لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

یش از آنکه بخواهیم به فساد پمپ بنزین خودرو نگاهی داشته باشیم عالی میباشد خویش این قطعه را بشناسیم و بدانیم چه‌کاری را اعمال میدهد. لوازم یدکی لیفان پمپ بنزین قطعه‌ای میباشد که در بخش اعظمی از پیشرانه‌های باطن‌سوز بنزینی و دیزلی بکار می‌رود. قطعه موردبحث سوخت را از باک به دستگاهی که وظیفه مخلوط ادغام سوخت و هوا را دارااست میرساند. اینگونه دستگاه یا این که قطعه‌ای در خودروهای کاربراتوری به عبارتی کاربراتور و در خودروهای انژکتوری هم انژکتور سوخت خواهد بود.

سیستم سوخت رسانی خودرو
پیشرانه‌های کاربراتوری معمولاً از پمپ‌های مکانیکی معدود‌فشار نصب گردیده در پیشرانه به کار گیری می‌نمایند درحالی‌که پیشرانه‌های انژکتوری یا این که از پمپ‌های بنزین برقی نصب گردیده در باطن باک (برای سیستم‌های تزریق منیفولد معدود‌فشار) یا این که پمپ‌های مکانیکی پرفشار نصب گردیده در پیشرانه (برای سیستم‌های تزریق بی واسطه پرفشار) به کارگیری می‌نمایند. همینطور می بایست ذکر کرد بعضا پیشرانه‌ها به هیچ عنوانً فاقد پمپ بنزین می باشند. در بعضا پیشرانه‌های کاربراتوری با تأمین سوخت معدود‌فشار می‌اقتدار از روش سیستم تغذیه گرانشی به جابجایی سوخت دست یافت و معمولی‌ترین راه و روش نصب باک در ارتفاعی فراتر از کاربراتور خواهد بود. این نحوه معمولاً در موتورسیکلت‌های کاربراتوری بکار می‌رود یعنی جایی که باک صحیح بالای پیشرانه قراردارد.

پمپ‌های بنزین مکانیکی نادر‌فشار

در پیشرانه‌هایی که از کاربراتور استعمال می‌نمایند، پمپ بنزین مکانیکی معمولاً به مراد جابجایی سوخت از باک به درون کاربراتور آیتم استعمال قرار می گیرد. این پمپ‌ها در فشارهای سوخت نسبتاً ذیل یعنی ۰.۷ تا ۱ توشه فعالیت می‌نمایند. دو مثال از پمپ‌های بنزین مکانیکی که بیشتر از سایرین در خودروها بکار رفته‌اند پمپ‌های دیافراگمی و پمپ‌های پیستونی می‌باشند.

پمپ‌های بنزین مکانیکی پرفشار

پمپ‌های بنزین خودروهای امروزی تزریق بی واسطه در فشارهای فراتر یعنی تا ۲۱۰۰ توشه شغل می‌نمایند و تنظیمات‌های ویژه‌ای همانند پیستون رادیال ریل مشترک، رادیال دو پیستون ریل مشترک، خطی، پورت و مارپیچ و… دارا‌هستند. پمپ‌های تزریق با بنزین جاری کاری می شوند و از آلودگی روغن و سوخت دوری می‌نمایند. یک مثال دیگر از پمپ‌های بنزین نیز وجود دارا‌هستند که با اسم پمپ‌های برقی شناخته می شوند. در پیشرانه‌های بنزینی انژکتوری، یک پمپ بنزین برقی معمولاً درون باک جای دارد. در سیستم‌های کهن‌خیس تزریق پورت و روزنه گاز، پمپ نصب گردیده در باطن باک سبب ساز جابجایی سوخت از باک به پیشرانه میگردد و فشار جابجایی سوخت نیز معمولاً میان ۳ تا ۴ توشه میباشد. در سیستم‌های تزریق بی واسطه یک پمپ بنزین غیر وابسته سبب ساز فشار بیشتر و فراتر به سوخت می گردد. از آنجایی که پمپ‌های برقی مستلزم توان مکانیکی پیشرانه نیستند براین اساس می‌اقتدار آنان‌را در هرجایی دربین باک و پیشرانه نصب کرد. برای مثال دلایل نصب پمپ بنزین در باک می‌اقتدار به مواقعی همانند خنک شدن به وسیله بنزین، کاهش ریسک حریق‌سوزی به جهت عدم اشتعال در خلا اکسیژن و… اشاره نمود.

منیفولد دود چیست و علائم خرابی آن در خودرو کدام است؟

این قطعه که با اسم منیفولد اگزوز نیز شناخته گردیده است وظیفه جابجایی گازهای ناشی از احتراق پیشرانه داخل‌سوز به خروجی اگزوز و نهایتاً هوا را بر ذمه دارااست. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد در واقعیت منیفولد دود بخشی از سیستم اگزوز خودروهاست و قطعه‌ای حیاتی برای ایمنی سرنشینان به شمار می‌رود. پیشرانه‌های خرد با دو، سه یا این که چهار سیلندر معمولاً دارنده یک منیفولد میباشند درحالی‌که پیشرانه تبارک‌خیس با پیرایش خورجینی از دو منیفولد به کار گیری می‌نمایند.

منیفولد دود
وجود منیفولد دود برای هر خودرو ضروری میباشد چون به خروج فراورده‌های ناشی از سوختن ترکیب سوخت و هوا امداد می‌نمایند. لوازم یدکی چینی مشهد همینطور منیفولد منجر پرهیز از ورود گازهای سمی و خطرناک به کابین میگردد. به عبارتی‌طور که میدانید با سوختن بنزین و هوا در محیط سیلندر گازهایی همانند کربن دی‌اکسید و اکسیدهای نیتروژن آزاد میگردند که برای تندستی آدم مضر میباشند. قطعه موردبحث با سعی خویش قادر است این گازها را از روش سیستم اگزوز به بیرون خودرو هدایت نماید.

به جهت اینکه منیفولدهای دود می بایست در قبال دما و فشار بالا تحمل متعددی داشته باشند به این ترتیب از فولاد لوله‌ای، فولاد ضدزنگ یا این که آهن ساخته می گردند. ولی بایستی دانست لوله‌های اگزوز می توانند از مواد متنوع‌خیس ساخته شوند و آلومینیوم به آیتم‌ای دوستداشتنی فی مابین سازندگان تبدیل گردیده و نادر‌معدود مکان اگزوزهای فولادی ضدزنگ را می گیرد. به عبارتی‌طور که می دانید آلومینیوم مدل‌خیس و معدود‌هزینه‌خیس میباشد و براین اساس اگزوزهای آلومینیومی عموماً ارزان‌خیس میباشند. در مقابل می بایست به دوام فراتر اگزوزهای فولادی اشاره کنیم که همچنان آیتم‌ای ایده آل جهت به‌کارگیری در خودروها محسوب می شوند.

کنیستر خودرو چیست؟
نکته‌ای که بایستی به آن اشاره نمود بازده بالای منیفولدهای دود میباشد چراکه این قطعات می بایست دستکم تلفات گرمایی و کاهش دما در محیط پیشرانه را داشته باشند تا از جراحت دیدن قطعات حساس همانند ECU که به جهت گرمای بالا واقعه میفتد خودداری کنند.

اگرچه هر دو قطعه خاطر گردیده در ظواهر یک عمل مشترک که به عبارتی هدایت گازهای پیشرانه به بیرون میباشد را اعمال می دهند البته تفاوت‌های متعددی میان آنان وجود دارااست. به عنوان مثال منیفولد دود گازهای پیشرانه را به یک لوله منتقل می‌نمایند و معمولاً برای دوام بالا و جذب گرما به‌شکل یک بلوک ساخت و ساز می گردند. این در حالی میباشد که هدرز از لوله‌های مستقل برای هر سیلندر استعمال می‌نماید و این فرمان منجر کاهش فشار و افزایش عملکرد پیشرانه می شود. هرچند بایستی اعلام‌کرد بهبود پرفورمنس خودرو به ارزش ارتقا جنجال و ابهام مکانیکی به دست می آید.

چه طور منیفولد دود را ردوبدل کنیم؟
منیفولد دود
به عبارتی‌طور که گفتیم این قطعه برای گردآوری‌آوری گازهای نتایج از احتراق در سیلندرها و هدایت آنها به خروجی اگزوز پیاده سازی گردیده است. اما به خیال اینکه منیفولد دود در معرض گرما و مواد شیمیایی گوناگونی قراردارد به گذر زمان مجال چگونگی نخستین خویش را از دست خواهد اعطا کرد و بایستی آن را ردوبدل کرد. سفارش می‌گردد جهت بده بستان این قطعه به یک مکانیک پیش کسوت مراجعه نمایید البته با استعمال از ابراز مطلوب نیز قابلیت و امکان ردوبدل آن بوسیله صاحب وجود خواهد داشت. برای این شغل می‌بایست پیشرانه مطلقاً بی سر و صدا و خنک باشد. در مرحله نخستین می بایست باتری را مستقل کرده و آنگاه پوشش محافظتی پیشرانه را بردارید. همینطور بایستی کلیه پیچ و مهره‌های منیفولد دود را گشوده نمایید تا این قطعه از راز سیلندر غیر وابسته خواهد شد. در قدم‌بعدی می‌بایست لوله اگزوز غیر وابسته خواهد شد و پس ‌از آن نیز واشر کهن بده بستان خواهد شد. نهایتاً با نصب منیفولد دود نو روند بده بستان آن نقطه پایان خواهد یافت.