لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

سرامیک خودرو چیست؛ مزایا، معایب و هرآنچه باید بدانید

احتمالاً شما نیز در خیابان شاهد عبور بعضی خودروها با پوشش خاصی روی بدنه بوده‌اید، خودروهایی که به طور کاملً برق می زنند و جذابیت خاصی دارا هستند. لوازم یدکی لیفان احتمالاً اینگونه خودروهایی از سرامیک بدنه به کارگیری کرده اند؛ البته فرآورده سرامیک خودرو از چیست و هزینه نصب آن چقدر میباشد؟

سرامیک خودرو چیست؟ مزایا و معایب آن
سرامیک بدنه خودرو یک نوع پوشش رنگ بدنه خودروست که خلال زیبایی و درخشندگی، منجر ارتقاء مقاومت رنگ خودرو در قبال کارداران زخم‌زا شود. یکی‌از مشهورترین پوشش‌های سرامیک خودرو پوشش نانو سرامیک بدنه میباشد که جهت ارتقا دوام رنگ و زیبایی ظاهری خودرو بکار می‌رود. درین مواد پلیمر مایع سرامیک بدنه خودرو با سطح رنگ خودرو لینک برقرار می‌نماید تا یک لایه محافظ نصفه مستمر ساخت گردد.

سرامیک خودرو
پوشش نانو یک نوع پلیمر مایع بوده که روی بدنه خودرو بکار می‌رود. این نانو سرامیک با رنگ خودرو ادغام میگردد و موجب ساخت و ساز سطحی تماماً ضد آب میشود. اما برخلاف پوشش‌های دستساز، پوشش‌های سرامیکی به‌شکل یک دست و سوای درز ساخت گردیده و به همین عامل در قبال دست اندرکاران محیطی متعدد مقاومت بیشتری دارا‌هستند. شایان بیان میباشد گونه های مختلفی از سرامیک بدنه خودرو وجود دارا هستند که بسته به مواد بکار رفته و چگونگی آن ارزش‌های مختلفی خواهند داشت به همین خیال و خاطر خوب میباشد پیش از نصب این پوشش با یک دارای تخصص مطمئن درباره نوع پوشش گزینه به کارگیری مشاوره نمائید. برای نصب پوشش موردبحث روی خودرو می بایست به مواقعی توجه کرد:

در نوبت نخستین عالی میباشد مجال قابل قبولی برای اجرای این روند تعیین نمائید. محل اعمال بایستی عاری از هرگونه آلودگی و ذرات آویزان در هوا باشد. اجرای سرامیک بدنه خودرو را عالی میباشد در یک اطراف سرپوشیده اعمال دهید. پیش از هر چیزی بایستی بدنه خودرو با شوینده‌های مطلوب تماماً منزه نمایید. بعداز شستشو با برس و ماده های شوینده، به‌شکل بی نقص خودرو را آب‌کشیده تا تمامی مواد شستشو از روی سطح بدنه آن تمیز گردد. بعد از کم آب شدن بی نقص، سطح بدنه خودرو را با الکل منزه فرمایید. بعد از مجموع شدن فرآیند شستشو و نظافت کردن، سطح بدنه خودرو را با پولیش و واکس دستگاهی پاک نمائید.

مزایای سرامیک بدنه
سرامیک خودرو
به کار گیری از این پوشش برای بدنه خودرو دارنده مزایای متعددی میباشد. به‌تیتر‌نمونه، پوشش موردبحث قادر است بدنه خودرو را در قبال خط و خش و زخم‌های سطحی مراقبت نماید. ولی توجه فرمایید که‌این پوشش بازدارنده زخم خراش‌های عمیق به بدنه خودرو نخواهد شد. همینطور، پوشش محافظتی بکار رفته در بدنه دارنده خواص آب‌گریزی میباشد که در سود بازدارنده از نفوذ یا این که باقی ماندن لکه‌های آب بر روی آن شود. سرامیک همینطور بازدارنده از نفوذ گردوغبار و ذرات ریز در هوا به سطح بدنه خودرو می‌گردد. ضمن این نظافت خودرو در شکل وجود پوشش خاطر گردیده روی بدنه ریلکس‌خیس شکل خواهد گرفت. می بایست اعتنا کرد اکثر اوقات فروشندگان درباره خصوصیت‌های پوشش سرامیکی بدنه اغراق می‌نمایند و مواقعی همانند ضد خش شدن بدنه و عدم نیاز به شست و شوی آن حقیقت ندارند.

آموزش ترموستات خودرو چیست و چگونه کار می‌کند

ترموستات خودرو در میان رادیاتور و موتور، میان مسیر آب قرار گرفته. ترموستات بوسیله لوله‌ای لاستیکی به اسم جنت به رادیاتور متصل و از روش لوله‌هایی دیگر به موتور وصل میشود.

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

وظیفه ترموستات چیست؟
ترموستات وظیفه دارااست عبور جریان آب فی مابین موتور و رادیاتور را در اختیار گرفتن نماید. به عنوان مثال در فصول سرد سال هنگامی که موتور نو پر‌نور گردیده، مورد نیاز میباشد سریعا آب باطن موتور گرم خواهد شد. درین مجال ترموستات جلوی گردش آب در میان موتور و رادیاتور رو می گیرد و و هنگامی که آب به اندازه کافی گرم شد، جریان را گشوده می‌نماید تا آب در سیستم خنک‌کننده به گردش درآید.

ترموستات چه گونه شغل می‌نماید؟
ممکن میباشد بعضی گمان نمایند ترموستات قطعه‌ای الکتریکی میباشد و با سنسورهای متعدد دمای آب را تشخیص می دهد و جریان آب را گشوده یا این که بسته می‌نماید؛ لوازم یدکی چینی مشهد ولی این‌طور وجود ندارد. در درون ترموستات ماده‌ای جای دارد که در دمای فضا جامد میباشد. وقتی که‌این ماده جامد میباشد در منقبض‌ترین وضعیت خویش جای‌دارد پس در فیض منجر می گردد سوپاپ ترموستات در بالاترین وضعیت قرار گیرد و جریان آب را ببندد. هنگامی که آب باطن موتور گرم می گردد قطعه تحت ترموستات گرم میشود و در سود منجر ذوب شدن آن ماده میگردد. این ذوب شدن سبب ساز ارتقاء وسعت آن ماده گردیده و در غایت سبب گشوده شدن سوپاپ عبور آب می گردد و این چرخه به صورت پشت سر هم تکرار میشود تا بازدارنده گرم شدن یا این که سرد شدن بیش تر از حد آب موتور گردد.

آیا گشودن ترموستات در فصول گرم سال موءثر میباشد؟
یکی مشکلاتی که مالکان خودروها در فصول گرم سال با آن دست و پنجه قابل انعطاف می‌نمایند، جوش وارد شدن آب خودرو میباشد. به همین انگیزه بعضی در فصول گرم ترموستات خودرو را گشوده و به نوعی جریان آب را یکسره می‌نمایند تا آب دیر گرم گردد. البته می بایست بدانید که در حالتی که دمای موتور در دوران کوتاهی به حد مشخصی نرسد (با اعتنا به مهندسی موتور متعدد میباشد) و موتور سرد بماند ارتقا مصرف سوخت، روانکاری نامناسب به جهت ارتقا غلکت روغن، سائیدگی و فرسودگی قطعاتی مانند سیلندرها، حلقه‌ها و پیستون‌ها و… می گردد. پس در سود خوب میباشد در فصول گرم ترموستات را از مدار بیرون نکنیم. سفارش میگردد به مکان از مدار بیرون کردن ترموستات،‌از ترموستات‌هایی که در دماهای تحت‌خیس گشوده میگردند را خریداری و به کار گیری نمائید.

همینطور بایستی بدانید در صورتیکه ترموستات در دمای بالاتری از حد معین گشوده گردد سبب جوش‌آوردن، دوده زدن یا این که سوختن سوپاپ‌ها، رقیق شدن روغن و از میان رفتن خواص روانکاری، روغن‌سوزی و در سود جراحت دور از شوخی به موتور میشود.

پیامدهای روغن ریزی خودرو

وغن‌ریزی یکی‌از نشان‌های دور از شوخی ایراد در خودرو به شمار می‌رود و نباید از آن سرسری گذشت. لوازم یدکی لیفان سوختن موتور، چسبیدن پیستون به سیلندر، فساد یاتاقان‌ها، فساد تمایل‌لنگ، فساد سوپاپ‌ها و… قادر است بخشی از اثار این ایرادات مرتبط با نشت روغن در قسمت‌های متعدد باشد. شما برای رفع عارضه‌های روغنی نیاز به دلایل بیشتری نخواهید داشت چراکه تعدادی آیتم نامبرده برای ساخت دردسر درازمدت و هزینه‌های زیاد برایتان کافی خواهد بود.

انگیزه روغن ریزی ماشین چیست؟
قاعدتا روغن‌ریزی آرم‌ای مبرهم از یک نقص‌ فنی میباشد که بایستی هرچه سریع‌خیس رفع گردد. انگیزه‌های گوناگونی میتوانند منجر روغن‌ریزی خودرو شوند. از این در میان می‌اقتدار به اختلال در قسمت موتور، ایراد در محیط روغن ترمز، نقص‌ روغن هیدرولیک، فساد پیاله گیربکس، رخنه‌ شدن کارتل، فساد واشر آب‌بندی کارتل، نقش و فساد پلوس اشاره نمود.

روغن ریزی موتور
یکی شایع‌ترین اشکال روغن‌ریزی به موتور خودرو مربوط می‌گردد. بی آلایش‌ترین رویه برای تشخیص محل نشت روغن، دنبال‌کردن رد آن به نقطه ریزش و نشت آن میباشد. در‌حالتی که نشت از ذیل موتور باشد قادر است ناشی از فساد غربال روغن، واشر سرسیلندر، پیچ کارتل، واشر کارتل، پمپ بنزین مکانیکی، پیاله نمد و… باشد.

در خودروی پژو ۲۰۶ نشت روغن از شالوده نصب غربال و قالب غربال روغن یک عامل شایع به حساب می آید. در موتورهای XU7 که در پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند به کاررفته، روغن‌ریزی در سوپاپ و واشر آن به‌یار و همدم ظرف نمد عقب موتور بیشتر حادثه میفتد. در پراید هم نشت روغن از پیاله نمد عقب گرایش‌لنگ و لاسیتک‌های هلالی کارتل شایع‌خیس می باشند.

روغن ریزی هیدرولیک
روغن هیدرولیک رقیق‌خیس از روغن نسبتا قهوه‌ای موتور میباشد و بوی تند و رنگی مرکب از قهوه‌ای و رنگ زرد دارااست. این نشت قادر است ناشی از نقص در نصیب‌هایی نظیر مخزن هیدرولیک، فشنگ هیدرولیک، شلنگ هیدرولیک و پینیون امر خودرو باشد. در خط مش وصال به مخزن هیدرولیک قسمت‌های دیگری هم وجود دارا‌هستند که می توانند به خلل نشت روغن مبتلا شوند ولی احتمال نشتی هیدرولیک در ظرف نمد و فشنگ در اختیار گرفتن فشار روغن آن بیشتر میباشد.

خوشبختانه این نوع روغن‌ریزی چندان رایج وجود ندارد و به‌راحتی و با خدمت‌های زمان‌ای خودرو می‌قدرت از آن پیشگیری کرده و درصورت بایستگی، آن را رفع کرد.

روغن ریزی ترمز
روغن ترمز از لحاظ غلظت نسبت‌به دو روغن یادشده رقیق‌خیس و روشن‌خیس میباشد. نشت این روغن مشکلی خطرناک به حساب می آید و در کوتاه‌ترین فرصت ممکن بایستی رفع شود. اشتباهات مرتبط با پمپ ترمز، روغن‌ریزی مخزن سیلندرهای ترمز چرخ عقب (که در خودروهایی زیرا سمند، ۴۰۵ و پارس رایح‌خیس میباشد) و هرز رفتن واشر فی مابین اتصالات ترمز میتوانند سرمنشا روغن‌ریزی از این نصیب باشند.

علت کاهش شتاب خودرو چیست؟

کاهش عجله لزوما در سربالایی‌ها فیس نداده و ممکن میباشد هر لحظه‌ای یقه‌گیرتان گردد. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد به این ترتیب قبل از وقوع سانحه‌ای جبران‌ناپذیر، عالی میباشد به تامل رفع ایرادات احتمالی ایجادکننده این نقیصه باشیم. به‌دنبال دلایل اساسی محتمل که منجربه کاهش عجله خودرو خواهند شد را تحقیق خوا‌هیم کرد:

نقص‌ غربال هوا
حدودا مجموع خودروهای داخلی باطن‌سوز می‌باشند و برای تکان کردن به سوزاندن سوخت داخل موتور خویش نیاز دارا‌هستند. لوازم یدکی چینی مشهد فرآیند احتراق سوخت در محیط سیلندر هم به دو جزء مهم یعنی سوخت و هوا مستلزم میباشد که یک کدام از باک خودرو و دیگری از ورودی هوای جلوی ماشین دفاع می گردد. قطعاً هوا در هر حیطه‌ای چگونگی مورد نیاز برای ساخت‌و‌ساز احتراق را ندارد پس مهندسان خودروسازی، فیلترهایی را راز رویه آن قرار داده‌اند تا چگونگی هوای ورودی را ارتقا دهند.

هم اکنون فکر کنید که غربال هوای خودرو در درازمدت با غبار پوشیده خواهد شد یا این که به هر دلیلی تلاش خویش را از دست بدهد. دیگر خبری از هوای جدید برای موتور وجود ندارد و درنتیجه، احتراق به‌نیکی اجرا نمیشود و عجله خودرو افت خواهد کرد. به‌طور معمول، فیلترهای هوا می بایست بعداز ۵ هزار کیلومتر به کار گیری، بده بستان شوند. ناکارامدی این نصیب پیامدهایی زیرا مصرف بیشتر سوخت، کاهش عجله و پر‌نور شدن لامپ بررسی خودرو را به هم پا خواهد داشت.

نقص سیستم جرقه‌زنی
تا الان پاره ای درباره مداقه احتراق صحیح در موتور خودرو کلام کردیم ولی گشوده هم جا داراست خاطرنشان کنیم که زمانبندی و چگونگی مواد به‌کاررفته در احتراق، بر اکثری از فاکتورهای عملکردی خودرو اثر می گذارد؛ عجله‌گیری هم از این قاعده مستثنا وجود ندارد. یکی مهمترین اجزای سیستم احتراق، شمع‌های خودرو به شمار می روند که وظیفه حریق‌افروزی ترکیب سوخت و هوای داخل سیلندر فشرده‌گردیده را برعهده دارا‌هستند.

فرسودگی شمع‌ها و فساد آن یک برهان رایج برای کاهش عجله خودرو به شمار می‌رود. خوردگی راز شمع و حاشیه‌های آن قادر است چگونگی احتراق موتور را پایین اثر قرار داده و نهایتاً از عجله خودرو بکاهد. ترجیح آن میباشد که بعداز پیمودن ۲۰ هزار کیلومتر، شمع‌ها ردوبدل شوند. دیگر اجزای سیستم جرقه‌زنی مانند سیم‌پیچ‌ها، کوئل و… نیز میتوانند در احتراق به‌موقع و مطلوب نقص‌ ساخت کرده و نهایتا خودروی شمارا کندتر نمایند.

کثیفی انژکتور سوخت‌رسان نیز قادر است توازن سوخت و هوا را در موتور برهم زند. تاکید میکنیم که هر عاملی که منجر ساخت‌و‌ساز اخلال در نسبت هوا به سوخت و احتراق بی نقص خواهد شد.

عدم خدمت به موقع روغن موتور
کثیفی روغن موتور و ارتقا گرانروی آن به گذر زمان فرصت میتواند اثر منفی روی کارایی خودروی شما داشته باشد. به گویش معمولی، هر چه از قدمت موثر روغن موتور خودروتان بگذرد، غلظت آن بیشتر گردیده و فعالیت روانکاری اجزایی زیرا رغبت‌لنگ، رغبت بادامک و… را کیفیت بالا کمتری اعمال میدهد. فیض این رخداد، فشار بیش‌از اندازه روی اجزای موتور و افت قدرت آن میباشد. برای مواجه نشدن با این گزینه خوب میباشد به خدمت‌های عصر‌ای خودروی خویش اعتنا ویژه‌ای داشته باشید.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

قبل از آنکه شایسته ترین مجال ردوبدل روغن گیربکس را بدانید خوب میباشد اطلاعاتی کلی درباره خویش گیربکس و اجزای آن داشته باشید. لوازم یدکی لیفان گیربکس قسمت مهمی از اجزای فنی خودروست که به جابجایی اقتدار پیشرانه به چرخ‌ها با به کارگیری از نسبت‌های مختلف دنده‌ها امداد می‌نماید. گیربکس معمولاً فی مابین پیشرانه و چرخ‌ها نصب می‌گردد و از چند چرخ‌دنده و شفت و سایز اجزا تشکیل ‌گردیده‌است. این قطعه اصلی از روش کلاچ به گرایش‌لنگ پیشرانه متصل بوده و فعالیت کلاچ نیز انقطاع و وصل کردن موقتا پیشرانه و گیربکس در طی ردوبدل دنده‌هاست. در واقعیت نقش مهم گیربکس را بایستی جابجایی مقدار مشخصی از اقتدار و گشتاور به چرخ‌ها در سرعت‌های متعدد دانست تا براین اساس بتوان به پرفورمنس با صرفه دست یافت.

گیربکس خودکار
سیستم‌های چرخ‌دنده بکار رفته در گیربکس‌ها تماس فلزی متعددی با یکدیگر دارا‌هستند که منجر ساخت گرما و استهلاک قطعات میشود. اینجاست که روغن گیربکس سبب می گردد اصطکاک میان قطعات کاسته شده و گرمای تولیدی کمتر گردد. ردوبدل به موقع روغن گیربکس سبب ساز ضمانت تندرست قطعات گیربکس گردد. روغن گیربکس جاری کاری ویژه میباشد که برای گیربکس‌ها و بقیه نصیب‌ها پیاده سازی گردیده و به کوشش قابل انعطاف این قسمت اساسی خودرو امداد می‌نماید. جاری کاری نامناسب قادر است سبب خوردگی، استهلاک و نهایتاً فساد قطعات متفاوت اجزای فنی خودرو و گیربکس گردد که در انتها منجر از شغل افتادن خودرو و اجبار هزینه‌های هنگفت گردد.

شایسته ترین فرصت ردوبدل روغن گیربکس
شاید از بعضا مالکان خودروها این پاراگراف را شنیده باشید که روغن گیربکس نیازی به بده بستان ندارد! بدیهی میباشد که اینگونه چیزی نادرست بوده و روغن گیربکس نیز در درازمدت به جهت وجود ذرات ریز چگونگی خویش را از دست میدهد و به همین استدلال بایستی به تفکر بده بستان آن بود. سازندگان خودروهای مجهز به گیربکس خود کار سفارش کرده‌اند که روغن گیربکس را می‌بایست در فواصل کارکرد منظم بده بستان کرد. روغن گیربکس‌های خود کار می تواند در غایت بخار گردیده و چگونگی خویش را از دست بدهد. درصورتی‌که خودرو در ترافیک‌های شهری زیاد ترد شده یا این که به‌طور مکرر محموله‌های هنگفت را یدک بکشد این پروسه سریع‌خیس چهره خواهد بخشید.

مداقه روغن گیربکس
عامل از دست رفتن چگونگی روغن گیربکس نیز گرمای تولیدی به خیال اصطکاک قطعات گیربکس میباشد. از آنجایی که روغن گیربکس مسئول سعی قابل انعطاف قطعات داخلی گیربکس بوده براین اساس فساد روغن قادر است منجر رنج ردوبدل دنده‌ها گردد. اکثر خودروسازان می گویند روغن گیربکس‌های خودکار را می بایست هر ۱۰۰ هزار تا ۱۶۰ هزار کیلومتر بده بستان کرد؛ البته بعضا مکانیک‌ها معتقد می‌باشند شایسته ترین مجال بده بستان روغن گیربکس کمتر از کارکرد خاطر گردیده است. در واقعیت بعضا اشخاص می گویند روغن گیربکس‌های خودکار را می بایست در میان هر ۵۰ هزار تا ۸۰ هزار کیلومتر بده بستان کرد.

بده بستان روغن گیربکس
ولی وضع و اوضاع برای گیربکس‌های دستی پاره ای مختلف میباشد و اکثر خودروسازان پیشنهاد می‌نمایند روغن گیربکس‌های دستی را هر ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار کیلومتر ردوبدل نمائید. برای اینکه بتوانید داده ها ظریف‌تری درباره شایسته ترین فرصت ردوبدل روغن گیربکس خودروی خویش پیدا نمایید عالی میباشد دفترچه راهنمای آن را پژوهش نمائید. ولی در حالتی‌که خودروی خویش را پایین‌فشار قرار می‌دهید و یا این که بارهای هنگفت با آن حمل میکنید عالی میباشد روغن گیربکس را زودتر بده بستان فرمائید. مثلا موقعیت ذیل‌فشار یک خودرو می‌قدرت به تردد روزانه در ترافیک‌های هنگفت ، حمل بارهای زیاد و… اشاره نمود.