لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

سیستم تعلیق مستقل یا غیر مستقل؟

یکی‌از دیگر از موادسازنده به دور از چشمان اشخاص ساده، صفت غیروابسته یا این که غیر جداگانه در خطاب کردن نوع سیستم تعلیق در یک خودرو میباشد. لوازم یدکی لیفان از این دو کلمه برای ذکر وجود یا این که نبود اتصال و رابطه بی واسطه در میان چرخ‌های دو سمت یک پایه به کارگیری می‌گردد. بدین ترتیب که سیستم تعلیق جداگانه به نوعی سیستم تعلیق گفته می شود که در آن تعلیق سمت راننده در پایه جلو، رابطه مستقیمی با تعلیق سمت فراگیر ندارد. دقت داشته باشید که وجود سیستم گرایش موج‌گیر در محورهای خودرو ربطی با تیتر جداگانه یا این که غیر غیر وابسته بودن آن تعلیق ندارد و رابطه دو چرخ در یک پایه با سیستم تمایل موج گیر یک رابطه بی واسطه به اکانت نمی‌آید. هر مورد از این دو نوع سیستم تعلیق کاربردهای خویش را دارا‌هستند و هرمورد برای یک کاربری خاص مطلوب میباشند. تمایز بارز دربین سیستم تعلیق غیر وابسته و غیر غیر وابسته در داشتن قطعات متحرک بیشتر، هزینه پیاده سازی، ساخت و ساز و مراقبت فراتر، پایداری بیشتر و امکان در دست گرفتن جداازهم و انحصاری هر کدام از چرخ‌ها در سیستم جدا و اقتصادی بودن مراحل ایجاد سیستم تعلیق، سهولت تعمیرات و محافظت و پایداری کمتر غیر جداگانه میباشد.

فاکتور نامرئی
سیستم تعلیق خودرو ارتباط تنگاتنگی با دانش فیزیک و هندسه دارااست. در فیض یکی‌از مهم ترین مسائلی که از حیث یک شخص بی آلایش بدور میماند، فاکتور وزن و اثر آن بر سعی سیستم تعلیق میباشد. فاکتور وزن در رسیدگی فنی خودرو به دو وزن تعلیق گردیده و وزن تعلیق نشده تقسیم میشود. وزن تعلیق گردیده (Sprung Weight) به وزن هر آن چیزی که فراتر از سیستم تعلیق جای دارد گفته می‌گردد. یعنی وزن شاسی، اتاق، سرنشینان، صندلی‌ها، پیشرانه و گیربکس، سیستم جابجایی نیرو، توشه حایل و متعلقات روی آن، متعلقات صندوق عقب، تایر زاپاس، سوخت مو جود در باک و … هر آن چیزی که فراتر از سطح سیستم تعلیق میباشد. وزن تعلیق نشده (Unsprung Weight) وزن هر آن چیزی میباشد که در زیر سیستم تعلیق جای دارد و در اختیار گرفتن کردار آن مستقیما به ذمه سیستم تعلیق میباشد. این گزینه مشمول وزن تایرها و ریم‌ها، وزن دسته ترمز، وزن محورها و اجزا سیستم تعلیق و متعلقات آن میباشد. هم اکنون التفات فهمیدن این تقسیم بندی در چیست؟ در واقعیت در قضیه رسیدگی سیستم تعلیق، آنچه التفات داراست معیار وزن تعلیق نشده میباشد. به عبارتی‌طور که در دانش فیزیک دوم متوسطه خواندیم، ضابطه سوم نیوتون مشهور به معادله بنیادین مکانیک کلاسیک از مجموعه مقررات سه‌گانه تکان نیوتون میگوید: چنانچه به جسمی نیرو وارد کنیم، آن جسم نیرویی به به عبارتی بزرگی و در جهت مخالف به ما وارد می‌نماید. به عبارت بی آلایش‌خیس، هر ضربه یک ضربه مساوی به یار و همدم دارااست به به عبارتی بزرگی، البته در جهت مخالف. درحال حاضر فکر کنید که تیم وزن تعلیق نشده یک خودرو (از جمله مبنا جلو) با یک پارچه‌انداز واکنش می‌نماید. این عکس العمل با دست‌انداز منجر اجرا نیرویی به بزرگی ضربه وزن تک تک شالوده جلو به دست‌انداز و در سود وارد داخل شدن نیرویی با به عبارتی بزرگی به پایه جلو خودرو می‌گردد. این نیرو معکوس منجر بالا پرش شالوده جلو و عده شدن سیستم تعلیق درین مبنا و در سود تلاش سیستم تعلیق میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد