در روزگاری که ارزش خودرو و قطعات آن ساعتی تغییر تحول میکنند، رفتن به مکانیکی دل شیر می خواهد!
لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد
در میان اثاثیه یدکی و قطعات مصرفی، چرخ و لاستیک ها تحت عنوان قطعات اساسی و حیاتی، در سعی خودرو اثر بسزایی دارا هستند و ارتقاء مخارج بده بستان آنان موجب گردیده تا برخیََ مالکان خودرو جایگزینی لاستیک جدید با کهنه را با تانی جاری ساختن دهند که ولی این شغل خطراتی را به یار و همدم داراست.
دراین نوشتهعلمی بر این تلاش داریم تا به بعضا اصطلاحات مرتبط به چرخ و لاستیک خودرو بپردازیم. شناخت با این موردها امداد مینماید تا شما بتوانید از چرخ و لاستیک خودروی خویش برای بازه زمانی بیشتری به کارگیری فرمائید و اصطلاحا قدمت اثر گذار آن را ارتقاء دهید.
افزون بر آن، دانش به بعضا دیگر از این مورد ها، منش شمارا برای گزینش حلقه و لاستیک مطلوب هموار خیس می سازد و شمارا برای انتخابی داهیانه خیس امداد میکند.
ممکن میباشد تجربیات کرده باشید که غربیلک دستور را صاف بگیرید و خودروی شما مسیر بی واسطه را طی نکند. یا این که ممکن میباشد حس نمایید که با آزادکردن امر، خودرو به سمتی گمراه خواهد شد. این علائم واحد سنجش نبودن دستور می باشند. زمانی شما برای معیار امر به تعمیرگاه مراجعه میکنید، مکانیک با پژوهش چرخ های جلوی خودروی شما آنانرا تهیه و تنظیم میکند.
هنگامی که بها خودرو چندبرابر میگردد، طبعا مخارج تعمیر آن نیز ارتقا مییابد؛ با این هم اکنون هزینه ترازو دستور همچنان رقم بالایی وجود ندارد، ولی عدم اجرا آن ممکن میباشد سبب به فساد هایی گردد که هزینه هنگفت داشته باشند. حتی ساییده شدن لاستیک با وضعیت امروز بازار قطعات یدکی، هزینه ای هنگفت به حساب آورده می شود!
معیار امر مشمول هم جهت کردن 2 چرخ جلو و همگام سازی آن با غربیلک امر میگردد.
شغل ترازو امر با 2 طرز سنتی و امروزی ایفا میشود. در طریق سنتی مکانیک با یک میله به ارتفاع مسافت ی دو دیواره ی داخلی لاستیک های جلو مبادرت به ترازو امر می نماید تا دهانهی چرخ های جلو از یکدیگر گشوده یا این که بسته نباشند و تماما برابر و همراستای یکدیگر قرار گیرند.
در طرز امروزی نیز مقصود از معیار کردن شبیه میباشد. صرفا تفاوت معیار دستور لیزری آن میباشد که مکانیک با قرار دادن کیت های لیزری روی چرخ ها زوایای آنها را رسیدگی کرده و با مونیتور کردن مقدار زوایا آنهارا تهیه میکند. بدیهیست کهاین طرز ضریب خطای کمتری نسبت به طریق سنتی مشمول میشود.
تهیه زوایای چرخ چیست؟
چرخ ها مشتمل بر تعدادی نوع اتصال می باشند. واحد سنجش نبودن هریک از این اتصالات سبب میشود تا چرخ در حالت و زاویه ی صحت قرار نگیرد. عدم تهیه و تنظیم زوایای هر 4 چرخ خودرو سبب ساز ساییده شدن زود هنگام لاستیک ها، ارتقاء مصرف سوخت و کاهش پایداری خودرو میشود و در آخر قدمت عقبندی و جلوبندی خودرو را کاهش میدهد. هر جهتی که چرخ میتواند به طور طولی در آن انتقال داشته باشد و از حالت صحیح خویش مسافت بگیرد با یک اسم شناخته میگردد. در حالتی که 3 شالوده X و Y و Z را برای چرخ در حیث بگیریم، در یکیاز Toe in و Toe out ، در یک کدام از کمبر (Camber) و در دیگری کستر (Caster) اسم جهت گیری چرخ ها است.
Toe in و Toe out چرخ ها با ترازو دستور تهیه میشوند و برای تهیه و تنظیم 2 آیتم دیگر، بایستی تهیه زوایای بی نقص چرخ ها صورت پذیرد. در واقع ترازو امر تهیه چرخ در یک زاویه و تهیه و تنظیم زوایای چرخ اجرا این کار در 3 زاویه از چرخ میباشد.