اکثر کمپانیهای خودروسازی عملکرد مینمایند تولیدات مخصوص خویش را داشته باشند. برای تحقق این دستور، هر کمپانی خودروسازی می بایست بتواند اکثر قطعات به عمل برده گردیده برای ساختوساز خودروهای خویش را به صورت مخصوص به شخصی ساخت و ساز نماید.
لوازم یدکی لیفان در یدکی حقی مشهد پیروزی
در لحاظ داشته باشید که حتی غولهای خودرو سازی عالم نیز بعضا از قطعات خودروهای خویش را از دیگر کمپانیهای خودروسازی (یا این که کمپانیهایی که به صورت تخصصی درگیر به ایجاد یک قطعه خاص می باشند) اخذ مینمایند.
عامل این دستور این میباشد که کمپانیهای بلندمرتبه خودروسازی ترجیح می دهند بر روی پیاده سازیهای مهم خودرو (مانند پیاده سازی بدنه) تمرکز نمایند. بنابراین این مجموعهها، برخی از قطعات لازم برای ایجاد خودروهای خویش را به بقیه کمپانیها توصیه می دهند. کمپانی خودروسازی لیفان این از این قاعده استثنا ندارد.
جلوبندی خودرو یک قسمت اثبات در ایجاد یک خودرو میباشد. هیچ خودرویی نمیتواند سوای داشتن قسمت جلوبندی استارت به تکان نماید. براین اساس همان گونه که بیان شد، کمپانیهای خودروسازی فقط میتوانند با ساخت تغییرات کوچکی در جلوبندی خودروهای تولیدی خویش، پیاده سازی جلوبندی اختصاصی به خویش را داشته باشند. به این ترتیب برای نظارت قسمت جلوبندی خودروهای ساختوساز گردیده بوسیله کمپانی لیفان، سیستم جلوبندی خودرو را روی هم رفته آیتم تحقیق قرار می دهیم. جلوبندی خودرو که در نصیب آتی همین مقاله گزینه تحقیق قرار میگیرد، سیستم جلوبندی میباشد که محور و شالوده پیاده سازی جلوبندی خودروهای متعدد هست.
جلوبندی خودرو چیست؟
قسمت جلوبندی خودرو، همان طور که از اسم این نصیب پیداست، در نصیب جلویی خودرو جای دارد. اما این قسمت، نصیبهایی از قسمت زیرین خودرو را نیز دربر می گیرید. جلوبندی خودرو وظایف متنوع و زیادی را بر ذمه دارااست. یکیاز مهم ترین وظایف جلوبندی خودرو، تعلیق خودرو در پستی بلندیهای جاده میباشد. تعلیق یا این که خوش دستی خودرو (هندلینگ) بدین معناست که یک خودرو هنگام عبور از پستی بلندیهایی مانند دست اندازها، پیچهای جادهای و گودیها، بتواند تعادل خویش را به شکلی ملایم و فارغ از تولید ضربه، مراقبت نماید.
ممکن میباشد هنگام رانندگی با برخی از خودروها متوجه گردیده باشید که هنگام عبور از پستی بلندیها، سرنشینان به سمت جلو یا این که طرفین خودرو پرتاب می شوند. انگیزه بروز این واقعه، مطلوب نبودن تعلیق خودرو میباشد. این اختلال مرتبط با جلوبندی خودرو میشود. جلوبندی خودرو یک قسمت تخصصی در هر خودرو محسوب میشود. به شکلی که چنانچه جلوبندی خودروی شما با نقص مواجه شد، بایستی آن را نزد یک جلوبندی ساز ببرید.
با دقت به اینکه جلوبندی خودروهای گوناگون با یکدیگر متعدد میباشد، می بایست با اعتنا به کمپانی خالق خودروی خویش، به یک جلوبندی ساز حرفه ای رجوع کنید. از جمله در صورتیکه خودروی شما بوسیله کمپانی لیفان ایجاد شدهاست، شما برای تعمیر جلوبندی خودروی خویش بایستی به یک جلوبندی ساز مراجعه نمایید که در تعمیر جلوبندی خودروهای لیفان تجربیات و مهارت داشته باشد.
