سنسورهای روزنه گاز گونه های متفاوتی دارا هستند که اگرچه ممکن میباشد ساختار آنها با یکدیگر فرق داشته باشد و پروسه ارسال داده ها ما یحتاج به ECU در آنها از طریقهای مختلفی اعمال پذیرد؛ البته غرض همه آنان یکیاز میباشد و وظیفه یکسانی را در خودروها اجرا مینمایند.
بهطورکلی میاقتدار از گونه های سنسورهای روزنه گاز به سنسورهای مقاومت متغیر یا این که پتانسیومتری، سنسورهای خازنی، سنسورهای تاثیر هال، سنسورهای نوری و سنسور تقسیمکننده ولتاژ اشاره نمود؛ ولی دراین نوشته ی علمی قصد داریم مبتنی بر گونه های روزنه گاز، سنسورها را معرفی نماییم.
در واقع روزنه گاز خودروها به دو شکل سیمی یا این که برقی میباشد. پیشازاین نیز اشاره شد که روزنه گاز سیمی که به آن روزنه گاز مکانیکی نیز می گویند، از روش یک سیم، روزنه را گشوده مینماید؛ این در حالی میباشد که روزنه برقی به وسیله سیگنالها و ولتاژهای الکتریکی این پروسه را اجرا میدهد.
هریک از این روزنهها مزایا و معایبی دارااست و بهتبع آن، سنسور روزنه گاز سیمی و سنسورهای روزنه گاز برقی نیز خصوصیتهای خاص خویش را داراهستند؛ البته بهطورکلی میاقتدار اعلامکرد روزنه گاز سیمی نسبتاًً کهن گردیده و بهمکان آن از روزنه گاز برقی استعمال مینمایند که خویش دارنده این سنسورها بوده و واحد سنجش زاویه را از پدال گاز برقی اخذ مینماید و به ECU جابجایی میدهد.