رابط چرخشی دستور یکی اجزاء حیاتی در یک خودرو میباشد و کاربردهای مهم آن به بهبود در دست گرفتن و ایمنی در حین رانندگی میپردازد.
در پایین تنی چند از کاربردهای اساسی رابط چرخشی دستور نقل شده میباشد:
تسهیل در چرخاندن:
یکیاز کاربردهای اساسی رابط چرخشی دستور این میباشد که به راننده یاری مینماید چرخها را به راحتی و با تمرکز در اختیار گرفتن نماید.
فارغ از وجود این رابط، چرخاندن خودرو با فشار دست و فارغ از یاری تکنولوژی میسر خلا.
بهبود ایمنی:
سیستمهای رابط چرخشی دستور بهبود در در اختیار گرفتن و پیشبینی حرکات خودرو در مواقع اضطراری و در مواجهه با موقعیت آب و هوایی متفاوت امداد مینمایند. این بهبودها در ایمنی رانندگی نقش مهمی اعمال مینمایند.
راحتی و در دست گرفتن خوب:
با اعتنا به کارایی با صرفه رابط چرخشی دستور، راننده میتواند به راحتی و با تمرکز به جایجای از جاده منتقل گردد. این کاربرد منجر کاهش خستگی راننده و ارتقاء راحتی در هجرت میشود.
پیشرفت امکانهای توسعه یافته:
در برخی از خودروها، از تکنولوژیهای توسعه یافتهتری نظیر سیستمهای هیدرولیک یا این که الکتریکی در رابط چرخشی امر به کارگیری میگردد. این سیستمها میتوانند نیروی انجام گردیده بوسیله راننده را تقویت کرده و امکانهای توسعه یافتهتری را ارائه دهند.
تقویت ایمنی:
با داشتن یک رابط چرخشی امر مؤثر، سیستمهای ایمنی مانند سیستمهای در دست گرفتن پایداری و سیستمهای امداد به دوری از واژگونی (ESP) نیز میتوانند به بهبود ایمنی خودرو یاری نمایند.
در کل، رابط چرخشی امر یکی اجزاء اصلی در تأثیرگذاری بر رانندگی شل، ایمن و در اختیار گرفتنپذیر در خودروها دارااست.
استعمال از کمربند ایمنی در خودروها از التفات بسیار متعددی برخورداراست و دارنده فواید ایمنی بسیار متعددی هست.
در پایین تنی چند از دلایل این به کارگیری مذکوراند:
کاهش خطر مرگ و جراحت:
به کارگیری از کمربند ایمنی به شدت خطرها مرتبط با رویدادها رانندگی را کاهش می دهد. در شکل وقوع اتفاق، استعمال از کمربند می تواند جلوی زخمهای دورازشوخی به سوارنده را بگیرد و حتیدر بعضی مورد ها از مرگ پرهیز نماید.
پیشگیری از تخلیه از خودرو:
کمربند ایمنی منجر می شود که سوارنده در شکل وقوع اتفاق در محل خویش بماند و از تخلیه ناگهانی از خودرو خودداری گردد. این دستور می تواند در محافظت ایمنی سوارنده و دوری از آمدن به وضعیتهای خطرناک یاری دهد.
کاهش جراحت به رمز و گردن:
به کار گیری از کتف کمربند منجر کاهش فشار و جابجایی انرژی در شکل واقعه به رمز و گردن سوارنده میگردد. این مبادرت می تواند از جراحتهای بدون شوخی درین نصیبها خودداری نماید.
ثبت در صندلی:
به کارگیری از کمربند سبب ثبت سوارنده در صندلی خودرو میگردد. این فرمان قادر است از خودداری از انحراف بیگزینه تن سوارنده و از محل نصب کمربند دوری نماید.
همخوانی با مقررات و ضوابط:
در بخش اعظمی از کشورها، به کار گیری از کمربند ایمنی الزامی میباشد و نقض این ضابطه ممکن میباشد با جریمه مالی مواجه خواهد شد. استعمال از کمربند بدین معناست که سوارنده تحت عنوان یک شخص مسئول و فرمانبردار مقررات ارشاد مینماید.
پیشگیری از جراحت به بقیه افراد:
به کار گیری از کمربند خیر فقط ایمنی فرد خویش را ارتقا میدهد بلکه قادر است از جراحت به سایرافراد باطن خودرو هم دوری نماید. در حالتیکه که یک شخص فارغ از کمربند به صورت ناگهانی تکان نماید، ممکن میباشد به دیگر سواراندهها زخم برساند.
به کارگیری از سیستمهای ایمنی دیگر:
در خودروهای مجهز به ایربگ، استعمال از کمربند ایمنی منجر افزایش عملکرد این سیستمها میگردد. ایربگ شایسته ترین اثرات خویش را در شکل استعمال هم زمان با کمربند ایمنی از خویش نماد میدهد.
در کل، به کارگیری از کمربند ایمنی تحت عنوان یک مبادرت پیشگیرانه و ایمنی از مداقه بسیار متعددی برخورداراست و تأثیرات مثبت متعددی در کاهش زخمها در رویدادها رانندگی داراست.
طاقچههای فابریک کارگاهای
خصوصیتها: این نوع طاقچهها بوسیله کارگاه آفریننده خودرو (پژو) پیاده سازی و نصب می شوند.
پیاده سازی آن ها به سیرتکاملای میباشد که با سایر اجزای داخلی خودرو هماهنگی داشته باشد.
مزایا: انطباق بدون نقص با پیاده سازی داخلی خودرو، چگونگی ایجاد کرد بالا.
معایب: ارزش نسبتاً بالا و محدودیت در تغییرات و فردیسازی.
طاقچههای سفارشی (ساخت و ساز گردیده بوسیله کمپانیهای جانبی)
خصوصیتها: این طاقچهها بوسیله کمپانیهای گوناگون ساختوساز میشوند و معمولاً در طرحها و رنگهای متعدد قابل توصیه میباشند.
مزایا: تنوع در پیاده سازی، قابلیت تعیین مواد متعدد (مانند چرم، پلاستیک فشرده، پارچه)، قابلیت و امکان فردیسازی.
معایب: چگونگی ممکن میباشد به اندازه طاقچههای فابریک نباشد، نصب آنان ممکن میباشد نیاز به تخصص داشته باشد.
طاقچههای چندمنظوره
خصوصیتها: این نوع طاقچهها ضمن کارکرد مهم خویش، دارنده نصیبهای مازاد مانند نگهدارنده آب میوه، محیطهای ذخیرهسازی خرد و… میباشند.
مزایا: ارتقاء کاربری و فضای ذخیرهسازی، راحتی بیشتر برای سرنشینان.
معایب: ممکن میباشد وسعت بیشتری بگیرند و فضای باطن خودرو را محصور نمایند.
طاقچههای تقویت گردیده
خصوصیتها: این طاقچهها معمولاً از مواد مقاومتری تشکیل شده و میتوانند وزن بیشتری را تحمل نمایند.
مزایا: مطلوب برای استعمالهای خاص، مانند نصب امکانات صوتی هنگفت یا این که حمل بارهای خرد.
معایب: ممکن میباشد ظواهر زیبایی کمتری داشته باشند، وزن بیشتر.
طاقچههای خوشگلسازی
خصوصیتها: این طاقچهها بیشتر برای ارتقاء زیبایی داخلی خودرو پیاده سازی گردیدهاند و ممکن میباشد دارنده تزئینات خاص، نورپردازی و… باشند.
مزایا: ارتقاء جذابیت بصری درون خودرو، ساخت فضای دلنشینخیس.
معایب: ممکن میباشد هزینههای بیشتری داشته باشند و فضای ذخیرهسازی کمتری مهیا نمایند.
تعیین طاقچه عقب مطلوب برای پژو 206 به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارااست. درحالتی که درپی هماهنگی بی نقص با پیاده سازی داخلی خودرو می باشید، طاقچههای فابریک سولهای آیتم قابل قبولی می باشند. البته در صورتی تنوع و قابلیت و امکان فردیسازی برای شما عنایت داراست، طاقچههای سفارشی یا این که چندمنظوره را مد حیث قرار دهید. در غایت، با اعتنا به مزایا و معایب هر نوع، میتوانید شایسته ترین تعیین را برای خودروی خویش داشته باشید.
کمپرسورهای اسپلیت خودرو اشکال مختلفی داراهستند و برای مصارف مختلفی استعمال میگردند.
