از آنجایی که تعداد خودروهای مو جود در خیابان ها بیشتر گردیده و بهدنبال این مورد ترازو تصادفات نیز ارتقاء دیده گیری داشته میباشد کارشناسان مربوطه بهدنبال یک چاره برای کاهش ترازو تصادفات در جاده ها بودند.
پس از نظارت های گوناگون بدین سود رسیدند که با پیاده سازی سپرها و ایربگ ها میتوانند تا حد قابل توجهی تصادفات را کاهش داده و حتیدر شکل تصادف نیز معیار آسیبی که خودرو می بیند کمتر خواهد شد.
سپرها اساسا در بخش جلویی و عقبی همه خودروها نصب میشوند و به جهت ساختاری که دارا هستند به راحتی جراحت نمی بینند. امروزه این سپرها اکثر زمان ها از ادغام آلیاژهایی مانند پلاستیک، فلز و فیبر به ساختوساز می رسند. می قدرت اذعان کرد امروزه شرکتهای در رقابت برای ساخت و ساز سپرهای مدل خیس اما در عین هم اکنون ضربه گیرتر میباشند که زخم پذیری کمتری دارا هستند.
توری روی سپر خودرو چه وظیفه ای داراست؟
سپر خودرو نیز مانند دیگر قسمت های خودرو دارنده سیستم منحصر به فرد به خویش بوده و به همین استدلال ریزه کاری و قسمت های مختلفی را مشمول میشود. مثلا این بخشها می شود به توری روی سپر خودرو اشاره نمود. برخی از اشخاص خیال و خاطر می نمایند کهاین توری ها فقط وجهه زیبایی و برای کامل شدن کردن ظواهر خودرو روی سپر به کار گیری میگردند ولی می بایست ذکر نمود که ضمن اینکه سبب ساز زیباتر شدن خودرو می گردند مانند یک صافی برای موتور نیز شغل می نمایند. بدین شکل که موتورها در خودروها در طول عمل به حرارت متعددی رسیده و قادر است خطرناک جلوه نماید ولی به جهت وجود توری روی سپر جلو هوای خنک از خارج درون خودرو گردیده و با خنک کردن آب رادیاتور، دمای موتور را متعادل می نماید. از طرفی بازدارنده ورود ذرات آویزان در هوا به خودرو گردیده و از آلودگی خودرو دوری می نماید.