برای این که بتواین شمارا با کارایی این قطعه اساسی آشنا نماییم موردنیاز میباشد که در صدر اشاره ای مکانیزم سعی آن داشته باشیم.
مکانیزم کوشش سنسور ضربه ماشین بدین شکل میباشد که مبنی بر با یک مقاومت متغیر (پیزو الکتریک ) شغل می نماید. در ساختار درونی این سنور ها از یک ورقه با حالتی ارتعاشی و یک پیزوالکتریک مستعمل میباشد، این اجزا داخلی در شکل بروز هر سیرتکامل ضربه در گیر تغیر معیار مقاومت می گردند.
در طول هایی که فرکانس ارتعاشات باطن موتور بیشتر از 12 یا این که 16 کیلو هرتز میگردد، معیار ولتاژ خروجی در همگی سنسور ها ارتقاء پیدا می نماید و سود این عملیات به ای سی یو ارسال میشود.
در زمان ایفا این عملیات ها برای این که احراق سوخت به طور بی نقص و در حین مطلوب صورت پذیرد، می بایست اختلاط هوا و طاقت فرسا به ترازو معلوم گردیده صورت بپذیرد.
در صورتیکه نتوان گرمای داخل موتور را در اختیار گرفتن کرد و بیشتر از حد باشد، در فیض جرقه زنی ها سوا تایمینگ شمع ها اعمال میشود کهاین قضیه سبب میگردد مقدار جرقه زنی پیش از این که پیستون به موقعیت بالا در سیلندر رسد شکل گیرد. در غایت سود این وقایع سبب میشود که نوعی احتراق ناخواسته شکل بگیرد.
در فیض این احتراق های در اختیار گرفتن نشده ای که شکل میگیرد سبب ساز آن میشوند که داخل موتور ضرباتی شکل بگیرد. میدانید کهاین ضربه ها در واقع به عبارتی ضربات موتور میباشند که در ابتدا خیس به آنان اشاره کرده بودیم.