کمپرسورهای اسپلیت خودرو اشکال مختلفی داراهستند و برای مصارف مختلفی استعمال میگردند.
گزینش نوع مطلوب کمپرسور به نیازهای خودرو و گنجایش سیستم تهویه و خنکسازی بستگی دارااست. بعضی از اشکال معمول کمپرسورهای اسپلیت خودرو عبارتاند از:
۱. کمپرسورهای پیستونی
این نوع کمپرسورها از پیاده سازی پیستونی استعمال مینمایند و در اکثری از خودروهای بی آلایش چشم میگردند. مزیت اساسی کمپرسورهای پیستونی نسبت به کمپرسورهای روتاری، صدای کمتر آنهاست؛ ولی بهبرهان اتلاف انرژی به وسیله پیستونها، مصرف سوخت بیشتری داراهستند. کمپرسورهای پیستونی برای اکثر خودروها یک مورد بهتر بهشمار می روند زیرا بی آلایش و ارزان میباشند. باایناکنون، این کمپرسورها فایدهوری بالایی ندارند؛ چون نمیتوانند سطح فشار ثابتی را در میان کمپرسور و عنصر گیرنده/کم آبکن نگهداری نمایند.
۲. کمپرسورهای روتاری یا این که دوّار
کمپرسورهای روتاری هم یکی رایجترین اشکال کمپرسور در خودروها می باشند که از موتور الکتریکی برای به تکان درآوردن پمپ به کارگیری مینمایند. این کمپرسورها نسبت به گونه های دیگر کارآمدتر میباشند، در خودروهای خرد و کامیونهای والا استعمال میگردند و گرانتر میباشند.
۳. کمپرسورهای اسکرول
از کمپرسورهای اسکرول در خودروهایی به کار گیری میگردد که روزنه گاز یا این که درایو سرعت متغیر (VSD) ندارند و صرفا می توانند با سرعت و توان بی نقص فعالیت نمایند. کولرهای اسکرول از یک روتور اسکرولی به کار گیری مینمایند تا مبرد را در درون سیمپیچ فشرده نمایند و بعد از آن آن را به باطن کابین خودرو جابجایی دهند. این طرز قادر است به مصرف باصرفه انرژی یاری دهد چون حرارت کمتری به وسیله موتور احتراق داخلی (ICE) ساخت میشود.