دیفرانسیل خودرو یکیاز مهمترین گروه سیستمهای جابجایی اقتدار به شمار میرود که وظیفه آن جابجایی و توزیع نیروی گذرکرده از باکسدنده و تمایلگاردان به چرخهای جایزه خودرو میباشد. لوازم یدکی لیفان این موسسه خویش مشمول قسمتهای متعدد ریز و درشتی می گردد که پلوس نیز یکیاز آنها به حساب می آید. پلوس رابط جابجایی اقتدار از دیفرانسیل به چرخها میباشد که با اعتنا به اساس مشوق خودرو، ممکن میباشد روی شالوده جلو، عقب یا این که هر دو آنان تعبیه خواهد شد. قطعی این رابط که از بازوی غلتطی به کارگیری مینماید در جابجایی توان اختلال ساختوساز مینماید.
پلوس خودرو چیست؟
به عبارتیسیرتکامل که گفته شد پلوس یک کدام از نصیبهای سیستم دیفرانسیل خودرو به شمار میرود که وظیفه جابجایی اقتدار توزیعگردیده به چرخها را داراست. به ذکر دیگر، پلوس میلهای میباشد که در بین دیفرانسیل و چرخها قرار گرفته و خلال نگهداری اتصال این نصیبها فعالیت جابجایی توان را جاری ساختن می دهد. سازندگان راز پلوس را بهشکل غلتطی پیاده سازی مینمایند تا درصورت چرخش چرخ با شکستگی روبهرو نشود.
سعی پلوس در خودروهای کهن و نو پاره ای گوناگون میباشد. در خودروهای سابق، تعداد متعددی ساچمه در پلوس اجرای نقش میکردند که در مثالهای مدرن با یک سهشاخه جابجایی نیرو جایگزین گردیدهاند.
پلوس چه نصیبهایی دارااست؟
پلوس خودرو قطعهای به ظواهر معمولی میباشد که وظیفه ارتباطی مهمی داراست. جاریفعالیت نقشی مهم در اتصال قسمتهای خردخیس پلوس به یکدیگر داراست چراکه این سیستم نیاز به دستکم نیروی اصطکاک در بین اجزای خویش میباشد. زیربخشهای پلوس عبارتند از:
سرپلوس
نصیب اتصال پلوس به چرخها را سرپلوس مینامند که نقش مهم انقال نیرو را برعهده گرفته میباشد. این قسمت که بایستی تا حدودی تکان آزادانه داشته باشد تا درصورت چرخش چرخ در پیچوخمهای جاده با شکستگی مواجه نشود.
مشعلی پلوس
مشعلی پلوس سهشاخه جابجایی توان را باطن خویش مکان می دهد و وظیفه داراست تا آن را به دیفرانسیل و باکسدنده متصل نماید.
گردگیر پلوس:
وظیفه مهم گردگیر پلوس (به صورت مخروطی و قیفی در انتهای پلوس) پرهیز از ورود گرد و خاک هوا باطن پلوس میباشد تا در کارکرد آن مشکلی ساختوساز نشود. این گردگیر فی مابین چرخ و باکسدنده قرار میگیرد. گردگیر بهخیال رابطه قربت که با جعبدنده خودرو داراست تحت عنوان قطعهای حساس شناخته میگردد و با گذر فرصت در گیر فرسودگی می گردد. این فساد بعدا سبب جراحتهای دور از شوخیخیس و ازهم گسیختگی آن می شود تا آخر و عاقبت پس دادن گریس گردد.
سه شاخ پلوس
سه شاخ با چرخ و مشعلی سرگرم میباشد و داخل سرپلوس قرار می گیرد. این نصیب مرتبه آزادی طولی پلوس را ممکن مینماید؛ به عبارت دیگر، پلوس بهواسطه سهشاخ می تواند در راستای طولی جنبش نماید. این جنبش می تواند عبور خودرو از مسیرهای ناهموار را معمولیخیس نماید. سهشاخ کامل شدنکننده جنبش چرخشی پلوس نیز به شمار میرود.
گرایش پلوس
در میان دو رمز پلوس قرار میگیرد و با اسم شافت پلوس نیز شناخته میشود. به جهت ماهیت این قطعه، از محصول آلیاژهای مستحکم تنظیم می گردد تا فشارهای متعددی را تحمل نماید.