“انگیزه فساد مانیتور ماشین” مشمول مفاد پایین است:
اختلال سیم کشی
مانیتور با سیم به باتری خودرو پیوند میخورد کهاین سیم ها دقیق میباشند و ممکن میباشد شل و ول شوند یا این که زخم ببینند.
درصورتیکه سیم های مانتیور ماشین جراحت ببینند ورقه اکران مانیتور پاسخی به فرمان شما نمی دهد چون برق صحت به مانیتور داده نمیشود.
زخم فیزیکی به مانیتور
مانیتورهای ماشین که دارنده شیت اکران لمسی میباشند بسیار حساس میباشند و ممکن میباشد برخی اوقات جراحت ببینند. شکاف خوردگی شیت اکران لمسی یک کدام از وسیع ترین دلایلی میباشد که میتواند منجر فساد مانیتور و عدم پاسخگویی ورقه اکران گردد. زخم های قابل مشاهده را پژوهش فرمایید و درصورتیکه ورقه مانیتور ماشین دارنده رخنه یا این که جراحت قابل مشاهده بود، باید آن را تعمیر فرمائید.
گه گاه حتی خراش های خرد قادر است سبب ساز به حاد شدن برگه اکران مانیتور ماشین خواهد شد و ضمن این، جراحت آب یا این که مایعات نیز منجر میگردد مانیتور ماشین پاسخگو نباشد و در گیر فساد گردد. چنانچه به صورت تصادفی یه خرده آب روی مانیتور ماشین ریخته باشد و فراموش نمائید که مانیتور را به صدق تمیز نمائید، ممکن میباشد مایع به باطن آن برود و مانیتور ماشین و یا این که شیت اکران آن را وخیم نماید.
سعی تیم راهنما به عنوان مثال فاکتور های دیگری میباشد که اکثری از رانندگان مبتدی و تازه کار را هم در گیر سردرگمی می نماید.
در واقع بیشتر اشخاص نمی دانند کهاین لامپ ها به چه شکل شغل می نمایند. در واقعیت بایستی تیتر کنیم که سیستم مربوط به گروه راهنما کاملا متعلق به سوئیچ خودرو میباشد. این شرکت در کنار مدار فلاشر، تحت عنوان تحت دسته ای از مدار امنیتی خودرو ها عمل می نمایند.
اما بایستی تیتر کنیم که دار لامپ راهنما صرفا فرصت فعالیت می نماید که سوییچ خودرو در موقعیت پرنور باشد و ولی مدار فلاشر به طور بی واسطه به باتری متصل میباشد و از آن انرژی الکتریکی میگیرد. به همین جهت میباشد که حتی در طول خموشی بودن سوئیچ، پس از گشوده شدن درب شما شاهد سعی لامپ های فلاشر خواهید بود.
در موقعیت معمولی سعی گروه راهنما متعلق به سعی سوئیچ خودرو میباشد؛ به این دلیلکه انرژی الکتریکی آغاز از باتری به سوئیچ رفته و در آن جا ذخیره میگردد. اکنون با تغییر تحول جهت این تیم راهنما، جریان الکتریکی آن به سمت لامپ های راهنما می گردد. در واقع بایستی تیتر کنیم که مجموعه راهنما انتخاب می نماید که جریان الکتریکی مو جود در سوئیچ به کدام سمت برود.
اکثر اوقات بلبرینگ هایی که استعمال میگردد، وظایف مشترکی داشته و به خواسته جاری ساختن آنها به کار گیری می شود.
پیرو به سه آیتم از آنها که دربین دیگرافراد مشترک میباشد میپردازیم.
· به جابجایی توان فی مابین قطعات امداد می نماید
در هر خودرویی دو سیستم آفریننده و جابجایی دهنده نیرو از مداقه متعددی منتفع میباشند. سیستم آفریننده نیرو، موتور یا این که پیشرانه میباشد. سیستم جابجایی دهنده که وظیفه جابجایی نیرو را بر ذمه دارا هستند، کلاچ، دیفرانسیل و باکس دنده یا این که گیربکس میباشند. در بین سیستم جابجایی دهنده نیرو، وظیفه گیربکس یا این که باکس دنده از سایر آنها حساس خیس میباشد. گیربکس ها نیز از تعدادی قطعات و اسباب و اثاث یدکی تشکیلشده اند که وظیفه هایی را بر ذمه داراهستند.
بلبرینگ گیربکس تحت عنوان یکی مهمترین قطعات، ضمن خودداری از اصطکاک یا این که سایش قطعات، جابجایی نیرو را بر ذمه داراست.
اما همان گونه که گفتیم این وظیفه در میان همگی ی بلبرینگ ها مشترک بوده و جابجایی نیرو بوسیله آنان ایفا میگردد.
