لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

وظایف انژکتور ماشین

انژکتور ماشین واپسین مرحله از ورود سوخت به پیشرانه میباشد که وظیفه پاشش سوخت پرفشار به باطن موتور خودرو را بر ذمه داراست. لوازم یدکی لیفان ولی بایستی در لحاظ داشت که در موتورهای GDI که از سیستم تزریق بی واسطه سوخت فایده می برند، نازل انژکتور در محیط احتراق قراردارد و پاشش سوخت به‌طور بی واسطه به باطن محیط احتراق شکل میگیرد. البته در سایر سبک‌های انژکتوری، سوخت در منیفولد هوا یا این که پشت سوپاپ هوا پاشش می شود.

انژکتور امر تلاش خویش را از ECU اخذ می‌نماید. این امر مبنی بر دیگر فاکتورهایی میباشد که ECU به یاری سنسورهای متعدد موتور از شرایط کارکرد پیشرانه عده‌آوری می‌نماید و در غایت به انژکتور امر پاشش می دهد تا انژکتور با چه شدتی این شغل را ایفا دهد. از جمله بر طبق بدور موتور و اینکه چه فشاری به پدال گاز وارد میگردد یا این که وضعیت روزنه گاز در کجا جای‌دارد، پاشش انژکتورها تهیه و تنظیم میشود تا سوخت‌وساز موتور با مشکلی مواجه نشود.

گونه های انژکتور خودرو
انژکتور خودرو را می‌قدرت مبتنی بر فاکتورهای مختلفی، گروه‌بندی کرد. معمولا انژکتورها از نوع مکانیکی یا این که برقی می باشند. همینطور نوع پاشش و قرارگیری انژکتورها نیز متعدد از هم میباشد. خلال اینکه انژکتورها را بر پایه ی معیار پاششی که دارا‌هستند، تیم‌بندی می‌نمایند. به این دلیل‌که برای پیشرانه‌ها با وسعت موتور متفاوت، انژکتورهای متفاوتی بایستی استعمال شود.

گونه های انژکتور از حیث پاشش سوخت
معمولی‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع انژکتور که به آن‌ها در اصطلاح عامیانه سوخت‌پاش نیز گفته میشود، یک نازل سوخت به مکان کاربراتور می باشند و دقیقا در به عبارتی محل کاربراتور نیز بسته میگردند. نمای ظاهری این سیستم مشابه به سیستم‌های کاربراتوری میباشد و با یک واسطه می‌اقتدار آنها‌را نصب و استفاده نمود. این نوع انژکتورها را SPFI یا این که TBI یا این که CFI می‌نامند که اما اسامی دیگری نیز به آنان اطلاق می‌گردد.

سبک دیگر، انژکتورهایی میباشند که برای هر سیلندر یک نازل در لحاظ گرفته میگردد و به همین خیال و خاطر به آن ها انژکتورهای چندنقطه‌ای (MPFI) می گویند. امروزه اکثر خودروها از این نوع پاشش انژکتور به کار گیری می‌نمایند. درین طریق هم مسافت پاشش سوخت تا ورود به موتور کمتر از سبک‌های اول میباشد که منجر میشود تا تغییر و تحول در ماهیت سوخت کمتر خواهد شد و هم مقدار پاشش برای همگی سیلندرها موازی میباشد که احتراق و کارکرد موتور را خوب و قابل انعطاف‌خیس می‌نماید.

توسعه یافته‌ترین سیستم تزریق سوخت که امروزه در اکنون رایج شدن میباشد، مثال‌های تزریق بی واسطه سوخت میباشد که GDI اسم دارا هستند. درین نوع تزریق رمز نازل باطن محیط احتراق جای‌دارد و جای این که سوخت با هوا ادغام خواهد شد و با گشوده شدن سوپاپ به سیلندر نفوذ پیدا کند، مستقیما باطن سیلندر و به هوای واردشده در آن پاشیده میگردد که هم مخلوط سوخت و هوا عالی شکل میگیرد و هم به خیال داغ بودن هوای فشرده‌گردیده باطن سیلندر، بهسوزی خوب حادثه میفتد.

اشکال انژکتور از لحاظ سازوکار پاشش
انژکتورها را مطابق مکانیزم پاشش می‌اقتدار به دو گروه مکانیکی و الکترونیکی تقسیم کرد. نوع مکانیکی آن برای دهه‌هاست که در خودروهای بنزینی استعمال نمی شود؛ ولی هنوز هم می‌قدرت آن را برای پیشرانه‌های دیزل به شغل موفقیت. ساختار کاری انژکتورهای مکانیکی مشابه به سعی سوپاپ‌های موتور میباشد. بدین مفهوم که با یک تمایل بادامک منحصر که روی رمز میله مرکزی انژکتور و طبق فرصت‌بندی موتور، فشار وارد میشود، مسیر سوخت به موتور گشوده و بسته شود.

در نوع الکترونیکی انژکتور ماشین، گشوده و مسدود شدن به وسیله یک سلونوئید برقی ایفا میگردد و امر و مجال گشوده شدن انژکتور نیز بوسیله کامپیوتر خودرو به انژکتور داده میشود. بی‌شک نوع برقی انژکتور هم توجه بیشتری داراست و هم می‌قدرت آن را به راحتی برای تغییر و تحول در اقتدار و اقتدار تولیدی موتور، نرم‌افزار‌ریزی کرد. خلال اینکه عیب‌یابی این سیستم نیز ریلکس‌خیس از نوع مکانیکی آن میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد