لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

سیلندر ماشین چیست؟ انواع سیلندر، اجزا و هر آنچه باید بدانید

سیلندر واحد اقتدار پیشرانه محسوب می‌شود. در درون سیلندر ماشین میباشد که سوخت می‌سوزد و به انرژی ما یحتاج برای جنبش خودرو تبدیل می گردد. لوازم یدکی لیفان تعداد سیلندرها در خودروهای ساده می تواند چهار، شش یا این که هشت باشد. سیلندر ماشین از فلز و آلیاژ آلومینیومی یا این که چدنی ساخته میگردد هرچند آلیاژهای مختلف دیگری نیز در ساختار آن وجود دارا‌هستند. در درون سیلندر پیستون وجود داراست که بالا و زیر می‌رود و سوخت را متراکم می‌سازد. ادغام سوخت و هوا مشتعل می گردد و منجر احتراق می‌گردد. در بالای سیلندر دو سوپاپ با اسم های سوپاپ ورودی و خروجی وجود داراست. سوپاپ ورودی جایی میباشد که ادغام سوخت و هوا از کاربراتور یا این که انژکتور وارد سیلندر می گردد و دود نتیجه ها از احتراق نیز از سوپاپ خروجی بیرون میگردد.

سیلندر خودرو
گازهای ساخت‌و‌ساز گردیده در طول احتراق باطن سیلندر اکسلی را می‌چرخانند که با اسم گرایش‌لنگ شناخته می‌گردد. با چرخش رغبت‌لنگ نیروی تولیدی به گیربکس می رسد و نهایتاً چرخ ها به تکان درمی‌آیند. معمولاً هرچقدر تعداد سیلندر ماشین‌ها بیشتر باشد پیستون‌های بیشتری برای احتراق سوخت بکار گرفته می گردند و به این ترتیب توان تولیدی نیز بیشتر خواهد بود. ولی امروزه با به کارگیری از سیستم‌هایی همانند توربوشارژر و سوپرشارژر می‌قدرت توان‌های بیشتری را نیز سوای نیاز به تعداد سیلندرهای بالا ساخت‌و‌ساز کرد.


اولی کاربرد حقیقی سیلندر در سال ۱۷۶۹ و با ابداع ماشین بخار بوسیله جیمز وات شکل گرفت. وی یک موتور بخار متشکل از یک سیلندر، یک پیستون و یک چرخ ساخته بود. از آن فرصت تا به امروز کلیه پیشرانه‌های احتراقی ساخت‌و‌ساز گردیده دارنده سیلندر بوده‌اند. سیلندرها می توانند در پیشرانه به‌شکل خطی و یا این که در دو ستون قرار گیرند و یااینکه پیرایش تخت داشته باشند. پیشرانه‌هایی با پیرایش خط بدون واسطه تحت عنوان پیشرانه‌های خطی شناخته میشوند و معمولاً چهار یا این که شش سیلندر دارا‌هستند؛ البته در صورتی سیلندرها در دو ستون و با زاویه نسبت به هم قرار گیرند با اسم پیشرانه‌های V صورت شناخته میشوند چون با این آرایش و پیرایش صورت V را میسازند و معمولاً بیشتر از شش سیلندر دارا‌هستند. برخی خودروسازان نیز پیرایش سیلندرهای تخت را برای پیشرانه‌های خویش گزینش می‌نمایند.

اجزای سیلندر ماشین
سیلندر خودرو از اجزای مختلفی تشکیل می گردد که درپی می خواهیم آنان‌را به‌شکل اجمالی معرفی کنیم. رمز سیلندر و واشر آن، حلقه پیستون، پیستون و BOSCH جزو مهمترین اجزای سیلندر می‌باشند.

پیستون
یک کدام از مهمترین قسمت‌های پیشرانه و سیلندر پیستون میباشد که در باطن سیلندر قرار می گیرد و جنبش صعودی و زیر دارااست. نقش پیستون آن میباشد که نیروی نتایج از احتراق ادغام سوخت و هوا و ایجاد گازها را به رغبت‌لنگ جابجایی دهد. این فعالیت با به کارگیری از یک میله رابط به اسم شاتون جاری ساختن می شود. تعداد پیستون‌های باطن پیشرانه با تعداد سیلندرها موازی میباشد و به عبارتی‌طور که گفتیم با ارتقاء تعداد سیلندر و پیستون نیروی تولیدی پیشرانه نیز ارتقا خواهد یافت. معمولاً پیستون‌ها از فرآورده چدن و آلومینیوم ساخت و ساز میشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد