رادیاتور خودرو از تعدادی قسمت مهم درست شده میباشد که آن ها به گستردن پایین می باشند:
مخزن رادیاتور
کانال اساسیترین قسمت رادیات میباشد که از مال آلومنیوم میباشد و وظیفه آن در اختیار گرفتن دما موتور هست.
پروانه رادیات
در پشت و جلو رادیاتور از حرفه مصرف شده میباشد که هوا را از بین آن عبور می دهند و منجر خنک شدن آب منتقل گردیده از موتور به رادیاتور می شوند.
محیط ذیل رادیات
محل محافظت آب سرد در رادیاتور میباشد و به یاری لولههای جابجایی به سمت موتور هدایت میشوند.
لوله جابجایی آب موتور به رادیاتور
این لوله در بخش بالا رادیاتور خودرو جای دارد و آب منتقل گردیده از موتور را به رادیاتور گشوده میگرداند و جریان آب سرد را به سمت موتور هدایت مینماید.
لوله جابجایی آب از رادیاتور به موتور
این لوله در ذیلترین بخش رادیاتور جایدارد و آب سرد را به سمت موتور هدایت مینماید.
ترموستات
وظیفه این قطعه، اثبات نگهداشتن دما آب در موتور خودرو میباشد. در هنگامی که موتور سرد میباشد به خواسته خودداری از ساییدگی در موتور، به طور خود کار فعالیت مینمایند.
پمپ آب
برای گردش آب از مخزن آب به سمت موتور و برعکس از واترپمپ به کارگیری می شود که جنبش آن به یاری نیروی جان دار در موتور و تسمه پروانه اعمال میشود.
تسمه پروانه
یک واسط حرکتی بیه رغبت لنگ، واترپمپ و دینام میباشد که تکان را سمت این قطعات منتقل مینماید و سبب ساز گردش واترپمپ و دینام می شود.
درب رادیاتور
یکی مهمترین اجزا محسوب میشود و از یک واشر و سوپاپ تشکیلشده میباشد. این درب از فشار بخار و آب جان دار در درون رادیات به خارج دوری مینماید و می بایست در بست آن توجه کافی داشته باشیم.