تکامل ترمز خودروها چشمگیر بوده میباشد و بخش اعظمی از فناوری های نو را در زمان سال ها دربرگیرنده گردیدهاست.
در مجموع گسترش های نو در سیستم ترمز، حق تقدم اساسی بهبود ایمنی و تلاش خودرو میباشد. از ساخت اولی خودروها، تعدادی طرز برای ترمزگیری مستعمل و همان گونه که “تاریخچه ترمز خودروها” بسط میکرد، هر سیستم تازه با بکارگیری مفاهیم گزینه استعمال در پیاده سازی نسل گذشته خویش ساخته میشد.
همانگونه که در ابتدا اشاره کردیم، تکامل سیستم ترمز در قرن نوزدهم استارت شد و تاکنون ادامه دارااست. گونه های سیستم های ترمز که طی سالیان قبلی گزینه استعمال قرار گرفتهاند عبارتند از:
ترمز بلوک چوبی
اولین سیستم ترمز از اصول فیزیکی برای پیاده سازی ترمزهای مدرن استعمال میکرد. با این درحال حاضر این سیستم صرفا از بلوک های چوبی و یک اهرم درست شده بود که به وسیله راننده برای ایفا ترمز به کارگیری میشد. ترمز بلوک چوبی در وسایل نقلیه با چرخ های فولادی، برای مثال درشکه ها و اتومبیل های بخار به کار گیری میشد.
ترمزهای مکانیکی درام
ترمز مکانیکی درام که تحت عنوان محور و پایه سیستم ترمز امروزی در حیث گرفته می گردد، این سیستم ترمز در سال ۱۹۰۲ میلادی به وسیله آفریننده فرانسوی لوئیس رنو بسط یافت، البته پیشینخیس به وسیله گوتلیب دایملر ابداع گردیده بود. دایملر این عقیده را مطرح کرده بود که لنگر پرتاب کردن یک درام با کابل به شاسی وسایل نقلیه میتواند برای توقف خودرو استعمال شود، به این ترتیب اولین معنا ترمز درام را تشکیل داد.
ترمز کفشکی داخلی
پیش از ابتکار ترمز داخلی، آحاد سیستم های ترمز فارغ خودرو بسته می شدند. این سیستم ها در قبال عنصرها شکننده بودند چون گرد و غبار و آب را گردآوری می کردند و پایین اثر نوسانات دما قرار می گرفتند که همه سبب ساز می شدند ترمز عملکرد کمتری داشته باشد. ترمز کفشکی داخلی اولین ترمز در درون بدنه خودرو بود که یک خلاقیت اصلی در تاریخ سیستم های ترمز محسوب میشد.