لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

یش از آنکه بخواهیم به فساد پمپ بنزین خودرو نگاهی داشته باشیم عالی میباشد خویش این قطعه را بشناسیم و بدانیم چه‌کاری را اعمال میدهد. لوازم یدکی لیفان پمپ بنزین قطعه‌ای میباشد که در بخش اعظمی از پیشرانه‌های باطن‌سوز بنزینی و دیزلی بکار می‌رود. قطعه موردبحث سوخت را از باک به دستگاهی که وظیفه مخلوط ادغام سوخت و هوا را دارااست میرساند. اینگونه دستگاه یا این که قطعه‌ای در خودروهای کاربراتوری به عبارتی کاربراتور و در خودروهای انژکتوری هم انژکتور سوخت خواهد بود.

سیستم سوخت رسانی خودرو
پیشرانه‌های کاربراتوری معمولاً از پمپ‌های مکانیکی معدود‌فشار نصب گردیده در پیشرانه به کار گیری می‌نمایند درحالی‌که پیشرانه‌های انژکتوری یا این که از پمپ‌های بنزین برقی نصب گردیده در باطن باک (برای سیستم‌های تزریق منیفولد معدود‌فشار) یا این که پمپ‌های مکانیکی پرفشار نصب گردیده در پیشرانه (برای سیستم‌های تزریق بی واسطه پرفشار) به کارگیری می‌نمایند. همینطور می بایست ذکر کرد بعضا پیشرانه‌ها به هیچ عنوانً فاقد پمپ بنزین می باشند. در بعضا پیشرانه‌های کاربراتوری با تأمین سوخت معدود‌فشار می‌اقتدار از روش سیستم تغذیه گرانشی به جابجایی سوخت دست یافت و معمولی‌ترین راه و روش نصب باک در ارتفاعی فراتر از کاربراتور خواهد بود. این نحوه معمولاً در موتورسیکلت‌های کاربراتوری بکار می‌رود یعنی جایی که باک صحیح بالای پیشرانه قراردارد.

پمپ‌های بنزین مکانیکی نادر‌فشار

در پیشرانه‌هایی که از کاربراتور استعمال می‌نمایند، پمپ بنزین مکانیکی معمولاً به مراد جابجایی سوخت از باک به درون کاربراتور آیتم استعمال قرار می گیرد. این پمپ‌ها در فشارهای سوخت نسبتاً ذیل یعنی ۰.۷ تا ۱ توشه فعالیت می‌نمایند. دو مثال از پمپ‌های بنزین مکانیکی که بیشتر از سایرین در خودروها بکار رفته‌اند پمپ‌های دیافراگمی و پمپ‌های پیستونی می‌باشند.

پمپ‌های بنزین مکانیکی پرفشار

پمپ‌های بنزین خودروهای امروزی تزریق بی واسطه در فشارهای فراتر یعنی تا ۲۱۰۰ توشه شغل می‌نمایند و تنظیمات‌های ویژه‌ای همانند پیستون رادیال ریل مشترک، رادیال دو پیستون ریل مشترک، خطی، پورت و مارپیچ و… دارا‌هستند. پمپ‌های تزریق با بنزین جاری کاری می شوند و از آلودگی روغن و سوخت دوری می‌نمایند. یک مثال دیگر از پمپ‌های بنزین نیز وجود دارا‌هستند که با اسم پمپ‌های برقی شناخته می شوند. در پیشرانه‌های بنزینی انژکتوری، یک پمپ بنزین برقی معمولاً درون باک جای دارد. در سیستم‌های کهن‌خیس تزریق پورت و روزنه گاز، پمپ نصب گردیده در باطن باک سبب ساز جابجایی سوخت از باک به پیشرانه میگردد و فشار جابجایی سوخت نیز معمولاً میان ۳ تا ۴ توشه میباشد. در سیستم‌های تزریق بی واسطه یک پمپ بنزین غیر وابسته سبب ساز فشار بیشتر و فراتر به سوخت می گردد. از آنجایی که پمپ‌های برقی مستلزم توان مکانیکی پیشرانه نیستند براین اساس می‌اقتدار آنان‌را در هرجایی دربین باک و پیشرانه نصب کرد. برای مثال دلایل نصب پمپ بنزین در باک می‌اقتدار به مواقعی همانند خنک شدن به وسیله بنزین، کاهش ریسک حریق‌سوزی به جهت عدم اشتعال در خلا اکسیژن و… اشاره نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد