لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

ویژگی های وایر شمع خودرو

وایر شمع ماشین برای اینکه بتواند وظیفه خویش را به‌ صحت جاری ساختن دهد، می بایست دارنده یک‌سری خصوصیت باشد. لوازم یدکی لیفان این خصوصیت‌ها عبارتند از:

سعی عالی در دماهای گوناگون
وایر خودرو همواره در معرض گرما و سرمای شدید قرار می گیرد. همینطور در روزهای سرد فصل زمستان ممکن میباشد وایر تغییرات دمایی متعددی را در مدت کوتاهی تجارب نماید. با این اکانت یک وایر عالی چه در نقطع ی عطف گرمای فصل تابستان و چه در سرمای فصل‌زمستان بایستی بتواند کار برق‌رسانی به شمع را سوای هیچ سیرتکامل نقص‌ یا این که نوسان اعمال دهد.

هدایت الکتریسیته از کوئل و دلکو
شمع‌ ماشین برای جرقه زنی صحیح، بایستی جریان برق را سوای پارازیت، نویز یا این که نوسان از دلکو یا این که کوئل اخذ نماید. این فرمان وقتی پژوهشگر می شود که وایر خودرو جابجایی جریان را سوای برق دزدی، اتلاف یا این که مقاومت ایفا دهد.

معیار مقاومت استاندارد برای یک متر کابل فی مابین ۴۵۰۰ تا ۵۶۰۰ اهم تمجید گردیده، هویدا میباشد که هر چه ارتفاع کابل کمتر باشد، مقاومت نیز کمتر خواهد بود.

سعی بالا در فضا روغنی و اسیدی
نشتی روغن موتور یا این که اسید باتری یک واقعه محتمل پایین کاپوت خودرو میباشد. یک وایر بهتر هنگام تماس با مواد این چنینی مبتلا خلل نمیشود و کماکان کار برق‌رسانی به شمع را مثل موقعیت نرمال اعمال میدهد.

عملکرد بالا در اطراف مرطوب
مدام این احتمال وجود دارااست که به خیال بارش باران یا این که شستشوی خودرو، محیط موتور تر یا این که مرطوب گردد و وایر شمع خودرو در معرض آب یا این که رطوبت قرار بگیرد. یک وایر عالی در‌این‌حالت‌ در گیر نشتی برق یا این که خلل در جابجایی جریان به شمع نمیشود. هر گاه در حالت بارانی یا این که بعد از شستشوی خودرو شم کردید موتور نرمال عمل نمی‌نماید، بایستی تن درستی وایرها را نظارت فرمایید.

عدم تداخل در قطعات الکتریکی
وایرهای نامرغوب و بی‌چگونگی معمولا پارازیت ساخت‌و‌ساز می‌نمایند. شاید این مورد خیلی اساسی به حیث نرسد، البته پارازیت، کوشش بقیه سیستم‌های برقی را زیر اثر قرار میدهد. از جمله رادیوی ماشین نسبت به وجود پارازیت حساس میباشد و نمی‌تواند پایانه‌ها را کیفیت عالی مناسب اخذ و پخش نماید. بدین ترتیب، یک وایر عالی در کنار برق‌رسانی مناسب به شمع ماشین، نباید با ساخت‌و‌ساز پارازیت در عمل بقیه قطعات یا این که سیستم‌ها ایراد تولید نماید.

وایر شمع خودرو و کاربرد آن

نیرویی که موتور خودرو ساخت و ساز می‌نماید، نتایج انفجارهای درون سیلندر خودرو میباشد. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد وظیفه ساخت و ساز این انفجارها را سیستم جرقه‌زنی بر ذمه داراست. مثل هر سیستم دیگر، این سامانه نیز اجزای زیادی دارااست که واپسین آنان شمع ماشین میباشد. برای ساخت و ساز جرقه، این قطعه با یک‌سری قطعه دیگر همیاری می‌نماید که یک کدام از مهمترین آن‌ها وایر شمع خودرو به حساب می آید. این قطعه گونه های مختلفی داراست و در شکل فساد آن، کارکرد موتور با ایراد مواجه میشود. آیا می دانید وایر خودرو چه کاری اجرا می دهد و تا چه حد عنایت داراست؟