سیستم جلوبندی خودرو مشتمل بر اجزا و قطعات بسیار متعددی میباشد. بعضا از این اجزا مشتمل بر باکس دستور، جک هیدرولیک امر، سگدست و بقیه اجزا و قطعات می شود. مجموعاَ این قطعات اتصال دهنده چرخهای جلوی خودرو، شاسی و رام موتور خودرو میباشند.
رادیاتور خودرو از تعدادی قسمت مهم درست شده میباشد که آن ها به گستردن پایین می باشند:
مخزن رادیاتور
کانال اساسیترین قسمت رادیات میباشد که از مال آلومنیوم میباشد و وظیفه آن در اختیار گرفتن دما موتور هست.
پروانه رادیات
در پشت و جلو رادیاتور از حرفه مصرف شده میباشد که هوا را از بین آن عبور می دهند و منجر خنک شدن آب منتقل گردیده از موتور به رادیاتور می شوند.
محیط ذیل رادیات
محل محافظت آب سرد در رادیاتور میباشد و به یاری لولههای جابجایی به سمت موتور هدایت میشوند.
لوله جابجایی آب موتور به رادیاتور
این لوله در بخش بالا رادیاتور خودرو جای دارد و آب منتقل گردیده از موتور را به رادیاتور گشوده میگرداند و جریان آب سرد را به سمت موتور هدایت مینماید.
لوله جابجایی آب از رادیاتور به موتور
این لوله در ذیلترین بخش رادیاتور جایدارد و آب سرد را به سمت موتور هدایت مینماید.
ترموستات
وظیفه این قطعه، اثبات نگهداشتن دما آب در موتور خودرو میباشد. در هنگامی که موتور سرد میباشد به خواسته خودداری از ساییدگی در موتور، به طور خود کار فعالیت مینمایند.
پمپ آب
برای گردش آب از مخزن آب به سمت موتور و برعکس از واترپمپ به کارگیری می شود که جنبش آن به یاری نیروی جان دار در موتور و تسمه پروانه اعمال میشود.
تسمه پروانه
یک واسط حرکتی بیه رغبت لنگ، واترپمپ و دینام میباشد که تکان را سمت این قطعات منتقل مینماید و سبب ساز گردش واترپمپ و دینام می شود.
درب رادیاتور
یکی مهمترین اجزا محسوب میشود و از یک واشر و سوپاپ تشکیلشده میباشد. این درب از فشار بخار و آب جان دار در درون رادیات به خارج دوری مینماید و می بایست در بست آن توجه کافی داشته باشیم.
اهمیت ایربگ برای خودروها در دنیای امروز بر هیچ کس پوشیده وجود ندارد.
لوازم یدکی لیفان مشهد در یدکی حقی پیروزی مشهد
ایربگ خودرو یک کدام از مهمترین اختراعهایی میباشد ایمنی اشخاص در هنگام رویدادها ناراحت کننده رانندگی را به شدت ارتقاء بخشید. این سیستم ایمنی در شکل وقوع تصادف، می تواند از صدمات دورازشوخی و مرگ سرنشینان پرهیز نماید. همگی ما درباره ایربگ شنیدهایم و شاید در فیلمهای اکشن و ویدیوهای آزمایش تصادف تحوه تلاش آن را مشاهده کرده باشیم. ولی آیا میدانید که از فرصت معرفی ایربگ در امریکا در دهه ۸۰ تاکنون، این فناوری توانسته جان ۵۰۰۰۰ آمریکایی را نجات دهد؟
دراین نوشتهیعلمی ایربگ یا این که کیسه هوا را بعنوان یکی سیستم های ایمنی در خودرو معرفی خواهیم کرد، طرز کوشش ایربگ ماشین و اجزای ایربگ را نظارت می کنیم و اشکال ایربگها در خودرو را معرفی خواهیم کرد. در آخر جواب سوال های اصلی درباره ایربگ خودرو را خواهیم بخشید.
