جابجایی اقتدار در خودرو از موتور به چرخها به وسیله سیستمهای زیادی به طور پشت سرهم شکل میگیرد.
براین اساس بهجز مداقه بالای همت درست هرکدام از این سیستمها، برقراری رابطه بدون نقص و ظریف در بین آن ها نیز التفات بالایی دارااست. شفت یکی اجزایی میباشد کهاین رابطه را برقرار مینماید. بدین ترتیب شفت خودرو را میقدرت بخشی از سیستم جابجایی اقتدار آن دانست که نیروی چرخشی موتور را به اجزای گوناگون منتقل مینماید.
شفت یا این که شافت در لغت به معنای پایه میباشد. این شالوده می تواند متحرک یا این که اثبات باشد. در شکل اثبات بودن قادر است فقط نقش توکلگاه بعضی اجزای بزرگتر را داشته و برای نگهداشتن دو یا این که سه سیستم در کنار و در زمینهی با یکدیگر به شغل رود. درصورت متحرک بودن می تواند نیروی موردنیاز را به طور رفت و برگشتی و یا این که چرخشی از یک سیستم به سیستمی دیگر منتقل نماید. بر همین اساس شفت دارنده ساختار گوناگون در بدنه خویش میباشد. بنابراین که شافتهای اثبات به صورت یک اساس یا این که میله اثبات چشم میگردند و شافتهای متحرک معمولا زاویهدار یا این که مفصلی میباشند.
این قطعه همینطور معمولا یک سری تکه ساخته می شود و از جنسی که تحمل توشه وارده از تنشهای ناشی از جابجایی توان را داشته باشد. همینطور شفت بایستی مدل باشد. به این دلیل که وزن هنگفت آنها در جابجایی با صرفه اقتدار اثر گذار خواهد بود و سبب ساز میگردد که قسمت مهمی از انرژی به وسیله خویش این قطعه جذب گردد و در سود در مراحل جابجایی هدر رود. براین اساس شفت را از فولاد آلیاژی مشقت بارکاریگردیده میسازند.