تعویض تمسه تایم پس از طی فاصله مشخصی که معمولا بوسیله کارگاه تولید کننده گزینش میگردد و در دفترچه راهنمای خودرو مذکور میباشد، مایحتاج است زیرا تسمه تایم یک قطعه بسیار حساس میباشد.
به صورت معمول بعداز طی فاصله 60 هزار کیلومتر در اکثری از خودروها نیاز به ردوبدل این قطعه حس می گردد.
هر یکسری این فاصله گاهی به 80 هزارکیلومتر نیز می رسد. ما یحتاج میباشد بدانید حتی در صورتیکه ماشین برای برهه زمانی زمانبر فارغ از تکان باقی بماند هر سه سال یک توشه بایستی این قطعه عوض خواهد شد زیرا در غایت فرسوده شود. در شرایطی که تسمه تایم در طول مورد نیاز بده بستان نشود سبب فساد بی نقص موتور، شکستگی یا این که خم شدن سوپاپها، زخم به سرسیلندر یا این که گرایش بادامک، پیستون و دیواره سیلندر شود. حتی درحالتی که کیت تسمه تایم ظاهری تندرست داشت و نشکسته بود می بایست بعداز طی فاصله مشخص و معلوم گردیده آن را عوض فرمایید.
به صورت معمول هنگام بده بستان تسمه تایم می بایست همه قطعات آن را ردوبدل نمایید حتی در صورتی بعضا قطعات مثل بلبرینگ سلامت باشد می بایست ردوبدل شوند زیرا دراینصورت بلبرینگ تنها 10 یا این که 20 هزار کیلومتر بیشخیس دوام میاورد و در غایت منجر زخم به تسمه تایم گردد. به علاوه هنگام ردوبدل تمسه تایم خوب میباشد پمپ آب را نیز بده بستان نمایید.
تفاوت تسمه تایم و زنجیر تایم
گاهی بسته به سبک ماشین به مکان تسمه تایم از زنجیر تایم مستعمل میباشد. زنجیر تایم نیز عملکردی مانند تسمه تایم داراست ولی از فرآورده فلز میباشد و انعطاف بالای تمسه تایم را ندارد. هر یک سری در بسیای از خودروهای مدرن به مکان زنجیر تایم از تمسه تایم استعمال می گردد زیرا تسمه تایم مدل و بیصدا میباشد و بعد از دهه 1960 استعمال از این قطعه بسیار ترویج یافته میباشد. در هر شکل چنانچه در ماشین شما به مکان تمسه تایم از زنجیر تایم مستعمل میباشد میتوانید فاصله بیشتری را با آن بپیمایید و دیرتر نیاز به بده بستان پیدا خواهد کرد.