اعتنا بهاین نکته ضروری میباشد که صرفا خودروهای انژکتوری به واشر گلویی اگزوز مجهز میباشند، براین اساس این قطعه در خودروهای کاربراتوری معمولا یافت نمیشود.
از میان رفتن این قطعه موجب به وجود وارد شدن مشکل در فرایند کاری موتور و همینطور جنجال گردد.
اول نشان فساد واشر گلویی اگزوز، شنیدن صدای نویز مانند از نصیب زیرین خودرو میباشد. این صدا که همانند ویز ویز حشرات میباشد، با ارتقاء به دور موتور شدت بیشتری پیدا مینماید. صحت دارد که واشرگلویی اگزوز از کالا فلز ساخته می گردد البته این فلز نیز در حین فرصت و بر تاثیر دست اندرکاران طبیعی، مبتلا فرسودگی و خوردگی گردد. همینطور در حالتی که که نصیب زیرین خودرو بر تاثیر واکنش با دست اندازها زخم ببیند، قابلیت و امکان له شدن تا انحراف پیدا کردن واشرگلویی اگزوز وجود دارااست.
در واقعیت واشرگلویی اگزوز یک کانال فلزی میباشد که از به هم پیوستن سیمهای فولادی تشکیل می شود. داخل حفرههای آن نیز با سرب یا این که گرافیت لبریز میگردد تا ساختاری قابل انعطاف و در عین درحال حاضر مقاوم در قبال گرما ساخت خواهد شد. به جهت نرمی بیشتراز حد واشرگلویی اگزوز، کوچکترین ضربه فیزیکی موجب زخم دیدن آن شود.
نقص دیگری که واشر گلویی اگزوز را ترساندن مینماید، گرم و سرد شدن آن به دفعات مکرر میباشد. سرد و گرم شدن مکرر اگزوز خودرو موجب میگردد تا بافت درونی این واشر از در میان برود. با از در میان بردن بافت واشرگلویی اگزوز، این قطعه بسیار سست می شود و به راحتی قابل ناکامی میباشد.