وایر شمع خودرو قطعه‌ای از سیستم جرقه‌زنی میباشد که ولتاژ بالا را از باتری، کوئل و دلکو به شمع‌ منتقل می‌نماید. لوازم یدکی چینی مشهد وایر در گویش انگلیسی به معنای سیم میباشد و در فارسی می‌اقتدار آن را کابل احتراق نامید. این قطعه در خودرو هم نقشی شبیه با سیم‌های جابجایی برق دارااست و با روکشی از عایق مراقبت می گردد.

وظیفه وایر شمع ماشین
وایر شمع خودرو نقش مهمی در کوشش درست موتور دارااست. این قطعه برقی را که برای ساخت‌و‌ساز جرقه در شمع و احتراق ادغام هوا و سوخت لازم میباشد، منتقل می‌نماید. در شرایطی که وایر فرسوده یا این که زخم‌چشم باشد، ممکن میباشد شمع جرقه‌های ضعیفی تولید نماید. این دستور به‌نوبه خویش قادر است به ارتقا مصرف سوخت، ساخت آلایندگی و دود بیشتر، افت اقتدار موتور و کاهش عجله خودرو سبب ساز گردد. در صورتی هنگام خرید خودرو استوک به‌این ایرادات عکس العمل کردید، به احتمال زیاد یکی وایرها ایراد داراست.

کوشش وایر شمع خودرو
وقتی که موتور پر‌نور می‌گردد، کوئل ولتاژ بالایی ایجاد می‌نماید. این ولتاژ از روش وایر خودرو به شمع منتقل میگردد. شمع از این ولتاژ برای جرقه‌زنی به کارگیری می‌نماید.

ساختار و فرآورده وایر شمع
وایر شمع خودرو با دقت به کاربردی که دارااست، می بایست رسانا باشد. این رسانا اکثر مواقع یک سیم یا این که مفتول میباشد و به وسیله عایق نگهداری میشود. این عایق متشکل از چندین لایه با فرآورده‌های گوناگون میباشد. به کارگیری از لایه‌های مختلف، مقاومت عایق را در قبال حرارت موتور ارتقاء می دهد. درصورتی که به هر دلیلی عایق مبتلا ترک یا این که پاره‌گی گردد، ایراد برق‌دزدی به وجود خواهد آمد.

وایر خودرو بایستی فی مابین کوئل یا این که دلکو و شمع رابطه برقرار نماید. برای برقراری رابطه، وایر در دو طرف خویش رابط‌های مخصوصی داراست. این رابط‌ها می بایست در قبال رطوبت و گرد و غبار نگهداری خواهد شد، به‌همین خیال درپوش‌های مخصوصی روی آن ها وجود دارااست. نفوذ رطوبت یا این که گرد و غبار به هر مورد از رابط‌ها قادر است سعی خطا وایر شمع ماشین و بد عمل کردن موتور را درپی داشته باشد.

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دستی

روغن گیربکس یکی مهمترین قسمت‌های محافظت و کارایی درست خودرو میباشد. لوازم یدکی لیفان گزینش نوع مطلوب روغن گیربکس به نوع خودرو، گیربکس و حالت کاربری بستگی داراست. در پی گونه های روغن گیربکس را توضیح می دهیم:

روغن گیربکس دستی (Manual Transmission Fluid – MTF)
این نوع روغن برای گیربکس‌های دستی پیاده سازی گردیده و وظیفه آن کاهش اصطکاک دربین چرخ‌دنده‌ها و حفظ از قطعات داخلی گیربکس میباشد. این روغن معمولاً دارنده گرانروی بالا میباشد و در قبال فشار زیاد مقاومت می‌نماید.

روغن گیربکس خود کار (Automatic Transmission Fluid – ATF)
روغن‌های گیربکس خودکار خیر فقط برای روانکاری بلکه برای جابجایی اقتدار و خنک‌کردن گیربکس نیز استعمال می گردند. این روغن‌ها معمولاً خصوصیت‌هایی نظیر تحمل حرارت بالا، پایداری شیمیایی، و مقاومت در قبال اکسیداسیون دارا‌هستند.

