در دیگری کستر (Caster) اسم جهت گیری چرخ ها است.
Toe in و Toe out چرخ ها با ترازو دستور تهیه می‌شوند و برای تهیه و تنظیم 2 آیتم دیگر، بایستی تهیه زوایای بی نقص چرخ ها صورت پذیرد. در واقع ترازو امر تهیه چرخ در یک زاویه و تهیه و تنظیم زوایای چرخ اجرا این کار در 3 زاویه از چرخ میباشد.