ایربگ یا این که کیسه هوا چیست؟
کیسه هوا یا این که ایربگ (Airbag) یک وسیله ایمنی میباشد که در اکثر وسایل نقلیه امروزی، عمدتاً خودروها، نصب می گردد و برای مراقبت از سرنشینان در هنگام واکنش یا این که کاهش سرعت ناگهانی پیاده سازی گردیدهاست. این کیسه از یک کیسه پارچهای تاسیس شده است که در هنگام شناسایی واکنش و کاهش سرعت ناگهانی بوسیله سنسورها، این کیسه تختگاز تختگاز (معمولاً نیتروژن یا این که آرگون) باد میگردد. این کیسه هوا بصورت بالشتکی در آمده و در مقابل سرنشینان قرار گرفته و بدین ترتیب، از واکنش راز و شکل سرنشینان، با شیشه و بدنهی خودرو، دوری مینماید.
شاید برایتان جذاب باشد که بدانید اولیه توشه از ایربگ برای مراقبت جان خلبانان جتهای جنگی استعمال شد. در سال 1951 برای نخستین دفعه تکنولوژی کیسه هوا به صورت معمولی برای بعضا خودروها به عمل رفت. ولی ایربگ به مضمون مدرن کمتر از نیم قرن عمر داراست. به این ترتیب میقدرت ذکر کرد ایربگ برای سرنشینان خودرو به مثابه چتر نجات شغل مینماید.
کیسههای هوا معمولاً از موادی ساخته میگردند که در قبال فشار گاز و حریقسوزی مقاوم باشند. منسوجات نایلونی مانند نایلون پلی آمید 6.6 از رایجترین متریالی میباشند که برای ساختوساز بالشتکهای کیسه هوا آیتم استعمال قرار می گیرند.
سیستم کنترل آلودگی تبخیری (Evaporative emission control system) به اختصار (EVAP System) به مراد کاهش نشر بخارات بنزین به اتمسفر استعمال می گردد.
لوازم یدکی خودرو چینی مشهد در یدکی حقی پیروزی مشهد
بنزین همواره در اکنون ساخت بخاراتی باطن باک بنزین و داخل موتور میباشد و وظیفه سیستم در دست گرفتن تبخیری دوری از تکثیر این بخارات میباشد.
قسمتهای تشکیل دهنده EVAP سیستم به گستردن پایین میباشد:
باک بنزین
پمپ بنزین
درب باک بنزین
سنسور فشار باک بنزین
کنیستر بنزین
پمپ شناسایی نشتی: این پمپ با ساختوساز فشار در باک بنزین و کنیستر به شناسایی نشتی بوسیله ECU یاری مینماید.
شیر تخلیه کنیستر (Canister Purge Valve): وظیفه این پمپ بازکردن مسیر جابجایی بخارات بنزین از کنیستر به موتور میباشد.
کنیستر چیست؟
کنیستر (EVAP Canister) یک قطعه پلاستیکی مستطیلی میباشد که با زغال فعال مالامال گردیده است و وظیفه آن جذب و حفظ بخارات بنزین برای مصرف در موتور میباشد. کامپیوتر ماشین (ECU) با بازکردن شیر تخلیه کنیستر در طول مطلوب، بخارات بنزین را به منیفولد هوا هدایت کرده تا در باطن سیلندر بسوزند.
کنیستر در سیستم در اختیار گرفتن آلودگی تبخیری چه نقشی دارااست؟
جذب بخارات بنزین: بخارات بنزین که از باک سوخت نشت مینمایند، به وسیله لولههای منحصر به کنیستر بنزین هدایت می شوند. در کنیستر این بخارات با جاذبهای تخصصی مانند زغال فعال تماس پیدا کرده و مولکولهای بخار نیز به سطح جاذب زغالهای فعال میچسبند.
جابجایی بخارات بنزین برای سوختن: در طی مطلوب، روزنه کنیستر گشوده میگردد و بخارات ذخیره گردیده به موتور هدایت میگردند. در موتور، این بخارات با اکسیژن مخلوط گردیده و در احتراق داخلی گزینه به کارگیری قرار میگیرند. این فرمان، به بهبود بازده موتور و کاهش مصرف سوخت یاری مینماید.
کنیستر بنزین کجاست؟
از دهه ۱۹۷۰ میلادی اکثر اوقات خودروها دارنده سیستم کنیستر می باشند. کنیستر یک قطعه پلاستیکی غالبا سیاه رنگ میباشد و بسته به پیاده سازی خودرو در باطن کاپوت، ذیل سپر و یا این که در اطراف باک بنزین جایدارد.