روغن گیربکس CVT (Continuously Variable Transmission)
این روغن برای گیربکس‌های CVT که از تسمه یا این که زنجیر برای جابجایی توان استعمال می‌نمایند، پیاده سازی شد‌ه‌است. روغن CVT بایستی خواص روانکاری مطلوب و پایداری در قبال سایش داشته باشد تا سعی صاف و بی‌صدا گیربکس ضمانت خواهد شد.

روغن گیربکس دوکلاچه (Dual Clutch Transmission Fluid – DCTF)
این نوع روغن برای گیربکس‌های دوکلاچه پیاده سازی شد‌ه‌است. این روغن‌ها بایستی بتوانند هم روانکاری مایحتاج برای قطعات مکانیکی و هم جابجایی اقتدار هیدرولیکی را تأمین نمایند. تعمیر گیربکس خودکار در طهران را از کشور‌ایران رنو بخواهید.

روغن گیربکس هایپویید (Hypoid Gear Oil)
این روغن‌ها برای خودروهایی با دیفرانسیل عقب یا این که سیستم‌های چهارچرخ مشوق استعمال میگردند. روغن‌های هایپویید گرانروی بالاتری دارا هستند و در قبال فشار زیاد مقاومت می‌نمایند.

گونه های روغن گیربکس اتومات
روغن گیربکس ATF Type A
این نوع روغن در قبل برای گیربکس‌های خود کار سابق به کارگیری می شد. با گسترش فناوری و ارتقاء نیاز به سعی عالی، روغن‌های امروزی‌خیس جایگزین این نوع روغن گردیده‌اند.

روغن گیربکس ATF Dexron
این محرمانه از روغن‌ها به وسیله کمپانی جنرال موتورز (GM) معرفی گردیده و نسل‌های مختلفی از آن در دسترس میباشد:

Dexron II: برای گیربکس‌های اتومات دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مطلوب میباشد.
Dexron III: نسل بهبود یافته با خصوصیت‌های خوب در قبال اکسیداسیون و دماهای بالا.
Dexron VI: روغن امروزی‌خیس با خاصیت پایداری بیشتر و مصرف سوخت باصرفه‌خیس.

ترموستات خودرو چیست و عملکرد آن چگونه است؟

سیستم خنک‌کننده کلیه خودروها از اجزای مختلفی ساخته شده که یکی آنان ترموستات نامیده میگردد. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد در‌حالتی که می خواهید تمامی چیز درباره‌ی ترموستات خودرو و سعی آن را بدانید، عالی میباشد به ادامه مقاله دقت فرمائید.

ترموستات چیست؟
به‌مراد تعریف‌و‌تمجید ترموستات آغاز خوب میباشد که نگاهی به اجزای سیستم خنک‌کننده خودروها بیندازیم. سیستم خنک‌کننده خودرو معمولا از اجزای اساسی دربرگیرنده رشته خنک‌کننده، واترپمپ، رادیاتور، شلنگ‌ها و منبع انبساط ساخته شده‌میباشد.

فرآیند خنک‌کاری موتور بدین شکل میباشد که در صدر با پر‌نور شدن خودرو، واترپمپ به چرخش درمی‌آید. لوازم یدکی چینی مشهد معمولا واترپمپ در راز منش تسمه تایم یا این که تسمه دینام قراردارد و به یاور آنان استارت به چرخش می‌نماید. چرخش واترپمپ سبب ساز میگردد تا آب باطن مجاری موتور و دور و بر سیلندرها به گردش درآید و بعداز گرم شدن، دوباره به کانال‌های رادیاتور ورود می‌نماید تا بوسیله دمش رشته و جریان هوای خارج خنک گردیده و مجدد به سمت موتور بازگردد.

البته نکته دارای اهمیت درین در بین آن میباشد که موتور خودرو می بایست به‌خواسته به حداکثر وصال سود‌وری و بازده، در محدوده دمایی خاصی اعمال وظیفه نماید. چنانچه دمای موتور بدین محدوده نرسد، بازده پیشرانه و مصرف سوخت در گیر خدشه گردد. زیر بودن دما موجب ارتقاء گرانروی روغن موتور گردیده و درنتیجه قطعات متحرک پیشرانه با رنج فراتر به روزگار یا این که تکان درخواهند آمد. با این اکانت موتور به‌ دشواری عمل خواهد کرد و آن نرمی و کم عقل را که از یک پیشرانه متعارف انتظار داریم، از خویش بروز نخواهد اعطا کرد.

براین اساس به‌خواسته آنکه دمای موتور در دست کم مجال ممکن به محدوده مجاز و استاندارد رسد، از یک شیر در اختیار گرفتن‌کننده مسیر ورود آب به رادیاتور به اسم ترموستات به کارگیری می گردد. ترموستات درواقع یک شیر تهیه و تنظیم حرارتی میباشد که دارنده سوپاپ حساس به دما بوده و در محدوده دمایی استاندارد موتور، سوپاپ آن به‌طور اتومات زیر می‌رود تا مسیر ورود آب به سمت رادیاتور را گشوده نماید.

ترموستات خودرو دربردارنده کمی پودر منحصر با دمای ذوب خیر‌چندان بالاست که پس از گرم شدن ذوب می‌گردد. این تغییر و تحول شرایط با انبساط یاروهمدم میباشد و در تاثیر آن سوپاپ ترموستات گشوده گردیده و جریان آب داخل موتور به سمت رادیاتور گشوده میگردد. بعداز آنکه رادیاتور آب را به اندازه کافی خنک کرد و دمای موتور زیر آمد، مجددا پودر ترموستات به شرایط جامد برگشته و سوپاپ آن به‌طور اتوماتیک بسته می گردد؛ این چرخه به صورت متواتر تکرار گردد تا دمای موتور از حد مجاز بالاتر نرود.

رموستات خودرو معمولا به دو شرایط مبتلا فساد میشود؛ یا این که سوپاپ صحیح فعالیت نمی‌نماید و در محدوده دمای مجاز مسیر ورود آب را گشوده نمی‌نماید که در‌این‌حالت‌، حرارت موتور خیلی سریع و به شدت ارتقا خواهد یافت؛ به عبارتی‌طور که استحضار دارید، ارتقاء دما می تواند جراحت‌های بدون شوخی به موتور وارد سازد که ارتقا سکو رقیق شدن روغن و کاهش خواص آن، ارتقاء وسعت قطعات حساس نظیر یاتاقان، حلقه، پیستون‌ها و درنتیجه گریپاژ کردن این قطعات و… قادر است بخشی از اشتباهات ناشی از بسته ماندن ترموستات تلقی گردد.

البته درصورتی که سوپاپ ترموستات گشوده بماند، دمای موتور یا این که به حد استاندارد نمی رسد یا این که خیلی دیر به‌این محدوده وارد می‌گردد. درنتیجه به عبارتی‌طور که اشاره شد سیالیت روغن تحت آمده و قطعات متحرک موتور جنبش خویش را با ‌رنج بیشتر اجرا خواهند اعطا کرد و درمجموع فشار بیشتری روی موتور وارد خواهد آمد. همینطور مصرف سوخت بالا می‌رود و قدمت اثرگذار اجزای حساس موتور زیر می‌آ‌ید.

علت ریپ زدن ماشین در حالت‌های مختلف

در تحت به تعدادی انگیزه ریپ زدن ماشین در وضعیت‌های گوناگون نظیر ریپ زدن در دنده‌های هنگفت یا این که ریپ زدن در سربالایی و موقعیت گازسوز و… لوازم یدکی لیفان اشاره کرده‌ایم.

