سیستم جلوبندی ماشین ها به دو تیم طبقه بندی می شوند.
لوازم یدکی لیفان مشهد در یدکی حقی پیروزی مشهد
این دو گروه دربرگیرنده جلوبندی جدا و متعلق میباشد که هرکدام از این سیستم ها کوشش مختلفی را روی ماشین اعمال می دهند.
سیستم جلوبندی خودرو از نوع متعلق
این سیستم از یک پایه سفت که ساخته شده از یک میله فولادی یا این که آلومینومی میباشد تاسیس شده است و در پهنا خودرو جای دارد. این میله به وسیله فنرهای leaf spirings اثبات نگهداشته می گردد. برای اتصال چرخ های بیرونی به میله شالوده از پین ها و BOSCH ها به کارگیری می نمایند.
خوب میباشد بدانید محصول میله های سیستم جلوبندی خودرو از نوع متعلق با خودروهای باری متعدد میباشد. به عنوان مثال برای خودروهای باری از محورهای solid axle به کار گیری می خواهد شد؛ ولی این شالوده برای خودرو سواری مطلوب وجود ندارد.
سیستم جلوبندی خودرو از نوع غیروابسته
در سیستم های جداگانه اول از اساسهای نوسانی به کار گیری می کردند، البته در حال حاضر دراین سیستم ها از میله های امروزی چپمن یا این که مک فرسون منفعت می گیرند. درین پیاده سازی هرمورد از چرخ ها به صورت غیروابسته روی پایه خویش نصب گردیده و منجر می گردد که چرخ ها به طور غیروابسته به موقعیت متفاوت جواب دهند.
در سیستم جلوبندی از نوع غیر وابسته وزن فنر کاهش پیدا کرده و سبب گردیده که خودرو قابل انعطاف خیس جنبش نماید. این سیستم نیز گونه های مختلفی دارااست که برای خودروهای متعدد می اقتدار از آن استفاده نمود.
تفاوت فی مابین جلوبندی ماشین های سواری و هنگفت
این ماشین آلات طبق یکسری اصول خاصی تکان می نمایند و قطعات داخلی آن ها نیز با یکدیگر مختلف میباشد. در پی میتوانید این تفاوت ها را ببینید:
جلوبندی خودروهای سواری وزنی موازی با ۶ بدن را تحمل و حمل می نمایند، ولی خودروهای هنگفت می توانند حدود ۵۰ بدن وزن را تحمل نمایند.
در جلوبندی سواری های هنگفت چرخاننده های دوگانه وجود دارااست که منجر می گردد ماشین در مسیر مطلوب قرار بگیرد. البته در خودروهای سواری این چرخاننده ها نیست.
بعدها و اندازه های ماشین های سواری خرد خیس از ماشین های هنگفت میباشد.