در صورتیکه بخواهیم درباره کوشش رله خودرو اطلاعاتی را در دست شما عزیزان در اختیار بگذاریم، می بایست اشاره نماییم زمانی که جریان نسبتا ضعیفی وارد سیم پیچ ها میشود سیم پیچ و هسته آهنی به یک آهنربا تبدیل میگردد و بر فنریت ورقه پلاتین غلبه کرده و آن گاه آن را به سمت هسته سیم پیچ جنبش میدهد و سبب ساز اتصال کنتاکت ها به یک دیگر و هم اینگونه عبور جریان اساسی میگردد.
مثلا می قدرت اذعان داشت که در مدار بوق یا این که لامپ های جلو خودرو از رله سود کرده میگردد.
دراینصورت با وصل کردن کلید بوق یا این که لامپ های جلو، رله وصل میگردد و این رله برق لازم بوق یا این که لامپ های جلو را از روش مدار شارژ یا این که باتری پشتیبانی می کند. لازم به ذکر میباشد که رله با جریان برق ضعیفی فعال میشود و از این رو جریان متعددی از کلید بوق یا این که کلید لامپ های جلو عبور نخواهد کرد و از سوختن یا این که جرقه زدن در کلید بوق یا این که کلید لامپ های جلو پرهیز به کار میاید.
عیب یابی رله چه طور میباشد؟!
یکیاز مهمترین مباحث، عیب یابی رله میباشد. بعضی وقت ها ممکن میباشد رله با اشتباهات زیادی مواجه گردیده و در گیر عیب گردد. از این رو بسیار ضروری میباشد که رله عیب یابی خواهد شد و کارشناس در این باره به حل خلل جانور چه در سیستم خودرو و چه در وسایل برقی دیگر بپردازد. به عنوان مثال مورد ها بسیار اساسی درباره عیب یابی رله می شود به مفاد پایین اشاره داشت:
۱ـ عیب یابی رله گشوده گردیده:
رله های گشوده گردیده می بایست توسط اهم متر رسیدگی گردند که میان محور های 85 و86 سیم پیچ رله می بایست مقاومت الکتریکی کمتر از 100 اهم وجود داشته باشد و همینطور نباید اتصالی وجود داشت باشد
در شرایطیکه ولتاژ 12 ولت در اندازه بسیار خرد ( یک الی دو ثانیه ) بدین دو اساس متصل و انقطاع خواهد شد، آنگاه باطن رله تندرست بایستی صدای تیک تیک جدا و وصل شدن به گوش رسد.