وقتی که خودرو پرنور می شود؛ واتر پمپ، مایع خنک کننده را به باطن پیشرانه و نصیبهای موردنیاز برای خنککاری میکشد.
این مایع، پشت ترموستات گردآوری میگردد تا دمای رقم خورده خودروی متبوع را پیدا نماید، آنگاه ترموستات گشوده می شود و آب بر تاثیر فشار واتر پمپ به سمت مخزن رادیاتور تکان مینماید. مخزن رادیاتور، دمای آب را در هنگام واکنش به پرههای مخزن و همچنین در سودی عکس العمل با هوای خنکِ جلوی خودرو، دوباره به طور خنک گردیده و با فشار زیر وارد قسمتهای موردنیاز مینماید.
هر خودرویی محدوده دمایی مشخصی داراست. بهاین خواسته همان گونه که رادیاتور نقش پرهیز از احتراق خودرو را داراست، نگه داشتن دمای هوا، در محدوده معلوم گردیده از طرف آفریننده خودرو، منجر همت خوب خودرو میشود. دمای مطلوب برای شایسته ترین وضعیت تلاش موتور ۸۰ رتبه سانتیگراد میباشد.
برای مراقبت و مراقبت رادیاتور خودرو، خوب میباشد آب باطن آن را به صورت پیوسته ردوبدل فرمایید، خصوصا هنگامی که آب باطن رادیاتور مبتلا آلودگی و رسوب ناشی از زنگزدگی گردیده باشد. برای شستشوی رادیاتور، بایستی شیر تخلیه آب را گشوده فرمایید، بعد پاره ای خودرو را پرنور بگذارید تا آب از روش شیلنگها تودهآوری خواهد شد. عالی میباشد از آب لوله کشی به کار گیری نکنید، چون این آب در مخزن رادیاتور، ته نشین میگردد و مایع باطن رادیاتور را به طور فراهم تهیه و تنظیم فرمایید.
علائم و علامتهای فساد مخزن انبساط خودرو
امروزه در شکل بروز مشکلاتی مانند خشک شدن رادیاتور، لامپ ارزیابی خودروها پرنور میشود. ولی فساد مخزن آب رادیاتور میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که اساسیترین آن ها مشمول مورد ها پایین میباشد:
نشتی داشتن مخزن (زخم دیدن یا این که ترک شدن)
هوا تصاحب کردن مخزن (رسوب دریافت کردن)
هرز شدن درب مخزن
جوش آوردن رادیاتور به انگیزه نداشتن ضد یخ
فساد پمپ آب
نبود آب در موتور
سوختن فیوز و از فعالیت افتادن حرفه رادیاتور
سوختن نصیب یا این که تمامی سیلندر یا این که اجزای آن
در درون موتورهای داخل سوز چهار زمان، قطعهای به اسم تمایل سوپاپ (گرایش بادامک) (به انگلیسی Camshaft) وجود دارااست که وظیفهی اساسی آن مفتوح کردن سوپاپهای ورودی و خروجی میباشد.
این قطعه متشکل از یک استوانه فلزی میباشد که تحت عنوان پایه مهم میباشد و محورهای بیضوی صورت یا این که دایرهی غیر هم پایه بر روی آن قرار گرفته میباشد.
اسم رغبت بادامک، بیان کنده بادامکهای روی این قطعه میباشد. شیوه چرخیدن رغبت سوپاپ براساس دندهایست که از روش زنجیر یا این که تسمه تایمینگ به تمایل لنگ وصل شدهاست. رغبت سوپاپ در موتورهای چهار زمان به ازای هر دو بدور تمایل لنگ، یک بدور می چرخد. به عبارت عالی سرعت چرخش گرایش بادامک در موتور چهار روزگار نصف سرعت موتور و در موتور دو دوران موازی با سرعت موتور میباشد.
رغبت سوپاپ در بعضی موتورها در بالای سیلندر واقع میباشد و در برخی دیگر در ذیل موتور قرار گرفته میباشد. تمایل سوپاپ نیروی خویش را از روش گرایش تایپیتها و اسبکها به سوپاپها وارد مینماید. البته در موتورهایی که رغبت سوپاپ در بالای راز سیلندر قراردارد، بادامک مستقیماً با اسبکها در تماس میباشد. برای هر کدام از سوپاپها یک بادامک در لحاظ گرفته گردیده است این بادامکها زیر زاویه منحصر به فرد قرار گرفته و با مسافت معینی از یکدیگر فعالیت خویش را ایفا می دهند.
اجزای متفاوت گرایش بادامک عبارتند از:
دایره اساس
مرتبه گشوده شدن
پهلوی گشوده شدن سوپاپ
پهلوی مسدود شدن سوپاپ
زاویه مسدود شدن یا این که به عبارتی شیب ملایم مسدود شدن
تفاوت تمایل سوپاپ و تمایل بادامک
گرایش سوپاپ شفتی میباشد که بر روی آن برای هر سیلندر بادامکهایی جای دارد که شغل گشوده و بسته کردن سوپاپها در زمانبندی معلوم گردیده را اجرا میدهد. به جهت وجود همین بادامکها به آن تمایل بادامک نیز میگویند و در واقع تفاوتی میان گرایش سوپاپ و تمایل بادامک نیست.
BOSCH طبق معمولاً از یک گروه فلزی بیرونی، یک لاستیک بادوام یا این که BOSCH پلی اورتان و یک گروه فلزی داخلی ساخته شده میباشد.
BOSCH طبق ها برای راحتی رانندگی و انتقال بسیار اصلی میباشند. آن ها در واقع سیستم تعلیق را در اختیار گرفتن می نمایند که به نوعی در دست گرفتن غوغا و لرزش ها به حساب آورده می شود و همینطور سواری قابل انعطاف تری نسبت به جاده های غیر هموار تولید می نماید. BOSCH ها میتوانند علاوه بر مراقبت سفتی و بضاعت و توان رجوع به صورت و حالت اساسی خویش، بسیار انعطاف پذیر جنبش نمایند.
بخش اعظمی از اتصالات سیستم تعلیق و دستور از BOSCH هایی استعمال می نمایند و اجزای ما یحتاج در مناطقی نصب میشوند که لرزش یک نگرانی به حساب آورده می شود. BOSCH ها در طبق یا این که بازوهای کنترلی، اتصالات یاری فنر، میله های ثبت کننده، اتصالات ثبت کننده، موتور و گیربکس و بقیه اجزای سیستم تعلیق و دستور به کار گیری میشود. BOSCH ها عملکردی مشابه به غضروف در مفاصل تن داراهستند. غضروف فرسوده یا این که مصدوم منجر تماس استخوان ها با یکدیگر و در فیض اندوه میگردد. BOSCH های پوسیده یا این که مجروح میتوانند موجب تماس فلز با فلزی دیگر، سایش تایر، مشقت همت، هرج و مرج و لرزش شوند. BOSCH ها به جهت گرما، سن، قرار به چنگ آوردن در معرض بارهای هنگفت ، روغن و تکان مکرر جراحت ببیند.
مانند کامل توپی که استخوان پای شمارا به استخوان لگن متصل کرده و نگه میدارد، یک سیبک دستور نیز سیستم تعلیق جلوی وسیله نقلیه شما به هم متصل کرده و نگه میدارد. به به عبارتی روشی که پای شما قادر است به سمت بالا و ذیل تکان نماید و از یک طرف به یک دیگر، یک سیبک دستور نیز میتواند سبب خواهد شد چرخ و سیستم تعلیق به به عبارتی نحوه تکان نمایند.
سیبک دستور محدوده ای از جنبش را در همگی جهات تولید می نماید و محوری فی مابین چرخ ها و سیستم تعلیق به حساب آورده می شود. مخلوط این دو مفاصل با بازوهای در اختیار گرفتن، تکان را در سه سطح قابلیت پذیر و قادر است نصیب جلویی خودرو را هدایت نماید و تعلیق فنر و شوک سبب گردد که سواری در اختیار گرفتن و ریلکس خواهد شد.
اینک بخش اعظمی از وسایل نقلیه ساخت گردیده در سراسر عالم از سیستم تعلیق چسبان به کارگیری می نمایند که از یک بازوی در دست گرفتن زیر خیس و یک توپ مشترک ذیل در هر چرخ با مقدار مقداری تکان مایحتاج در بالای حایل که معمولاً بوسیله یک بلبرینگ الاستومری (لاستیک مانند) تنظیم میشود، به کارگیری می نماید.
بلبرینگ اذن چرخش آزاد در مبنا دستور را میدهد. درین طرح سیبک دستور پایینی دنبال کننده میباشد که نصیب زیرین آن به صورت بی واسطه به دستگیره امر و چرخ وصل میشود. ورقه یاتاقان بالای ردیف قائم وزن وسیله نقلیه را تحمل می نماید و سیبک دستور پایینی را رها می نماید تا صرفا تحت عنوان نقطه محوری فعالیت نماید.
محافظت فشار در سیستم خنککننده خودرو التفات متعددی دارااست.
زمانی که مایع خنککننده در فشار بالا قراردارد، نقطه جوش آن نیز ارتقا مییابد.
این خصوصیت به موتور قابلیت می دهد تا در دماهای فراتر شغل نماید فارغ از اینکه مایع خنککننده به جوش بیاید. درب رادیاتور با تهیه فشار، دمای مایع را در اختیار گرفتن کرده و تلاش با صرفه موتور را ضمانت مینماید.
در شکل فساد این قطعه، خیر فقط سیستم خنککننده به صدق عمل نخواهد کرد، بلکه احتمال جوشآوردن مایع خنککننده و در سود جراحت دورازشوخی به موتور نیز ارتقاء مییابد. از این رو، پژوهش عصرای این قطعه و اعتقاد از تندرست بودن آن ضروری میباشد.
طرز کارایی درب رادیاتور
درب رادیاتور از اجزای مختلفی تشکیلشده که کلیه در هماهنگ شدن با یکدیگر وظایف خویش را اجرا میدهند. اجزای مهم آن عبارتند از:
فنر فشار: این فنر وظیفه دارااست فشار درون سیستم را در دست گرفتن نماید. در حالتی که که فشار به حد معینی رسد، فنر فشرده گردیده و روزنهای گشوده میگردد تا مایع خنککننده به مخزن انبساط هدایت گردد.
واشر آببندی: این بخش از درب رادیاتور به خواسته پرهیز از نشت مایع خنککننده پیاده سازی گردیده است. در صورتیکه این واشر وخیم گردد، سیستم فشار خویش را از دست میدهد و کوشش سیستم خنککننده کاهش می یابد.
روزنه برگشتی: زمانی که موتور خنک میگردد و فشار کاهش مییابد، این روزنه گشوده گردیده و مایع خنککننده از مخزن انبساط به رادیاتور بازمیشود.
در صورتیکه سیستم هیدرولیک خودروی شما مبتلا نقص خواهد شد علائم و آرمهایی داراست که برای تشخیص زودهنگام عالی میباشد آنان را بشناسید.
برخی علائم فساد سیستم هیدرولیک دستور خودرو مشمول نشانهای پایین می گردد:
روغنریزی در هرکدام از نصیبهای سیستم هیدرولیک خودرو: روغنریزی یا این که نشت روغن سبب کاهش سطح روغن در سیستم هیدرولیک شود که میتواند جراحتهای جبرانناپذیری را بدین سیستم اجبار نماید؛ به این ترتیب اعتنا داشته باشید که روغنریزی یا این که نشت روغن در نزدیکی مخزن یا این که شیلنگهای هیدرولیک، سوئیچ الکترونیکی لوله فشار حاذق، پمپ هیدرولیک خودرو، شیر هیدرولیک و جک دوطرفه قادر است از عنایت بسیار متعددی بهره مند باشد. به این ترتیب درصورتیکهاین نوع نشتیها را در خودرو مشاهده کردید عالی میباشد در اولین مجال به تعمیرگاه رجوعنمایید.
ساخت و ساز صدای اضافه هنگام چرخاندن امر: درزمانیکه شما چرخهای خودرو را بوسیله امر میچرخانید نباید هیچسیرتکامل صدای اضافه مشتمل بر صدای تسمه یا این که صداهای دیگر از سیستم هیدرولیک شنیده خواهد شد. درصورتیکه بعضا از قطعات این سیستم حاد گردیده یا این که در اکنون وخیم شدن میباشد، قبل از زخم دیدگی دور از شوخی آن ها را بوسیله یک متخصص آزمایش و در شکل نیاز تعمیر نمائید.
محکم شدن امر خودرو: سیستم هیدرولیک خودرو از مجال شروع به فعالیت افتاده و فعال میباشد؛ عالی میباشد درصورتیکه در طی پرنور بودن خودرو دستور ماشینتان محکم میباشد به تعمیرگاه رجوع کنید؛ چراکه به احتمال زیاد سیستم هیدرولیک دستور به نیکی کار نمینماید.
پایین آمدن سطح روغن هیدرولیک: یک کدام از دیگر از نشانهای فساد سیستم هیدرولیک که مرتبط با نشت در قطعات متفاوت می باشد را میاقتدار پایین آمدن سطح روغن هیدرولیک در مدار سیستم هیدرولیک خودرو دانست.