لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

خرید قطعات یدکی ماشین چینی در مشهد

انواع اکسل جلو وعقب ماشین

اکسل جلو و اشکال آن
اکسل جلو (Front Axle) در جلوی خودرو جای دارد و وظیفه یاری به دستور پذیری و جذب تکانه‌ها از سطح ناهموار جاده و دست اندازها را برعهده دارااست.

لوازم یدکی ماشین چینی مشهد فروشگاه یدکی حقی مشهد پیروزی

اکسل اساس جلو قادر است از نوع پایه زنده یا این که شالوده مرده باشد.

لوازم یدکی چینی مشهد

در صورتی اکسل جلو از نوع گرداننده باشد، این اکسل همینطور و مسئول امداد به جلو بردن خودرو و چرهاندن چرخ‌ها میباشد.

محورهای جلو می بایست شایسته ترین استحکام را داشته باشند و به همین ادله اکثر زمان ها از فولاد کربنی یا این که فولاد نیکلی ساخته میگردند.محورهای جلو نیز می توانند در گونه های مختلفی وجود داشته باشند. بعضی از اشکال مبنا جلو عبارتند از:

مبنا بدون واسطه: در‌این نوع شالوده جلو، چرخ‌ها به طور بدون واسطه به شالوده متصل گردیده و در شیت روی آن قرار می گیرند. این نوع شالوده در خودروهای بی آلایش و خرد استعمال میگردد.
اساس متحرک: در‌این نوع شالوده جلو، چرخ‌ها به شالوده متصل گردیده و قابلیت انتقال و تکان آزاد را دارا هستند. این نوع شالوده به خودروهایی که نیاز به چرخش منعطف دارا‌هستند، مانند خودروهای جاده‌ای و خودروهایی که برای بخش ها پرترافیک مطلوب میباشند، به کارگیری می‌گردد.
اکسل اساس عقب و گونه های آن
اکسل پایه عقب (Rear Axle) در عقب خودرو جای دارد و در اکثر زمان ها خودروها از نوع مبنا زنده میباشد. شالوده عقب مسئول جابجایی توان به چرخ‌های عقب میباشد. اکسل پایه عقب از روش گرایش کاردان (Drive shaft) به سیستم جابجایی توان متصل گردیده و چرخ‌های عقب را می‌چرخاند. اکسل پایه عقب به دو نصفه تقسیم می گردد که با اسم هاف شفت شناخته گردیده و بوسیله دیفرانسیل به هم متصل میشوند.

همگی محورهای عقب یکسان نیستند، چون طرز‌های هواخواهی و نصب آنها نوع آن را انتخاب می‌نماید. سه نوع اساس عقب وجود داراست که به دنبال به رسیدگی ان‌ها می پردازیم:

مبنا تک تک شناور (Full float axle): در اساس کل شناور، اکسل وظیفه تحمل وزن خودرو را ندارد. در‌این پیاده سازی اکسل وظیفه جابجایی اقتدار را بر ذمه دارااست و درین پیاده سازی اساس مجموع شناور باطن دسته دیگری شناور میباشد. اکسل‌های شناور در اکثر زمان ها خودروهای با تحمل وزن ۷۵۰ کیلوگرم الی یک بدن و کامیونهای خرد وجود دارا‌هستند. اکسل‌های کل شناور دارنده دو بلبرینگ می باشند. از مزایای شالوده کل شناور این میباشد که حتی‌د‌ر شکل شکستن اکسل، چرخ در مکان خودش باقی خواهد ماند. تویوتای لندکروز از پایه عقب تک تک شناور به کارگیری می‌نماید. ترمزگیری خوب در مقایسه با اساس نصفه شناور، از سایر مزایای مبنا کل شناور میباشد.
مبنا نصفه شناور (Semi float axle): خودروهایی مانند وانت یا این که جیپ، اساس نصفه شناور دارا هستند. نقص‌ مبنا نصفه شناور این میباشد که پایه هم وظیفه ساخت‌و‌ساز گشتاور را داراست و هم وزن خودرو از روش بلبرینگ به آن منتقل گردیده و می بایست وزن خودرو را هم تحمل نماید. محورهای نصفه شناور دارنده یک بلبرینگ می‌باشند. این پیاده سازی در وانت های خرد و خودروهای SUV مرسوم میباشد و بها کمتری داراست. برای جداکردن اکسل نصفه شناور می بایست آغاز چرخ غیر وابسته خواهد شد و در شکل شکستن اکسل، چرخ از خودرو مستقل شود. پس از لحاظ ایمنی پایه نصفه شناور از شالوده تک تک شناور ضعیفتر میباشد.
مبنا سه چهارم (Three quarter floating): این نوع شالوده کمی از اساس نصفه شناور بغرنج‌خیس میباشد و از لحاظ ایمنی عالی از شالوده نصفه شناور میباشد. در‌این سبک پاره ای از وزن خودرو از روی اکسل برداشته گردیده است و کمتر مبتلا شکستن می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد