لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

میل بادامک چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

اکثر مالکان خودروها با خدمت و محافظت قطعات اصلی وسیله نقلیه خویش آشنا میباشند ولی بعضی قطعات به ویژه در باطن پیشرانه وجود دارا هستند که شاید به دیده نیایند ولی نقش بسیار مهمی در کارایی درست خودرو خواهند داشت. لوازم یدکی لیفان تا قبل از این به نقش و وظیفه قطعات مهمی همانند گرایش‌لنگ، شفت، سوپاپ و یاتاقان در خودروها پرداخته‌ایم و هم اکنون وهله به یکی از دیگر از قطعات اساسی بکار رفته در پیشرانه‌های داخل‌سوز یعنی گرایش بادامک یا این که رغبت‌سوپاپ camshaft می رسد؛ البته این قطعه چیست و چه نقشی داراست؟

گرایش بادامک چیست و چه نقشی در خودرو دارااست؟
پیش از پرداختن به نقش رغبت بادامک در پیشرانه خوب میباشد اشاره‌ای کوتاه به کیفیت کارکرد یک پیشرانه باطن‌سوز داشته باشیم. به عبارتی‌طور که باخبر می‌باشید این تیم از پیشرانه‌ها انرژی نتیجه ها از سوختن بنزین را در غایت به انرژی حرکتی تبدیل می‌نمایند. هنگامی که کلیه‌چیز بر طبق اپ پیش برود بنزین سوزانده گردیده عمل مکانیکی ایفا خواهد اعطا کرد و نهایتاً با تکان چرخ‌ها خودرو به پیش خواهد رفت.

رغبت بادامک
پیشرانه‌ها دارنده پیستون‌هایی می باشند که باطن محیط‌ای فلزی به اسم سیلندر بالا و ذیل میروند. این قطعات با گرایش لنگی در خصوص می باشند که جنبش خطی را به چرخشی تبدیل می‌نماید. احتمال داراست در هر خودرو دربین ۲ تا ۱۲ سیلندر بکار رفته باشد و تعداد پیستون‌ نیز بسته به نوع و پیاده سازی پیشرانه مختلف خواهد بود. همگی پیشرانه‌های امروزی دارنده سیکل‌های معلوم جذب، کمپرس، احتراق و خروج گازها میباشند. در وضعیت احتراق پیستون‌ها از تحت به بالای سیلندر میروند. از آنجایی که پیشرانه‌ها مستلزم هوا برای سوزاندن سوخت میباشند براین اساس در طول جذب هوا سوپاپ‌ها گشوده می باشند تا هوا وارد محیط احتراق خواهد شد. وقتی که پیستون به کف سیلندر رسد سوپاپ‌ها برای کمپرس یا این که فشرده‌سازی ترکیب سوخت و هوا بسته می شوند و بعداز احتراق نیز گازهای ساخت‌و‌ساز گردیده از روش سوپاپ دود بیرون می گردند.

تمایل بادامک
ولی درین در میان می بایست به گرایش بادامک بپردازیم که نقش ویژه‌ای در سعی درست خودرو داشته و رابطه قربت فی مابین آن و فازهای جذب و کمپرس ادغام سوخت و هوا وجود دارااست. گرایش بادامک قطعه‌ای میباشد که سوپاپ‌ها را گشوده و بسته می‌نماید تا اذن ورود و خروج ادغام سوخت و هوا به محیط احتراق را میدهد. هر پیشرانه تولیدی دست کم از یک یا این که دو تمایل بادامک به کارگیری می‌نماید. وظیفه مهم گرایش بادامک یا این که رغبت‌سوپاپ گشوده و بسته کردن سوپاپ‌ها خواهد بود و به همین خیال و خاطر دارنده لوب‌های تخم‌مرغی صورت میباشد. با چرخش تمایل بادامک این لوب‌ها با دیگر قطعات به خواسته راه‌اندازی سوپاپ‌ها و ورود و خروج ترکیب سوخت و هوا به فضای احتراق رابطه برقرار می‌نماید. اینگونه فرایندی به‌شکل متواتر و بی‌وقفه ایفا میگردد به سیرتکامل‌ای که در هر دقیقه شاهد صدها توشه چرخش تمایل بادامک هستیم. کارشناسان مبنی بر محل نصب گرایش سوپاپ و تعداد آن ها پیشرانه‌ها را به گروه‌های متفاوتی تقسیم می‌نمایند و ما در‌پی به آن ها اشاره میکنیم.

پیشرانه‌های OHC
درین نوع پیشرانه‌ها رغبت بادامک یا این که رغبت‌سوپاپ در رمز سیلندر و بالای سوپاپ‌ها نصب گردیده‌است. در بعضا از پیشرانه‌های OHC یک گرایش بادامک با سوپاپ‌های ورودی و خروجی رابطه می گیرد و منجر ورود و خروج ادغام سوخت و هوا میگردد. اما اکثر پیشرانه‌های امروزی دارنده دو تمایل بادامک می‌باشند که یک کدام از برای سوپاپ‌های ورودی و دیگری برای سوپاپ‌های دود یا این که خروجی بکار گرفته میشود. ولی در پیشرانه‌های خورجینی یا این که V صورت، هر تیم از سیلندرها دارنده یک رغبت بادامک میباشند. همینطور می بایست ذکر کرد بخش اعظمی از پیشرانه‌های ۶ یا این که ۸ سیلندر خورجینی دارنده دو سوپاپ ورودی و خروجی برای هر سیلندر می‌باشند. در پیشرانه‌های OHC گرایش بادامک‌ها مستقیماً با سوپاپ‌ها یا این که بازوهای اختصاصی برای مفتوح کردن سوپاپ‌ها رابطه دارا هستند. فنرها به سوپاپ‌ها اذن میدهند تا بعد از کارایی رغبت سوپاپ مجدد بسته شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد