مهم ترین علائم نیم سوز شدن واشر سرسیلندر عبارتاند از:
دیر پرنور شدن خودرو
ریپ زدن ماشین هنگام آغاز
باد کردن شیلنگهای متصل به رادیاتور
خارج وارد شدن حباب هوا از رادیاتور
تشکیل رسوب قهوهای روی درب رادیاتور
آب معدود کردن رادیاتور
در کنار مورد ها فوق، نشانهای دیگری مانند آب و روغن قاطی کردن موتور، تغییرو تحول رنگ روغن موتور به شرایط شیری و بیرون شدن دود سپید از اگزوز بعداز شروع زدن را هم می باشند که ولی در شکل مشاهده، علامتدهنده سوختن واشر سرسیلندر میباشند خیر نیم سوز شدن آن.
1. دیر پرنور شدن و ریپ زدن ماشین هنگام شروع
نیم سوز شدن واشر سرسیلندر سبب میشود مایع خنک کننده به درون سیلندر نفوذ نماید. پس از سکوت کردن ماشین، بخارات نفوذ کرده بهباطن سیلندر روی کاتد شمعها مینشیند. در فیض تشکیل دوده سپید می دهند. این قضیه سبب ساز میشود که اولا ماشین با تک شروع پرنور نشود و همینطور در شکل پرنور شدن، برای مقطع ریپ بزند.
2. باد کردن شیلنگهای متصل به رادیاتور و خارج آمده حباب از رادیاتور
یکی وظایف واشر سرسیلندر، دوری از خروج کمپرس موتور میباشد. در شکل نیم سوز شدن واشر، یه خرده از هوای فشرده جانور باطن سیلندر به خارج نشت پیدا مینماید و وارد سیستم خنک کننده میشود. این رخداد باعث به باد کردن شیلنگهای متصل به رادیاتور می گردد. همینطور در شرایطیکه درب رادیاتور را گشوده فرمایید، شاهد خروج حباب هوا خواهید بود که در مواردی سبب ساز به پرتاب آب به سمت خارج هم میشود.
3. تشکیل رسوب قهوهای روی درب رادیاتور
نیم سوز شدن واشر سرسیلندر سبب ساز میشود که مایع خنک کننده در تماس با آن تغییرو تحول رنگ دهد. در سود هنگامی درب رادیاتور را گشوده میکنید، طرز سطح درب مقدار رسوب قهوهای رنگ مشاهده خواهید کرد.