لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

سوخت مصنوعی چیست و چگونه آلایندگی خودرو را کاهش می‌دهد؟

در ماه‌های اخیر عبارت سوخت تصنعی و مصنوعی به کرات در رسانه‌ها مطرح می شود ولی خصوصیت این نوع سوخت چیست و چه طور قادر است روی آلایندگی وسایل نقلیه تأثیر بگذارد؟

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

با مجاورت شدن موعد ممنوعیت تردد خودروهای داخل‌سوز در بعضا کشورها، سوالاتی درباره پیشرفت سوخت‌های جایگزین همانند سوخت‌های تصنعی مطرح گردیده است. لوازم یدکی چینی مشهد آیا این سوخت‌ها می توانند در کنار تولیدات برقی نقشی در کاهش آلایندگی وسایل نقلیه اعمال نمایند؟ بعضی خودروسازان و دولت‌ها در حالا کاهش برای ساخت‌و‌ساز سوخت‌های جایگزین همانند هیدروژن میباشند ولی برخی نیز میخواهند به گونه های دیگر سوخت‌ها به عنوان مثال سوخت تصنعی و سوخت زیستی بپردازند.

یکی‌از اشکال سوخت‌های تصنعی سوخت موسوم به e-fuel میباشد که در واقع کوتاه گردیده عبارت electrofuel بوده و ما در‌این نوشته‌ی علمی برای راحتی شغل از به عبارتی عبارت سوخت تصنعی و مصنوعی استعمال می کنیم. این نوع سوخت با استعمال از هیدروژن و کربن سبز که معمولاً از زیست‌گردآوری و دی‌اکسید کربن گرفته گردیده از اتمسفر به دست میایند ایجاد می شود. سوخت‌های تصنعی و مصنوعی با جداسازی هیدروژن و اکسیژن از آب و با به کارگیری از الکتریسیته ساخته می شوند. گام‌بعدی در‌این پروسه تصاحب کردن دی‌اکسید کربن از هوا و آن‌گاه مخلوط آن با هیدروژن میباشد. سوخت تصنعی کربن خنثی میباشد بدین معنا که معیار آلایندگی دی‌اکسید کربن آن به اندازه دی‌اکسید کربن مصرفی میباشد. به همین خیال و خاطر بعضی برندها همانند پورشه سوخت‌های تصنعی و مصنوعی را جایگزینی بالقوه برای خودروهای برقی می دانند. بعضا اشخاص معتقدند کاهش کربن اتمسفری از روش فتوسنتز در طی پرورش زیست‌گردآوری سبب ساز خنثی شدن آلایندگی تولیدی در طول به کار گیری از سوخت در پیشرانه می‌گردد.


سوخت تصنعی مزایایی داراست که به آنان اشاره میکنیم. از این نوع سوخت می‌قدرت سوای نیاز به اصلاح پیشرانه در خودروهای امروزی مدرن به کار گرفت. همچنان قابلیت و امکان به‌کارگیری این سوخت‌ها در وسایل نقلیه هنگفت و ون‌ها نیز وجود داراست. درحالی‌که سوخت‌های دیگر همانند هیدروژن و الکتریسیته مستلزم زیرساخت‌های منحصر به فرد خویش می‌باشند، سوخت‌های تصنعی و مصنوعی میتوانند در زیرساخت‌های فعلی استعمال شوند. همینطور مراحل سوخت‌گیری نیز همچون خودروهای بنزینی و دیزلی معمولی در پهنا تعدادی دقیقه جاری ساختن گردد. البته عالی میباشد به نقاط ضعف سوخت تصنعی نیز بپردازیم. ایراد کلیدی این نوع سوخت به هزینه بالای ایجاد و همینطور ساخت‌و‌ساز به واحد سنجش معدود مربوط می شود. با اینکه فرآیند ساخت سوخت‌های تصنعی منزه‌خیس میباشد ولی هنوز هم گازهای مضر اطراف‌زیست ایجاد میگردد. همچون سوخت‌های فسیلی، سوزاندن سوخت‌های فسیلی سبب ورود کربن مونوکسید و نیتروژن اکسید به جو زمین میشود. نکته دیگر اینکه برای ساخت و ساز هیدروژن این نوع سوخت‌ها به انرژی متعددی نیاز میباشد.

کدام خودروسازها در حالا سرمایه‌گذاری روی سوخت تصنعی و مصنوعی می باشند؟ پورشه پیشتاز این شغل میباشد به‌طوری‌که تعدادی میلیون دلار را صرف ساخت‌و‌ساز آزمایشی سوخت‌های تصنعی در شیلی کرده و می خواهد هر ساله ۱۳۰ هزار لیتر از آن را ساخت و ساز کند. یکی مدیران ارشد پورشه می گوید این نوع سوخت‌ها گنجایش‌های متعددی دارا‌هستند. وی خاطرنشان می‌سازد:

اینک بیشتراز ۱.۳ میلیارد وسیله نقلیه با پیشرانه باطن‌سوز در سراسر جهان وجود داراست. اکثری از این خودروها در سال‌های پیش رو همچنان تردد خواهند کرد و سوخت‌های تصنعی به مالکان خودروهای فعلی یک سوخت جایگزین نسبتاًً کربن خنثی را سفارش می‌نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد