رادیاتور ماشین چیست؟
به حیث شما، “رادیاتور خودرو چیست؟” در یک تعریفوتمجید معمولی خیس، رادیاتور کاهش دهنده دما مایع خنک کننده ماشین بوده و تحت عنوان یک کدام از اجزای اساسی در سیستم خنک کننده موتور نقش بسزایی را انجام مینماید. این قطعه وسیله ای مشابه به شوفاژ منازل در سایز بسیار خرد خیس میباشد و با شیارهای آراسته که در یک ستون کنار هم قرار دارا هستند صورت ظاهری آن را میتوان شرح داد. به ذکر دیگر، رادیاتور های جانور در خودرو کاربردی حدودا شبیه به رادیاتور های منازل یا این که به عبارتی شوفاژ ها دارا هستند. به ذکر دیگر، رادیاتور های جان دار در خودرو کاربردی به طور تقریب شبیه به رادیاتور های منازل یا این که به عبارتی شوفاژ ها دارا هستند.
انواع رادیاتور و لوازم یدکی خودرو های چینی در مشهد در فروشگاه یدکی حقی پیروزی مشهد
صورت ظاهری رادیاتور ماشین مستطیلی، مسطح و مالامال شیار میباشد که در نصیب جلوی کاپوت و پشت جلو پنجره خودرو قرار می گیرد به نحوی که از جلو پنجره قابل رویت باشد. این سبب ساز می شود تا رادیات ماشین بالاترین ترازو تماس با هوا را بخصوص در تکان داشته باشد. بالا خیس از رادیاتور مخزنی جهت ورود آب و مایع خنک کننده نیز وجود دارااست که با اسم قمقمه رادیاتور شناخته می گردد. عنایت سطح آب قمقه آب رادیاتور به قدری بالاست که می بایست هر هفته یا این که نهایتا ماهانه یکبار سطح آب آن بررسی گردد.
خرید قطعات خودروهای چینی در مشهد
وظیفه رادیاتور ماشین چیست؟
ازآنجاکه موتور اتومبیل به واسطه سیستم احتراق داخلی شغل مینماید، ارتقا حرارت در موتور امری طبیعی و اجتناب ناپذیر میباشد. کلاً در جواب به پرسش عمل رادیاتور چیست؟ بایستی اظهار کرد، رادیاتور آب ماشین تحت عنوان مطرح ترین قطعه در سیسنم خنک کننده موتور خودرو وظیفه کاهش حرارت مایع خنک کننده را به امداد هوا داراست.
رادیاتور ماشین چهطور فعالیت میکند؟
درین نصیب به شیوه عمل رادیاتور آب ماشین خوا هیم پرداخت؛ موتور خودرو حدودا مشغول ترین قطعه در اتومبیل است که به طور متوالی در درحال حاضر شغل میباشد. شغل بزرگ موتور هنگام جنبش خودرو باعث تولید حرارت گردیده که می بایست بوسیله قسمت دیگری کم شده تا به موتور آسیبی وارد نشود.
دمای مطلوب برای شایسته ترین وضعیت کارایی موتور ۸۰ سکو سانتی گراد میباشد البته در حالت گوناگون این دما بسیار فراتر از استاندارد موتور می رسد و در اینگونه حالتی میباشد که عملکرد رادیاتور ماشین بصورت ملموس احساس گردیده و عمل تعدیل دمای موتور آغاز میشود.
روش فعالیت رادیاتور ماشین از ساختار بغرنج ای منتفع وجود ندارد؛ بنابراین که مایع خنک کننده از روش مخزن درنظرگرفته شده وارد سیستم خنک کننده موتور گردیده و بعد به رادیاتور ماشین رسیده و در غایت وارد موتور گردیده و در شبکه هایی که بدور سیلندر ها وجود داراست گردش میکند.
طی گردش مایع رادیاتور، حرارت ناشی از احتراق موتور جذب مایع خنک کننده گردیده و سیال مجدد به باطن رادیاتور ماشین برمیخواهد شد تا مجددا خنک خواهد شد. درحال حاضر وظیفه رادیاتور ماشین خنک کردن مایعی میباشد که حرارت موتور را جذب نموده است، طرز عمل رادیاتور بسیار معمولی میباشد، در رادیاتور ماشین مسیر هایی پیچ در پیچ منظمی جایدارد که مایع فی مابین آنان در حالا تکان میباشد، دراین در میان پره های رادیاتور منجر میگردد تا هوا خنک خیس میان این لوله ها در رفت و آمد باشند و به جهت رسانش گرمایی بالای فلز رادیاتور ماشین، این گردش هوا منجر خنک شدن آب رادیاتور ماشین شود.
در روند خنک کردن مایع رادیاتور، قطعاتی همانند ترموستات، لوله های جابجایی مایع خنک کننده، واتر پمپ و رشته رادیاتور نیز شریک میباشند.
پروسه نام برده بارها و بارها بصورت مداوم جاری ساختن میگردد تا موتور در شایسته ترین دمای خودکار نماید. راننده به یاری عقربه های پشت آمپر میتواند تغییر تحول دمای موتور خودرو خویش را تحت لحاظ داشته باشد