با وجود تک تک فواید ایربگها و اثر آنها در ابتدا رفتن سطح ایمنی خودروها، این سیستم خطراتی نیز به همدم داراست.
هرچند مهندسین مکانیک و خودروسازان همواره در سعی برای رفع نواقص و معایب این سیستم به دلیل کاهش خطراتش می باشند و گسترشهای دیدهگیری هم داشتند ولی همچنان می بایست بعضی نکات ایمنی را هنگام استعمال از ایربگها رعایت کرد. مانند:
– رعایت مسافت ایمنی
کیسه هوا الزاما می بایست با سرنشین ۲۵ سانتیمتر مسافت داشته باشد و در صورتی این مسافت رعایت نشود ممکن میباشد زخمهای وارده به گردن و راز سرنشین در تاثیر ضربه کیسهی هوا بسیار شدید باشد. تا جایی که سفارش می گردد درحالتی که راننده توانمند به نگهداری این مسافت با دستور هنگام رانندگی وجود ندارد خوب میباشد ایربگها را بی سروصدا نماید. همینطور در صورتیکه مسافت سرنشین تا ایرنگ به هر دلیلی کمتر از ۲۵ سانت میباشد خوب میباشد صندلی را به عقب هدایت نماید تا این مسافت رعایت گردد. برای راننده قابلیت و امکان تغییرو تحول زاویه دستور نیز برای مراقبت مسافت ۲۵ سانتیمتری قابلیتپذیر میباشد.
– باور از پیکربندی درست
پیکربندی کیسه هوا با تمرکز و آلرژی خاصی در سوله شکل می گیرد و کوچکترین تغییری در آنان سبب به تلاش ناصحیحشان می گردد. این مساله میتواند خطرها متعددی به یار و همدم داشته باشد.
– نبود بازدارنده فی مابین سرنشین و کیسه هوا
گاهی ممکن میباشد سرنشین جلو نوپا یا این که حیوانی را در بغل داشته باشد در اینحالت خلال خطراتی که بچه یا این که حیوان را انذار مینماید، ایربگ عملکرد خویش را برای سرنشین جلو از دست می دهد. همینطور یار داشتن وسایل و ابزار خطرناک مانند چتر یا این که عصا نیز قادر است کیسه هوا را از یک استدلال نجات به استدلال زخم تبدیل نماید.