لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

رادیاتور خودرو چیست؟

اساسا رادیاتورها یک نوع مبدل حرارتی می‌باشند که ماده سیال داغ با عبور از باطن آن دمای خویش را به طریق محسوسی از دست میدهد و مجددا به باطن کانال خنک‌کننده موتور یا این که هر وسیله دیگری که نیاز به کاهش دما داشته باشد، بازمی‌شود. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد رادیاتور ماشین معمولا یک تیم مشبک دربردارنده لوله‌های عبور آب، پره‌های خنک‌کننده، مخزن آب ورودی، مخزن خروج آب و همینطور مخزن هواگیری به علاوه درپوش رادیاتور میباشد‌.

رادیاتور خودرو به چه شکل عمل می‌نماید؟
این شرکت به یاری دو لوله ورودی و خروجی به موتور متصل می گردد و آن‌گاه باطن آن از مایع خنک‌کننده دربردارنده آب و ضدیخ لبریز گردد. لوازم یدکی چینی مشهد با پر‌نور شدن موتور اتومبیل، واترپمپ با مکش مایع خنک‌کننده به باطن موتور، سیال را از مخزن خروجی رادیاتور ماشین به مجاری تعبیه‌گردیده باطن بدنه موتور میکشد. مایع خنک‌کننده آغاز پشت ترموستات گردآوری میگردد تا دمای آن به حد استاندارد (حدود ۸۳ تا 90) رتبه رسد. بعد از آن شیر ترموستات به‌طور اتومات مسیر خروج آب به سمت رادیاتور را گشوده می‌نماید و آب بر تاثیر مکش و فشار ساخت گردیده ناشی از واترپمپ، با فشار مطلوب از روش شلنگ‌ها و لوله‌های مرتبط به سمت مخزن ورودی رادیاتور رویکرد پیدا می‌نماید. به عبارتی‌طور که اشاره شد، باطن نصیب مشبک رادیاتور که معمولا از کالا مس یا این که آلومینیوم ساخته می شود، مجاری و لوله‌هایی جهت گذر آب تعبیه‌شد‌ه‌است.

این لوله‌ها معمولا به‌شکل تخت و باریک ساخته می شوند تا رادیاتور فضای کمتری بگیرد و عملیات جابجایی حرارت آن به پره‌های متصل بدین لوله‌ها، با بازده بالاتری صورت بپذیرد. آب داغ به داخل مجاری درون رادیاتور راه و روش پیدا می‌نماید و پره بسیار باریک آلومینیومی که معمولا به‌شکل زیگزاگ مجاری عبور آب را به یکدیگر متصل کرده‌اند، گرمای آب را به نحو دیده‌گیری به خویش جذب می‌نمایند. پره‌های داغ گردیده نیز در تاثیر واکنش با هوای ورودی از نصیب جلوی خودرو به ندرت خنک گردد.

رادیاتور خودرو

به‌برهان سرد شدن سریع‌خیس آب رادیاتور، مهندسان معمولا از رشته برقی و یا این که پروانه‌های متصل به موتور، جهت دمش بیشتر هوا به رادیاتور به کار گیری می‌نمایند تا هوای داغ هرچه سریع‌خیس از نصیب فنی خودرو بیرون گردد و آب سرد گردیده مجددا وارد مدار خنک‌کننده موتور گردد؛ به این ترتیب دمای موتور اتومبیل همواره در یک حد استاندارد باقی میماند و خطراتی مثل داغ شدن بیش‌ازحد حلقه‌ها، فساد پیستون، فساد یاتاقان‌ها و در مجموع زخم دیدن دور از شوخی موتور و قفل شدن آن، کاملا از در میان خواهد رفت.

ازآنجاکه مایع خنک‌کننده داغ گردیده معمولا فشار بالایی داراست، جهت تهیه و تنظیم فشار از درهای سوپاپ‌دار برای رادیاتورها به کارگیری می‌گردد تا در شکل وجود فشار بخار بیش‌ازحد باطن سیستم، خطر فساد رادیاتور از فی مابین برود و بخارات اضافه بتوانند به‌راحتی از داخل سیستم خنک‌کننده بیرون شوند.

استعمال از مخازن هواگیری در کنار پیچ هواگیری در رادیاتور ماشین
همینطور جهت پرهیز از هوا به چنگ آوردن مایع خنک‌کننده داخل موتور که اثرات خنک‌کنندگی سیستم را به معیار چشمگیری کاهش میدهد، معمولا ضمن پیچ هواگیری، از مخازن هواگیری در کنار رادیاتور ماشین به کارگیری میشود تا هوای باطن سیستم بتواند راهی برای خروج داشته باشد. معمولا مخزن هواگیری رادیاتور خودروهایی مثل پژو ۴۰۵ و پژو پارس چسبیده به قسمت فلزی رادیاتور و به‌شکل یک دست میباشد. البته در بقیه خودروها نظیر ۲۰۶، پراید، تیبا و…، این مخزن به‌شکل جدا در کناره‌ای از موتور نصب گردیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد