در خودروهای برقی انرژی موتور بوسیله باتریهای حجیم پناه میشود.
این باتریها ساختار متعدد و بغرنجتری نسبت به باتری ماشینهای بنزینی و دیزلی دارا هستند و می بایست توانمند باشند قدرت، گنجایش و شعاع حرکتی مطلوب را برای خودرو آماده نمایند. در خودروهای هیبریدی و افزونه هیبرید، گنجایش ذخیره انرژی باتری از عنایت کمتری برخورداراست، چون موتور داخلسوز وظیفه حفاظت نیرو را بر ذمه داراست.
باتری خودروهای برقی و هیبریدی از کالا لیتیوم یون میباشد، صحیح مثل باتری موبایلهای تلفن همراه. این نوع باتری در شکل عدم استعمال، شارژ خویش را بیشتر و عالی محافظت مینماید. گنجایش این نوع باتری با واحد کیلووات ساعت یا این که KWH معقول میگردد و هرچه گنجایش فراتر باشد، فاصله قابل پیمایش با شارژ بدون نقص وقت گیرخیس خواهد بود. باتری لیتیوم یونی نیز قدمت موءثر محدودی دارااست و همت آن بهتدریج افت پیدا مینماید. بعضی از سازندگان خودروهای برقی تا ۸ سال وارانتی برای باتری ارائه مینمایند.
باتری خودروهای برقی و افزونه هیبرید برای به کار گیری می بایست با برق شهری یا این که از روش مقامهای منحصربهفرد شارژ شوند. سرعت شارژ این باتریها مبتنی بر نوع درگاه مختلف میباشد و قادر است از ۳۰ دقیقه تا ۱۲ ساعت ارتفاع بکشد. باتری ماشینهای هیبرید نیازی به شارژ از روش کانال برق ندارد، به دلیل آن که بوسیله موتور بنزینی شارژ می شود.