لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

ساختار کلاچ و اجزای آن

کلاچ یک کدام از نصیب‌های جابجایی توان در خودرو میباشد. لوازم یدکی لیفان کلاچ وظیفه داراست تا تکان و اقتدار تولیدشده به وسیله موتور را به گیربکس منتقل نماید و هم اینگونه هر فرصت که راننده خواست، این جابجایی اقتدار را جدا نماید تا دنده‌ها را بتوان بده بستان کرد. کلاچ در عین اینکه دارنده یک سیستم معمولی میباشد و در پوسته یک تیم چشم می شود البته دارنده قسمت‌های مختلفی میباشد که در کنار هم، شغل کلاچ گیری را اجرا می دهند.

پوشش و کاور سیستم کلاچ
کلاچ خودرو دارنده بخش‌های مختلفی میباشد که در پوسته یک تیم و در یک قالب قرار دارا‌هستند. پوشش کلاچ، کمتری فساد را در طی فرصت دارد و در واقع، می‌اقتدار خاطرنشان کرد این قسمت از کلاچ، قدمت بی‌غایت دارااست. چرا‌که کمترین فشار و تنشی روی این نصیب از کلاچ میباشد و هیچ‌وقت هم پایین تنش، ضربه یا این که فشار قرار نمی‌گیرد.

فلایویل یا این که چرخ طیار
فلایویل یا این که چرخ طیار در پشت موتورها و در محل مسدود شدن موتور به گیربکس جای‌دارد. این قطعه در خودروهایی که دارنده گیربکس اتومات می‌باشند، صرفا یک تسمه نازک فلزی میباشد تا دنده شروع روی آن قرار بگیرد. ولی در خودروهایی که دارنده گیربکس دستی می باشند، فلایویل دارنده کارکرد بسیار بیشتری میباشد و حتی پیاده سازی‌های خاصی نیز برای این قطعه چشم می شود تا کارکرد بهتری داشته باشد. فلایویل هم به تکان جاری پیستون‌ها و رجوع و برگشت آنان به سمت بالا یاری می‌نماید و هم دنده شروع روی آن قرار می گیرد. علاوه بر اینکه تیم کلاچ نیز روی فلایویل یا این که به عبارتی چرخ طیار بسته می گردد. فلایویل در واقع بیشتر قسمتی از موتور شناخته می گردد تا اینکه در گروه کلاچ باشد.

کاغذ کلاچ
کاغذ کلاچ از یک طرف به وسیله دیسک کلاچ به سمت فلایویل با فشار بسیار متعددی، فشار داده می‌گردد تا شغل جابجایی توان صورت بپذیرد. روی ورقه از هر دو طرف دارنده یک لنت میباشد که تشابه متعددی به متاع لنت ترمز داراست. این لنت، اصطکاک بالایی می تواند با فلایویل از یک طرف و همینطور با دیسک کلاچ از سمت دیگر داشته باشد که همین اصطکاک سبب ساز جابجایی توان شود. زمانی کلاچ میگیریم، فشار از روی شیت کلاچ برداشته می گردد و در فیض جابجایی توان، انقطاع گردد.

دوشاخه کلاچ
زمانی کلاچ می گیریم، اقتدار و جنبش پا به نحوه‌های مختلفی به دوشاخه کلاچ میرسد. دوشاخه کلاچ قطعه‌ای میباشد که بلبرینگ کلاچ را به فنر کلاچ فشار می دهد تا شغل کلاچ‌گیری صورت بپذیرد. جنبش دوشاخه کلاچ به دو شکل میباشد.

فنر بازگرداننده
این فنر روی دوشاخه کلاچ جای‌دارد تا با تکان دوشاخه کلاچ، آن را مجدد به سمت عقب برگرداند. در شکل فساد این فنر، دوشاخه کلاچ و به‌دنبال آن، بلبرینگ کلاچ همچنان با فنر شمسی کلاچ در تماس خواهند بود که‌این موقعیت منجر بروز مشکلاتی گردد.

اساس قرارگیری دوشاخه کلاچ
دوشاخه کلاچ روی قالب کلاچ قرار میگیرد. محل قرارگیری دوشاخه کلاچ در برخی از خودروها مثل خودروهای دیفرانسیل جلو که گیربکس باطن محیط موتور جای‌دارد، به‌شکل یک استوانه میباشد که دوشاخه داخل آن قرار میگیرد. البته در بعضا از خودروها مثل خودروهای دیفرانسیل عقب که گیربکس در پشت موتور قراردارد، یک زائده یک‌سری سانتیمتری که راز آن تماما گرد و صیقلی میباشد، محل قرارگیری دوشاخه کلاچ میباشد تا دوشاخه کلاچ که از اواسط روی آن نصب میشود، بتواند یک جنبش الاکلنگی پیدا نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد