لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دستی

روغن گیربکس یکی مهمترین قسمت‌های محافظت و کارایی درست خودرو میباشد. لوازم یدکی لیفان گزینش نوع مطلوب روغن گیربکس به نوع خودرو، گیربکس و حالت کاربری بستگی داراست. در پی گونه های روغن گیربکس را توضیح می دهیم:

روغن گیربکس دستی (Manual Transmission Fluid – MTF)
این نوع روغن برای گیربکس‌های دستی پیاده سازی گردیده و وظیفه آن کاهش اصطکاک دربین چرخ‌دنده‌ها و حفظ از قطعات داخلی گیربکس میباشد. این روغن معمولاً دارنده گرانروی بالا میباشد و در قبال فشار زیاد مقاومت می‌نماید.

روغن گیربکس خود کار (Automatic Transmission Fluid – ATF)
روغن‌های گیربکس خودکار خیر فقط برای روانکاری بلکه برای جابجایی اقتدار و خنک‌کردن گیربکس نیز استعمال می گردند. این روغن‌ها معمولاً خصوصیت‌هایی نظیر تحمل حرارت بالا، پایداری شیمیایی، و مقاومت در قبال اکسیداسیون دارا‌هستند.

روغن گیربکس CVT (Continuously Variable Transmission)
این روغن برای گیربکس‌های CVT که از تسمه یا این که زنجیر برای جابجایی توان استعمال می‌نمایند، پیاده سازی شد‌ه‌است. روغن CVT بایستی خواص روانکاری مطلوب و پایداری در قبال سایش داشته باشد تا سعی صاف و بی‌صدا گیربکس ضمانت خواهد شد.

روغن گیربکس دوکلاچه (Dual Clutch Transmission Fluid – DCTF)
این نوع روغن برای گیربکس‌های دوکلاچه پیاده سازی شد‌ه‌است. این روغن‌ها بایستی بتوانند هم روانکاری مایحتاج برای قطعات مکانیکی و هم جابجایی اقتدار هیدرولیکی را تأمین نمایند. تعمیر گیربکس خودکار در طهران را از کشور‌ایران رنو بخواهید.

روغن گیربکس هایپویید (Hypoid Gear Oil)
این روغن‌ها برای خودروهایی با دیفرانسیل عقب یا این که سیستم‌های چهارچرخ مشوق استعمال میگردند. روغن‌های هایپویید گرانروی بالاتری دارا هستند و در قبال فشار زیاد مقاومت می‌نمایند.

گونه های روغن گیربکس اتومات
روغن گیربکس ATF Type A
این نوع روغن در قبل برای گیربکس‌های خود کار سابق به کارگیری می شد. با گسترش فناوری و ارتقاء نیاز به سعی عالی، روغن‌های امروزی‌خیس جایگزین این نوع روغن گردیده‌اند.

روغن گیربکس ATF Dexron
این محرمانه از روغن‌ها به وسیله کمپانی جنرال موتورز (GM) معرفی گردیده و نسل‌های مختلفی از آن در دسترس میباشد:

Dexron II: برای گیربکس‌های اتومات دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مطلوب میباشد.
Dexron III: نسل بهبود یافته با خصوصیت‌های خوب در قبال اکسیداسیون و دماهای بالا.
Dexron VI: روغن امروزی‌خیس با خاصیت پایداری بیشتر و مصرف سوخت باصرفه‌خیس.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد