لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

پیستون ماشین چیست و روش کار آن چگونه است؟

پیشرانه داخل‌سوز وسایل نقلیه از هزاران قطعه اثبات و متحرک ساخته شده و یک کدام از مهمترین آنان پیستون میباشد. لوازم یدکی لیفان نقش این قطعه به حدی اصلی میباشد که هرگونه زخم دیدنش سبب از شغل افتادن پیشرانه و اجبار هزینه‌های هنگفت به صاحب و مالک شود. پیستون قطعه‌ای فلزی میباشد که باطن سیلندر تکان می‌نماید. حاشیه‌های پیستون دارنده حلقه‌هایی میباشد که با دیواره سیلندر در تماس می‌باشند. این قطعه اصلی از آلومینیوم یا این که چدن ساخته می شود و از روش شاتون با تمایل‌لنگ رابطه پیدا می‌نماید.

پیستون ماشین

در هر سیلندر پیشرانه یک پیستون وجود داراست و با بالا و ذیل رفتن پیستون شاهد چرخش تمایل‌لنگ با رابطه شاتون هستیم. به عبارتی‌طور که تا قبل از اینً در نوشته‌علمی رغبت‌لنگ خودرو بیان کرده‌ایم، نیروی نتیجه ها از احتراق ترکیب سوخت و هوا از روش پیستون، شاتون و تمایل‌لنگ به بقیه اجزای پیشرانه جابجایی یافته و نهایتاً به چرخ‌ها می رسد تا بدین ترتیب خودرو تکان کند. با ذیل رفتن پیستون ترکیب سوخت و هوا وارد سیلندر یا این که محیط احتراق می‌گردد. وقتی که پیستون به بالا تکان نماید ترکیب حافظه گردیده متراکم شود و با جرقه‌زنی شمع منفجر گردد. پیرو نیروی نتیجه ها از احتراق سوخت و هوا منجر می گردد پیستون مجدد به ذیل تکان نماید. وقتی که پیستون مجدداً به بالای سیلندر جنبش نماید گازهای سوخته گردیده از سیلندر بیرون خواهند شد. این سیکل بارها و بارها و همان صدها یا این که هزاران توشه در دقیقه تکرار می‌گردد.

وظایف پیستون ماشین
پیستون ماشین
درپی به برخی از مهم ترین وظایف پیستون ماشین می پردازیم:

تأمین انرژی مکانیکی
پیستون میتواند انرژی ناشی از سوختن ادغام سوخت و هوا را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید. هنگامی که شمع جرقه می زند پروسه احتراق صورت می دهد. انرژی نتیجه ها از این مراحل به حداکثر نخواهد رسید چون موقتیً به انرژی مکانیکی تبدیل نشده میباشد. در روند آتی پیستون از نقطه بالای سیلندر به زیر جنبش خواهد کرد تا اینگونه فرایندی را اعمال دهد.

تهیه وسعت سیلندر
فعالیت پیستون جنبش افزایشی و زیر در سیلندر میباشد. وقتی که‌این قطعه به تحت جنبش نماید وسعت سیلندر ارتقاء می یابد و پیشرانه ترکیب سوخت و هوا را به درون محیط احتراق می‌مکد. با وارد شدن پیستون به بالا وسعت سیلندر کم شده و فشار ارتقاء خواهد یافت. همین مسئله درباره دمای گازهای محیط احتراق نیز صحت می‌نماید. نهایتاً اینگونه کاری منجر ذیل‌فشار قرار به چنگ آوردن ادغام سوخت و هوا شود.

متراکم کننده ترکیب سوخت و هوا در سیلندر
وظیفه آجل پیستون ماشین متراکم کردن ترکیب باطن سیلندر میباشد. این ادغام متراکم گردیده در پی منفجر شود. کاهش وسعت سیلندر وقتی صورت می دهد که پیستون از ذیل سیلندر به نصیب بالا تکان نماید. در‌این‌صورت سوپاپ نیز به طور کاملً بسته خواهد بود. از آنجایی که ادغام سوخت و هوا هنوز باطن سیلندر میباشد به این ترتیب با کاهش وسعت شاهد ارتقا تراکم آن خوا‌هیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد