با وجود مجموع فواید ایربگها و اثر آنان در ابتدا رفتن سطح ایمنی خودروها، این سیستم خطراتی نیز به یاور داراست.
هرچند مهندسین مکانیک و خودروسازان همواره در کوشش برای رفع نواقص و معایب این سیستم به دلیل کاهش خطراتش میباشند و توسعههای دیدهگیری هم داشتند البته همچنان می بایست بعضی نکات ایمنی را هنگام به کارگیری از ایربگها رعایت کرد. مانند:
– رعایت مسافت ایمنی
کیسه هوا الزاما بایستی با سرنشین ۲۵ سانتیمتر مسافت داشته باشد و چنانچه این مسافت رعایت نشود ممکن میباشد جراحتهای وارده به گردن و راز سرنشین در تاثیر ضربه کیسهی هوا بسیار شدید باشد. تا جایی که سفارش می شود درصورتیکه راننده قدرتمند به محافظت این مسافت با امر هنگام رانندگی وجود ندارد خوب میباشد ایربگها را بدون صدا نماید. همینطور درحالتی که مسافت سرنشین تا ایرنگ به هر دلیلی کمتر از ۲۵ سانت میباشد خوب میباشد صندلی را به عقب هدایت نماید تا این مسافت رعایت خواهد شد. برای راننده قابلیت و امکان تغییر و تحول زاویه دستور نیز برای مراقبت مسافت ۲۵ سانتیمتری قابلیتپذیر میباشد.
– اعتقاد از پیکربندی درست
پیکربندی کیسه هوا با تمرکز و آلرژی خاصی در کارگاه شکل میگیرد و کوچکترین تغییری در آنان سبب ساز به کوشش ناصحیحشان میگردد. این مساله قادر است مخاطرات متعددی به یار داشته باشد.
– نبود بازدارنده در میان سرنشین و کیسه هوا
گاهی ممکن میباشد سرنشین جلو طفل یا این که حیوانی را در بغل داشته باشد دراینصورت خلال خطراتی که نوباوه یا این که حیوان را ترساندن مینماید، ایربگ سعی خویش را برای سرنشین جلو از دست می دهد. همینطور یاور داشتن وسایل و ابزار خطرناک مانند چتر یا این که عصا نیز قادر است کیسه هوا را از یک دلیل نجات به ادله جراحت تبدیل نماید.
– قرارگیری درست دستها روی امر
ازآنجا که ایربگ راننده در باطن امر جایدارد بایستی اعتنا داشت که هنگام رانندگی دستها را روی محیط آن قرار نداد. به این دلیلکه ممکن میباشد هر لحظه تصادفی رخداد افتد و ایربگها فعال گردد. در اینحالت به دست راننده جراحت جبرانناپذیری وارد میگردد.
– عدم سوار کردن کودک ها در صندلیهای جلو
کیسه هوا همانقدر که برای تبارکسالان اثر گذار و ایمن میباشد برای کودک ها خطرناک و غیر موءثر میباشد. این کیسهها با آناتومی خردسالان سازگار وجود ندارد و قادر است در آن ها سبب ساز به صدمات بدون شوخی و حتی مرگ خواهد شد. به این ترتیب پیشنهاد می گردد صندلی بچه همواره در عقب خودرو و با مسافت مطلوب از کیسههای هوای پردهای و جانبی فیکس گردد. درصورت استعمال کودک ها پایین ۱۲ سال و یا این که اشخاصی با جسه ریزتر از صندلی جلو، پیشنهاد میگردد که ایربگها بدون صدا خواهد شد.
– تهیه درست دستور
در شکل تلسکوپی بودن نوع دستور، عالی میباشد زاویه آن به شکلی تهیه و تنظیم گردد که کیسه هوا روی سینه راننده گشوده خواهد شد خیر رمز و گردن وی.
– قرار ندادن اشیاء خطرناک در داشبورد
عالی میباشد از قرار دادن اشیای تزیینی خطرناک روی محیط ایربگ که معمولا بالای داشبورد پیاده سازی میشود جلوگیری کنیم. این اشیا ممکن میباشد هنگام گشوده شدن ایربگها تبدیل به دلیل خطر شوند.
– به کار گیری از کمربند ایمنی
در خودروهای مجهز به کیسه هوا، به کار گیری از کمربند ایمنی الزامیخیس از سایر خودروها میباشد. در شکل عدم به کارگیری از کمربند و فعال شدن ایربگها ممکن میباشد صدمات شدیدی به سرنشینان ستون جلو وارد خواهد شد.
نکته آخری اینکه با وجود آحاد خطرها مذکور می بایست اضافه کرد که مزیتهای کیسههای هوا و ایمنیای که برای سرنشینان به ارمغان میاورند بسیار بیشتر از معایب آنان میباشد و غیرفعال کردن آنها به جز در مورد ها خیلی خاص پیشنهاد نمی شود.