گزینش نوع مطلوب کمپرسور به نیازهای خودرو و گنجایش سیستم تهویه و خنکسازی بستگی دارااست. بعضی از اشکال معمول کمپرسورهای اسپلیت خودرو عبارتاند از:
۱. کمپرسورهای پیستونی
این نوع کمپرسورها از پیاده سازی پیستونی استعمال مینمایند و در اکثری از خودروهای بی آلایش چشم میگردند. مزیت اساسی کمپرسورهای پیستونی نسبت به کمپرسورهای روتاری، صدای کمتر آنهاست؛ ولی بهبرهان اتلاف انرژی به وسیله پیستونها، مصرف سوخت بیشتری داراهستند. کمپرسورهای پیستونی برای اکثر خودروها یک مورد بهتر بهشمار می روند زیرا بی آلایش و ارزان میباشند. باایناکنون، این کمپرسورها فایدهوری بالایی ندارند؛ چون نمیتوانند سطح فشار ثابتی را در میان کمپرسور و عنصر گیرنده/کم آبکن نگهداری نمایند.
۲. کمپرسورهای روتاری یا این که دوّار
کمپرسورهای روتاری هم یکی رایجترین اشکال کمپرسور در خودروها می باشند که از موتور الکتریکی برای به تکان درآوردن پمپ به کارگیری مینمایند. این کمپرسورها نسبت به گونه های دیگر کارآمدتر میباشند، در خودروهای خرد و کامیونهای والا استعمال میگردند و گرانتر میباشند.
۳. کمپرسورهای اسکرول
از کمپرسورهای اسکرول در خودروهایی به کار گیری میگردد که روزنه گاز یا این که درایو سرعت متغیر (VSD) ندارند و صرفا می توانند با سرعت و توان بی نقص فعالیت نمایند. کولرهای اسکرول از یک روتور اسکرولی به کار گیری مینمایند تا مبرد را در درون سیمپیچ فشرده نمایند و بعد از آن آن را به باطن کابین خودرو جابجایی دهند. این طرز قادر است به مصرف باصرفه انرژی یاری دهد چون حرارت کمتری به وسیله موتور احتراق داخلی (ICE) ساخت میشود.
موتور رشته بخاری یک کدام از اجزای حیاتی سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع خودرو میباشد.
این قطعه خرد البته پر کاربرد، نقش مهمی در تأمین هوای گرم یا این که سرد مطبوع باطن کابین خودرو جاری ساختن مینماید.
موتور حرفه بخاری خودرو چیست و چه کاری را جاری ساختن میدهد؟
موتور رشته بخاری خودرو یکی اجزای اساسی سیستم تهویه مطبوع خودرو میباشد. این قطعه خرد ولی پر کاربرد، نقش بسیار مهمی در تأمین هوای گرم یا این که سرد مطبوع درون کابین خودرو جاری ساختن مینماید.
وظیفه اساسی موتور رشته بخاری
• ساختوساز جریان هوا: موتور حرفه بخاری با چرخاندن پرههای حرفه، هوای فضا را به باطن سیستم تهویه می کشد.
• جابجایی هوای گرم یا این که سرد: هوای گرم گردیده به وسیله بخاری یا این که هوای سرد گردیده به وسیله کولر گازی را توسط شبکههای هوا به درون کابین هدایت مینماید.
• تهیه دمای کابین: با تغییرو تحول سرعت چرخش حرفه، میاقتدار شدت جریان هوا و در فیض دمای باطن کابین را تهیه کرد.
• توزیع یکنواخت هوا: هوای گرم یا این که سرد را به طور یکنواخت در آحاد بخشهای کابین پخش مینماید تا همگی سرنشینان از هوای مطبوع لذت ببرند.
چه طور موتور رشته بخاری عمل مینماید؟
موتور حرفه بخاری معمولاً یک موتور الکتریکی خرد میباشد که با اخذ جریان برق از باتری خودرو آغاز به فعالیت مینماید. با چرخش موتور، پرههای رشته به تکان درآمده و هوا را به باطن سیستم تهویه میکشد. آن گاه این هوا بر روی کویلهای گرمایشی یا این که سرمایشی جریان پیدا کرده و گرم یا این که سرد می شود. در غایت، هوای گرم یا این که سرد گردیده به وسیله شبکههای هوا به باطن کابین هدایت میشود.