تغییر و تحول و تهیه طول بدنه و سیستم تعلیق در خودروها، لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد یکیاز شیوه های ارتقا عملکرد و بالا بردن هندلینگ خودرو میباشد که ولی جنبه زیبایی نیز دارااست. این شغل امروزه در دنیای تیونینگ و تقویت خودروها، یک کدام از فرایند مهم به حساب میآید که معمولا با تغییرو تحول در اندازه حلقهها و تایر نیز همدم می گردد.
امروزه بخش اعظمی از خودروهای گران قیمت، دارنده سیستم تعلیق با قابلیت و امکان تهیه طول میباشند تا بتوان از آنها در وضعیت متفاوت، به کارگیری بهتری کرد. این خط مش در ارتباط خودروهای شاسیبلند نیز بیشتر چشم می گردد تا همت بهتری در مسیرهای منحصربهفرد آفرود داشته باشند. ولی که خودروسازان مدام شرایط وسط را در تهیه قسمتهای فنی در حیث میگیرند تا استعمال از خودرو برای قشر کلانای از جامعه ممکن باشد. این مسئله را میاقتدار در تهیه و تنظیم پیشرانهها، طول خودرو از زمین، اندازه تایر و حلقه چرخها و… رویت کرد.
تهیه طول و تغییر تحول مسافت بدنه خودرو و قسمتهای زیرین اتاق از زمین، در خودروهای متعدد به طور متعدد ایفا می شود. به عنوان مثال، در یک شاسی بلند و SUV که فلسفه پیاده سازی آن، استعمال از خودرو در بیراههها و مسیرهای سوا جاده میباشد، تغییرو تحول طول به طور ارتقا طول بدنه و بدور شدن نصیبهای زیرین خودرو از سطح زمین میباشد تا در طی عبور از مسیرهای سنگی و ناهمواریها، کف خودرو به پستی و بلندیهای زمین واکنش نکند. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد ولی در خودروهای سواری که معمولا تهیه طول به منزله ارتقا هندلینگ آنهاست تا در سرعتهای بالا و مسیرهای لبریز پیچ و تاب جاده، پایداری بیشتری داشته باشند، تغییر تحول طول به طور نزولی میباشد تا هم هندلینگ ارتقا پیدا نماید و هم پایداری خودرو در مسیر بیشتر خواهد شد. خلال اینکه این شغل قادر است سبب کاهش مقاومت هوا در قبال تکان خودرو نیز خواهد شد.
گونه های طول زدن خودرو
برای تهیه و تنظیم و تغییرو تحول طول بایستی در سیستم فنربندی خودرو دست موفقیت. سیستم تعلیق در خودروهای متفاوت به یک سری صورت گوناگون وجود دارااست که فعالیت با هر یک، طریق خاص خویش را داراست. کلاً، خودروها یا این که دارنده سیستم تعلیق فنر تخت از نوع بی آلایش یا این که پارابولیک میباشند، یا این که فنر لول داراهستند و یا این که تعلیق آنها ترکیبی از فنر میله پیچشی با فنر تخت یا این که فنر لول میباشد. علاوه بر اینکه امروزه در خودروهای سواری و شاسی بلندها از سیستم تعلیق پنوماتیک نیز به کارگیری می شود که معمولا این قبیل ماشینها، در کنار قابلیت و امکان تغییرو تحول طول در هر لحظه بوسیله راننده، قابلیت و امکان تهیه و تنظیم هوشمند و خود کار نیز دارا هستند. لازم به ذکر میباشد که برای آحاد مثالهای فنربندی، کیتهای ماهر فراهم برای کاهش یا این که ارتقاء طول وجود دارااست که میقدرت آنها را مبتنی بر با خودرو و سیستم تعلیق آن، خریداری کرد. این عمل اما هزینه بالاتری داراست و معمولا در فرآیند بالایی تقویت و تیونینگ خودروها، استعمال میشود.
فنربندی تخت
فنرهای تخت که به اسم شمش نیز شناخته می شوند، در دو نوع بی آلایش و پارابولیک میباشند و معمولیترین نوع فنربندی در دنیای خودرویی محسوب می گردند و مهمترین خصوصیت آنها، آسانی و تحمل توشه زیاد میباشد. قطعات این نوع فنربندی کمتر از سایر اشکال سیستم تعلیق میباشد کهاین فرمان باعث به کاهش استهلاک آن گردیده و هزینه کمتری نیز برای سازنده دارااست. البته در مقابل راحتی کمتری دارا هستند و بیشتر برای حمل توشه و استعمال در خودروهای باربری مطلوباند.
این فنرها به امداد قطعهای به نام گوشواره، از دو راز به شاسی خودرو متصل میشود. یکیاز شیوه های ارتقا طول دراین نوع سیستم تعلیق، بلند کردن قد و طول این گوشوارهها میباشد. اما این عمل سبب ساز برهم میل کردن تعادل خودرو در عبور از دست اندازها نیز می گردد که بایستی برای رفع این عیب، اصطلاحاتی در دیگر نصیبهای سیستم فنربندی و امر نیز تشکیل داد.
بادگیری فنرها و دایرهای کردن آنان نیز یک روش دیگر برای ارتقا طول این خودروهاست. اما کهاین فعالیت سبب ساز کم آبخیس شدن سیستم تعلیق نیز میشود. مجموعاَ هرچه فنرها به موقعیت تخت و صاف مجاورتخیس باشند، فنربندی قابل انعطافتری خواهیم داشت.