جنس گلگیر باتوجه به وظیفه حفاظتی آن معمولا از فلزی مستحکم است.
استحکام ذکر شده البته با اضافه شدن یک لایه ورق اضافه در پشت آن تقویت میگردد. ظاهر گلگیر مانند باقی قسمتهای بدنه صاف و صیقلی بوده و همرنگ بدنه است. گلگیر را در قبلی صرفا از ورق فولاد خمیده میساختند اما امروزه بهمنظور کاهش وزن خودرو گلگیرهای مقاوم اما سبکتری نیز آیتم به کارگیری قرار می گیرند. انواع گلگیر خودرو با دقت به متریال عبارتند از:
گلگیر آلومینیومی مزیت وزن کمتر، ضد زنگبودن و استحکام کافی را دارااست.
گلگیر فایبر گلاس در عین وزن کم، سفت و بسیار مقاوم است.
گلگیر پلاستیک سنگین وزن کمی ندارد ولی در عوض خوردگی و زخمهای شیمیایی مقاوم می باشد.
البته به کار گیری از گلگیرهای فولادی نیز همچنان در خودروسازی ترویج دارااست. چرا که فولاد را میتوان سفتترین و مقاومترین متریال قابلبه کارگیری در عوض سایش دانست. گلگیرها از نگاه موقعیت مکانی دو گروه گلگیر جلو و عقب داراهستند که شاید در یک خودرو تفاوت سایز داشته باشند؛ اما از یک کالا هستند.
گلگیر ماشین کجا نصب میگردد؟
گفتیم که گلگیر را معمولا در ظواهر با بدنه خودرو یک پارچه و مخلوطگردیده می بینیم. ولی می بایست اذعان کرد که گلگیر درواقع با بدنه بهشکل یکتکه پیاده سازی نشده و ساخته نمی شود. درواقع گلگیر ماشین نیز مانند درها، کاپوت و سپر بهشکل مستقل پیاده سازی و ساخته میگردد و آنگاه روی شاسی با اتصالات منحصر پرچ گردیده و نصب میشود. اما مراحل تشکیل داد و پیاده سازی گلگیر پیشتر بهشکل یک دست با بدنه شکل میگرفت. ولی بعضا مقاومسازیها در قسمت گلگیر، پیاده سازی متعدد و حجیمخیس شدن آن و گاها تفاوت ورق بهعمل رفته در ایجاد کرد این نصیب منجر گردیده است تا گلگیر ماشین امروزه معمولا به طور منقطع پیاده سازی و ساخته خواهد شد.