وقتی که خودرو پرنور می شود؛ واتر پمپ، مایع خنک کننده را به باطن پیشرانه و نصیبهای موردنیاز برای خنککاری میکشد.
این مایع، پشت ترموستات گردآوری میگردد تا دمای رقم خورده خودروی متبوع را پیدا نماید، آنگاه ترموستات گشوده می شود و آب بر تاثیر فشار واتر پمپ به سمت مخزن رادیاتور تکان مینماید. مخزن رادیاتور، دمای آب را در هنگام واکنش به پرههای مخزن و همچنین در سودی عکس العمل با هوای خنکِ جلوی خودرو، دوباره به طور خنک گردیده و با فشار زیر وارد قسمتهای موردنیاز مینماید.
هر خودرویی محدوده دمایی مشخصی داراست. بهاین خواسته همان گونه که رادیاتور نقش پرهیز از احتراق خودرو را داراست، نگه داشتن دمای هوا، در محدوده معلوم گردیده از طرف آفریننده خودرو، منجر همت خوب خودرو میشود. دمای مطلوب برای شایسته ترین وضعیت تلاش موتور ۸۰ رتبه سانتیگراد میباشد.
برای مراقبت و مراقبت رادیاتور خودرو، خوب میباشد آب باطن آن را به صورت پیوسته ردوبدل فرمایید، خصوصا هنگامی که آب باطن رادیاتور مبتلا آلودگی و رسوب ناشی از زنگزدگی گردیده باشد. برای شستشوی رادیاتور، بایستی شیر تخلیه آب را گشوده فرمایید، بعد پاره ای خودرو را پرنور بگذارید تا آب از روش شیلنگها تودهآوری خواهد شد. عالی میباشد از آب لوله کشی به کار گیری نکنید، چون این آب در مخزن رادیاتور، ته نشین میگردد و مایع باطن رادیاتور را به طور فراهم تهیه و تنظیم فرمایید.
علائم و علامتهای فساد مخزن انبساط خودرو
امروزه در شکل بروز مشکلاتی مانند خشک شدن رادیاتور، لامپ ارزیابی خودروها پرنور میشود. ولی فساد مخزن آب رادیاتور میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که اساسیترین آن ها مشمول مورد ها پایین میباشد:
نشتی داشتن مخزن (زخم دیدن یا این که ترک شدن)
هوا تصاحب کردن مخزن (رسوب دریافت کردن)
هرز شدن درب مخزن
جوش آوردن رادیاتور به انگیزه نداشتن ضد یخ
فساد پمپ آب
نبود آب در موتور
سوختن فیوز و از فعالیت افتادن حرفه رادیاتور
سوختن نصیب یا این که تمامی سیلندر یا این که اجزای آن