همواره پیشنهاد میشود روغن موتور به اندازهای که خودروساز سفارش مینماید در موتور ریخته گردد ولی در شکل ریختن بیش تر از حد آن چه زخمهایی وجود خواهد داشت؟
پیشرانههای باطنسوز برای کاهش گرما و اصطکاک ناشی از کارکرد قطعات به روغن نیاز دارا هستند ولی در صورتیکه بیش تر از حد در موتور روغن ریخته خواهد شد چه گردد؟ یک سری قطره روغن مازاد مشکلی برای رغبتلنگ یا این که شمعها به وجود نمیآورد ولی درصورتیکه سه یا این که چهار موازی روغن موتور پیشنهاد گردیده در آن ریخته گردد ایرادات متعددی وجود خواهد داشت که مثلا آنها میقدرت به از میان رفتن خواص جاری کاری روغن اشاره نمود.
جدیدا شبکه یوتیوب گاراژ ۵۴ ویدئویی در همین قضیه منتشر کرده و نشانه می دهد که ریختن بیشتراز حد روغن چه بلایی بر راز موتور خودرو می آورد. اجرا کننده این شبکه دو موازی مقدار پیشنهاد گردیده بوسیله خودروساز روغن در موتور میریزد البته این مقدار برای ساخت و ساز ایراد دورازشوخی در یاتاقانها و تمایللنگ کفاف نمیدهد؛ البته درپی بازهم روغن بیشتری به موتور اضافه شدهاست. وقتی که روغن متعددی وارد موتور گردیده و با تمایللنگ در تماس میباشد خطاها بدون شوخی به وجود میاید. این قطعه اصلی در موتور خودرو تماماً روغنی گردیده و آن را به بلوک موتور منتقل مینماید. در این صورت گازهای نتیجه ها از پروسه سوختن نمیتوانند به صدق تخلیه شوند و در غایت روغن موتور به لجنی سپید مایل به شیری تبدیل میگردد و دیگر خبری از جاری کاری و خنک کاری آن نخواهد بود.
افزودن روغن بیشتر سبب ساز تولید کف و حبابهای بیشتر گردیده و رغبتلنگ و یاتاقانها را تماماً دربرمیگیرد. در غایت روغن موتور همچنان به کف تبدیل میشود و به درون پمپ روغن کشیده گردیده و همت آن را از در بین می برد. ریختن بیش تر از حد روغن موتور می تواند سبب ساز کاهش فشار روغن و خواص جاری کاری آن گردد. همینطور به جهت ارتقا اصطکاک میان قطعات شاهد استهلاک بالای آنان خوا هیم بود. همینطور فرآیند خنک کاری قطعات نیز ذیل تأثیر قرار میگیرد. روغن جزو حیاتیترین افزودنیهای موتور میباشد و می بایست به گفتههای آفریننده دراین ارتباط دقت کرد.