انگیزه ریپ زدن خودرو در دنده یک
برای تشخیص انگیزه ریپ زدن خودرو در دنده یک یا این که دو و کلاً دنده‌های هنگفت ، می بایست آغاز قطعا حالت سیستم برق‌رسانی و جرقه‌زنی را کاملا تحقیق کرده و قطعات معیوب را بده بستان کنیم. فساد شمع‌ها ، فساد یا این که ضعیف شدن کوئل، فساد وایرها، کثیفی شمع‌ها و تهیه و تنظیم نبودن فیلر شمع می تواند انگیزه ریپ زدن ماشین در دنده 2 و دنده یک باشد. درضمن می بایست اشاره کنیم که ریپ زدن هنگام عجله گیری هم قادر است دلایل مشابهی داشته باشد.

انگیزه ریپ زدن خودرو در بدور ذیل
برای یافتن انگیزه ریپ زدن خودرو در به دور زیر عالی میباشد آغاز مواقعی مثل فیلر شمع، برق‌دزدی وایرها و تندرست کویل ها را پژوهش کنیم. در اکثری مواقع می‌قدرت با بده بستان وایرها و همینطور پاک کردن رمز شمع‌ها و تهیه و تنظیم فیلر آنان، خلل ریپ زدن خودرو در به دور ذیل را برطرف کرد.

انگیزه ریپ زدن ماشین در شرایط درجا
یکی‌از شایع‌ترین مواقعی که تحت عنوان انگیزه ریپ زدن ماشین در وضعیت درجا شناخته می‌گردد، فساد استپر موتور و یا این که وجود نشتی در سیستم مکش موتور میباشد. پژوهش سیستم مکش خودرو جهت جستن محل نشتی، ردوبدل واشر منیفولد و بده بستان استپر موتور در خودروهای مجهز به روزنه گاز سیمی، قادر است ریپ زدن ماشین در موقعیت درجا را برطرف نماید. کثیفی شمع‌ها و تهیه نبودن فیلر شمع و همینطور ضعیف شدن وایر شمع‌ها نیز میتواند در این صورت اثرگذار باشد.


انگیزه ریپ زدن خودرو در تکان
ریپ زدن خودرو در اکنون جنبش معمولا میتواند به ضعیف شدن پمپ بنزین، کثیفی مسیر عبور بنزین به سمت موتور، کثیفی صافی بنزین، آلوده شدن سوزن انژکتورها یا این که فساد آن ها، وجود اختلال در سیستم سیم‌کشی انژکتور و پمپ بنزین و سولفاته شدن سوکت برق آن‌ها و…، مرتبط باشد.

درضمن گرد شدن الکترود راز شمع‌ها، تهیه نبودن فیلر شمع، ساییدگی بادامک‌های سوپاپ، تایم نبودن موتور، فساد سنسور اکسیژن، کثیفی مپ سنسور یا این که سنسور بدور موتور و…، نیز از سایر مواقعی میباشند که می‌قدرت آن‌ها‌را تحت عنوان انگیزه ریپ زدن خودرو در جنبش دانست.

انگیزه ریپ زدن خودرو نخستین صبح
انگیزه ریپ زدن خودرو نخستین صبح و موقع سرد بودن موتور معمولا میتواند ناشی از کثیفی راز شمع‌ها و یا این که نفوذ رطوبت و روغن به باطن سیلندر مرتبط باشد. در شرایطی‌که واشر سرسیلندر پاره ای نقص‌ پیدا کرد‌ه باشد، آن وقت احتمال دارااست که رطوبت به باطن محیط سیلندر نفوذ پیدا کند و در حین شب، محیط احتراق را مرطوب نماید؛ درنتیجه نخستین صبح پس از پر‌نور کردن خودرو متوجه خواهید شد که موتور برای مدتی ریپ میزند.

به مراد رفع این عیب معمولا بایستی واشر سرسیلندر را ردوبدل کرد. همینطور درصورتی که نفوذ روغن منجر این نقص‌ گردیده باشد، بایستی نسبت به خدمت سرسیلندر و همینطور ردوبدل حلقه پیستون مبادرت کرد تا موتور خودرو دوباره در موقعیت طبیعی و فارغ از ریپ به شغل خویش ادامه دهد. این انگیزه ریپ زدن ماشین نسبت به بقیه مورد ها میتواند بسیار پردردسر و پرهزینه‌خیس باشد.