· از اصطکاک خودداری می نماید
منع از اصطکاک از رایج ترین وظایف این قطعه میباشد. همینطور بلبرینگ گیربکس از گرما و انرژی های ساخت گردیده نیز خودداری می نماید.
· از سایش قطعات پرهیز می نماید
قطعاتی که در تماس با قطعات در حالا چرخش دیگر میباشند، احتمال ساییدگی در آنها به مراتب بیشتر از قطعات دیگر میباشد. به همین عامل به کارگیری از بلبرینگ ها میتواند آیتم قابل قبولی برای این خلل باشد.
هم اکنون که با ساختار طبق خودرو آشنا شدیم، به نظارت گونه های کالا و آلیاژ به فعالیت رفته در ایجاد کرد آن می پردازیم:
۱- فولاد
در شرایطیکه به تاریخ نگاه کنیم در مییابیم فولاد همواره تحت عنوان ماده مهم در تشکیل داد طبق به عمل رفته میباشد.
طبقهای تهیه و تنظیم گردیده از متاع فولاد معمولا به سبب ساز قابلیت ساخت و ساز انبوه از ارزش ذیلتری برخوردارند. طوری که اکثر اوقات مالکان خودرو هنگام بده بستان طبق به سراغ سبکهای فولادی می روند. مثلا دیگر مزیتهای این طبقها میاقتدار به امکان انعطاف نادر فولاد در مقابل فشار اشاره نمود. بدین سبب ساز احتمال شکستگی و سوراخ میل کردن قطعه هنگام رانندگی با توشه زیاد و یا این که در مسیرهای ناهموار، کمتر خواهد بود.
هویدا میباشد به کارگیری از هر مادهای در ایجاد کرد قطعات خودرو، معایبی نیز وجود داراست. طبق فولادی نیز با نقص زنگزدگی در قبال رطوبت مواجه میباشد. در سود ارتفاع قدمت آن کوتاه میباشد. خلال این غیروابسته کردن کامل توپی و BOSCHها از طبق زنگزده ایراد خواهد بود. دیگر ایرادی که به طبقهای فولادی میقدرت گرفت، وزن بالای آنهاست. طوری که امروزه به کارگیری از آن به وسیله خودروسازان به دست کم ممکن رسیده میباشد.
۲- آلومینیوم
ماده دیگری که در تشکیل داد طبق خودرو آیتم به کار گیری قرار میگیرد، آلومینیوم میباشد. این فلز بسیار مدلوزن بوده و قابلیت هندلینگ و امرپذیری شلخیس ماشین را برای راننده آماده می آورد. از سایر خصوصیتهای این قطعات میقدرت به استحکام بالای آنان در قبال ضربات وارده از سوی جاده اشاره کرد. این خصوصیت تاحدی پر رنگ میباشد که بعضا از طبقهای آلومینیومی از مقاومت بالاتری نسبت به سبکهای فولادی برخوردارند. مقاومت در قبال خوردگی، دیگر مزیتی میباشد که به کارگیری از طبق آلومینیومی به همپا دارااست. این فلز در رطوبت زنگ نزده و از ارتفاع قدمت بالایی برخورداراست.
زمانی که غربال کابین خودرو نیاز به بده بستان داشته باشد.
لامپ خاصی نیست که پرنور گردد و شما با دیدن آن متوجه گردید که می بایست غربال کابین خویش را عوض نمائید، ولی علائمی وجود داراست که از روی آنها میتوانید متوجه گردید:
هنگامی گردش هوا در محیط مسافر کاهش مییابد
زمانی سعی گرمایش و تهویه مطبوع کاهش می یابد
زمانی بوی تند در کابین وسیله نقلیه شم میگردد
زمانی از مجرای ورودی هوای کابین صدای سوت غیرمعمول شنیده میگردد
چنانچه یک یا این که چندین گزینه از این علائم را ببینید، به احتمال زیاد مجال آن فرا رسیده که خودتان یا این که یک مکانیک آیتم اتکا غربال کابین خودرو را تغییرو تحول دهد.
چنددفعه می بایست غربال کابین را تغییرو تحول اعطا کرد؟
توصیه میشود هر ساله یا این که هر ۱۲۰۰۰ مایل مسافتی که خودرو طی مینماید، غربال هوای کابین خویش را تغییر و تحول دهید. در صورتی در بخش ها و شهرهای بسیار آلوده و کثیف معاش می کنید یا این که اکثر زمان ها رانندگی شما در جادههای خاکی میباشد، بایستی غربال کابین خودرو را هر ۵۰۰۰ مایل تغییر و تحول دهید. اما مبتلایان به حساسیت و اشخاص خاص بخاطر یقین از چگونگی هوا و کاهش علائم حساسیت خویش، میتوانند بیشتر آن را تغییر تحول دهند.