سنسور دمای هوای ورودی موتور (IAT) یکیاز اجزای مدیر موتور میباشد.
این سنسور که یک حسگر الکترونیکی میباشد دمای هوای ورودی که وارد محیط احتراق موتور می شود را اندازهگیری مینماید.
این حسگر عموماً از یک مقاومت حرارتی ساخته شده که نسبت به تغییرات دما برخورد علامت می دهد. هنگامی دمای هوا تغییر و تحول مینماید، مقاومت الکتریکی سنسور نیز تغییر تحول مینماید، کهاین تغییر و تحول به وسیله ECU تعبیروتفسیر میگردد تا دادههای دقیقی برای تهیه فرایند احتراق و فایدهوری سوخت آماده نماید. توجه همت این سنسور در موقعیت متفاوت دمایی بسیار حیاتی میباشد تا موتور بتواند به طور باصرفه فعالیت نماید.
مداقه اعتنا سنسور دمای هوا ورودی
توجه سنسور دمای هوای ورودی برای باصرفهسازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگیهای محیطی از التفات بالایی شامل است. داده ها دمایی ظریف به ECU قابلیت میدهد پیکربندی مطلوب برای ادغام سوخت و هوا را ایفا نماید، کهاین دستور باعث به احتراق بدون نقصتری در سیلندرها می گردد. در شکل عدم صدق دادههای ارسالی از سنسور، ممکن میباشد ترکیب سوخت و هوا نامناسب باشد کهاین مسئله می تواند سبب ارتقاء مصرف سوخت و ارتقاء گازهای آلاینده خواهد شد. به این ترتیب، اعتنا و درستی کوشش این سنسور برای مراقبت کارایی باصرفه موتور از التفات بالایی شامل است.